Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

22 Kwi 2018, 09:56

Pomóżcie bo ja już zgłupiałem. Zaczęło się od tego że powstało bicie w kierownicy przy hamowaniu, pierwsze co do głowy wpadło to tarcze wiec wymieniłem. 1000 km było ok potem znowu to samo znowu wymieniłem tarcze drugi raz i znowu chwilę było ok, w zawieszeniu luzów nie ma, wymieniałem tez amorki i zauważyłem w lewym kole luz na łożysku, pomyślałem że to może byc z tym związane no wiec wymieniłem łożysko i dalej to samo luz jaki był taki jest, kolega który wprasowywał łożysko powiedział że dość lekko weszło i że piasta może być już wyrobiona (ale wyrobiona od czego? przecież tam nic nie pracuje) ale ok wymieniłem piastę na nową i nowe łożysko i dalej to samo, jest ewidentny luz na łożysku jak ruszam kołem góra dół, na boki nie ma. Teraz już nawet nie wiem czy mam 1 problem czy 2. Tyle kasy wsadzone i dalej jest problem ja już zgłupiałem, Ja jak i wszyscy co widzieli ten problem. Z tarczami to jeszcze sprobuje zamienić bo mam transportera t5 tylko że z innym silnikiem ale może będę takie same, może wyeliminuje chociaż bicie
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 5996
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type
Silnik: 2.0 na gnojówkę

Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

23 Kwi 2018, 01:24

A wymieniales klocki hamulcowe? Moze to byc wina klockow.
wojtk
Początkujący
 
Posty: 79
Rejestracja: 07 Mar 2018, 02:08
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.0 58KM
Rok produkcji: 2001

Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

23 Kwi 2018, 01:44

Wymieniam kompletami
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 5996
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type
Silnik: 2.0 na gnojówkę

Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

23 Kwi 2018, 19:43

Zrobiłem zamiankę tarczami z innym i bicie ustało czyli tarczę są winne :/ Tylko teraz pytanie jak to możliwe żeby trzecia para tarcz poszła w przęciągu roku max 10 tyś km :o No i drugi problem to te luzy na łożysku, wszystko wskazuje na łożysko no ale bez jaj, ile ich trzeba wymienić żeby trafić na dobre?
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 5996
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type
Silnik: 2.0 na gnojówkę

Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

23 Kwi 2018, 20:43

Kao napisał(a): Tylko teraz pytanie jak to możliwe żeby trzecia para tarcz poszła w przęciągu roku max 10 tyś km
Zadne dziwy...Kiedyś miałem samochód na sprawdzenie owalizacji/telepało kierownicą/.Nowe tarcze z przebiegiem ok.6.000km... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5517
Rejestracja: 09 Mar 2010, 21:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

23 Kwi 2018, 21:18

no mi po 1000,2000 zaczyna coś się dziać, zastanawia mnie co może być tego powodem. Jarzmo zacisku?
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 5996
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type
Silnik: 2.0 na gnojówkę
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Odcinkowy pomiar prędkości i jazda z przepisową prędkością Odcinkowy pomiar prędkości i jazda z przepisową prędkością
    Odcinkowy pomiar prędkości to jeden ze skutecznych sposobów na to, by skłonić kierowców do jazdy z przepisową prędkością. W Polsce system kamer monitorujących średnią prędkość działa od 2015 roku. Z badań przeprowadzonych ...
    Z tymi samochodami właściciele nie chcą się rozstawać Z tymi samochodami właściciele nie chcą się rozstawać
    Wygląda na to, że właściciele aut Toyoty to ludzie najbardziej lojalni. Przynajmniej wobec swoich samochodów. Portal iSeeCars.com, badający amerykański rynek samochodowy, opublikował listę 15 aut najczęściej posiadanych ...

  • Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

    23 Kwi 2018, 23:38

    Mnie po katalogach wychodzi że w T5 piasta jest razem z łożyskiem jako część nierozłączna Sprecyzuj dane auta :!:
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2836
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 20:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

    24 Kwi 2018, 00:25

    T5 2,5 TDI 131KM 2008r, fakt źle to ująłem mówiąc o wymienie łożyska chodziło mi o wymianę razem z piastą a w tym momencie
    Kao napisał(a):kolega który wprasowywał łożysko powiedział że dość lekko weszło i że piasta może być już wyrobiona
    miałem napisać o zwrotnicy :? myślałem o czym innym a napisałem co innego, sorki :roll:
    także po krótce jest nowa zwrotnica i nowa piasta z łożyskiem i dalej jest delikatny luz
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5996
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type
    Silnik: 2.0 na gnojówkę

    Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

    24 Kwi 2018, 12:39

    Tutaj teoretycznie to fabryka ustala luz na łożysku poprzez zaprasowanie w fazie produkcji . W zwrotnicy zaś dziura musiała by być dużo za duża aby był wyczuwalny luz. Coś tutaj nie tak. Może ten luz jest jednak gdzie indziej. A powiedz mi czym kolega prasował tą piastę ? Fachowo to trzeba tego typu piasty z łożyskiem wciskać specjalistycznym ściągaczem.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2836
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 20:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

    24 Kwi 2018, 13:56

    Prasą wciskałem. A luz widzę że jest na łożysku innej możliwości zresztą nie widzę
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5996
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type
    Silnik: 2.0 na gnojówkę

    Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

    24 Kwi 2018, 14:10

    Kao napisał(a):Prasą wciskałem
    A jak poradziłeś sobie z osadzeniem w rowku zwrotnicy koronki zabezpieczającej przed wysunięciem łożyska ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2836
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 20:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

    24 Kwi 2018, 22:46

    Halo panie Kao :idea: Byłeś na forum a nie ma odpowiedzi na mój post.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2836
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 20:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

    24 Kwi 2018, 22:58

    bonifacy napisał(a):Byłeś na forum a nie ma odpowiedzi na mój post.
    bo jeszcze do niego nie doszedłem :ok:
    No to teraz mnie naprowadziłeś...... kolega docisnął go jakimś takim płaskownikiem :/ myślisz że to przyczyna?
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5996
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type
    Silnik: 2.0 na gnojówkę

    Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

    24 Kwi 2018, 23:17

    Kao napisał(a):bo jeszcze do niego nie doszedłem :ok:
    Aż taki ruch w interesie :mrgreen:
    Kao napisał(a):kolega docisnął go jakimś takim płaskownikiem :/
    A pisałeś
    Kao napisał(a):Prasą wciskałem
    No to jak :?: Ty czy kolega popełnił ten czyn :?:
    Kao napisał(a):kolega docisnął go jakimś takim płaskownikiem :/
    A jednak kolega spartolił robotę :mrgreen:
    Kao napisał(a): myślisz że to przyczyna?
    Ja tam prosty człek co się trzyma procedur i stosuje odpowiednie narzędzia do danych czynności . Nie odpowiem bo Nie wiem co tam wyrabialiście :mrgreen: Mimo wszystkiego luzu szukałbym gdzie indziej.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2836
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 20:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

    24 Kwi 2018, 23:27

    No robiliśmy to we dwóch wkońcu 1 musiał trzymać a 2 cisnąć 8)
    na końcu kolega podociskał ten pierścień płaskowniekiem jakimś.

    Ja tam to zwykły amator który potrafi wszystko sobie naprawić przy aucie ale wiadomo człowiek uczy się całe życie a tym bardziej jak mechaniki nie robi się na codzień, no ale warto posłuchać na forum mądrzejszych którzy np tak jak Ty
    bonifacy napisał(a):prosty człek co się trzyma procedur i stosuje odpowiednie narzędzia do danych czynności
    :ok:
    Ja jestem na tyle uparty że nie odpuszczę i muszę ogarnąć te łożysko :naughty:
    bonifacy napisał(a):Mimo wszystkiego luzu szukałbym gdzie indziej.

    Jestem pewien że luz powstaje w zwrotnicy, widać to gołym okiem.
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5996
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type
    Silnik: 2.0 na gnojówkę