Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

22 Kwi 2018, 08:56

Pomóżcie bo ja już zgłupiałem. Zaczęło się od tego że powstało bicie w kierownicy przy hamowaniu, pierwsze co do głowy wpadło to tarcze wiec wymieniłem. 1000 km było ok potem znowu to samo znowu wymieniłem tarcze drugi raz i znowu chwilę było ok, w zawieszeniu luzów nie ma, wymieniałem tez amorki i zauważyłem w lewym kole luz na łożysku, pomyślałem że to może byc z tym związane no wiec wymieniłem łożysko i dalej to samo luz jaki był taki jest, kolega który wprasowywał łożysko powiedział że dość lekko weszło i że piasta może być już wyrobiona (ale wyrobiona od czego? przecież tam nic nie pracuje) ale ok wymieniłem piastę na nową i nowe łożysko i dalej to samo, jest ewidentny luz na łożysku jak ruszam kołem góra dół, na boki nie ma. Teraz już nawet nie wiem czy mam 1 problem czy 2. Tyle kasy wsadzone i dalej jest problem ja już zgłupiałem, Ja jak i wszyscy co widzieli ten problem. Z tarczami to jeszcze sprobuje zamienić bo mam transportera t5 tylko że z innym silnikiem ale może będę takie same, może wyeliminuje chociaż bicie
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 7288
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6

Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

23 Kwi 2018, 00:24

A wymieniales klocki hamulcowe? Moze to byc wina klockow.
wojtk
Początkujący
 
Posty: 81
Rejestracja: 07 Mar 2018, 01:08
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.0 58KM
Rok produkcji: 2001

Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

23 Kwi 2018, 00:44

Wymieniam kompletami
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 7288
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6

Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

23 Kwi 2018, 18:43

Zrobiłem zamiankę tarczami z innym i bicie ustało czyli tarczę są winne :/ Tylko teraz pytanie jak to możliwe żeby trzecia para tarcz poszła w przęciągu roku max 10 tyś km :o No i drugi problem to te luzy na łożysku, wszystko wskazuje na łożysko no ale bez jaj, ile ich trzeba wymienić żeby trafić na dobre?
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 7288
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6

Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

23 Kwi 2018, 19:43

Kao napisał(a): Tylko teraz pytanie jak to możliwe żeby trzecia para tarcz poszła w przęciągu roku max 10 tyś km
Zadne dziwy...Kiedyś miałem samochód na sprawdzenie owalizacji/telepało kierownicą/.Nowe tarcze z przebiegiem ok.6.000km... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5602
Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

23 Kwi 2018, 20:18

no mi po 1000,2000 zaczyna coś się dziać, zastanawia mnie co może być tego powodem. Jarzmo zacisku?
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 7288
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie pal tyle zimą - dlaczego spalanie w zimie jest wyższe? Nie pal tyle zimą - dlaczego spalanie w zimie jest wyższe?
    Zimą średnie spalanie paliwa potrafi być znacząco wyższe. Dzieje się tak z wielu powodów, między innymi dlatego, że niskie temperatury powodują znaczące wychłodzenie silnika, a co za tym idzie potrzebuje on więcej ...
    Bezpieczna podróż Twojego psa Bezpieczna podróż Twojego psa
    Przez wielu kierowców pies traktowany jest jako pełnoprawny członek rodziny i tak też traktuje go ŠKODA: czeski producent posiada kompleksową ofertę akcesoriów, dbających o bezpieczeństwo czworonożnych ...

  • Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

    23 Kwi 2018, 22:38

    Mnie po katalogach wychodzi że w T5 piasta jest razem z łożyskiem jako część nierozłączna Sprecyzuj dane auta :!:
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2859
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

    23 Kwi 2018, 23:25

    T5 2,5 TDI 131KM 2008r, fakt źle to ująłem mówiąc o wymienie łożyska chodziło mi o wymianę razem z piastą a w tym momencie
    Kao napisał(a):kolega który wprasowywał łożysko powiedział że dość lekko weszło i że piasta może być już wyrobiona
    miałem napisać o zwrotnicy :? myślałem o czym innym a napisałem co innego, sorki :roll:
    także po krótce jest nowa zwrotnica i nowa piasta z łożyskiem i dalej jest delikatny luz
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7288
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6

    Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

    24 Kwi 2018, 11:39

    Tutaj teoretycznie to fabryka ustala luz na łożysku poprzez zaprasowanie w fazie produkcji . W zwrotnicy zaś dziura musiała by być dużo za duża aby był wyczuwalny luz. Coś tutaj nie tak. Może ten luz jest jednak gdzie indziej. A powiedz mi czym kolega prasował tą piastę ? Fachowo to trzeba tego typu piasty z łożyskiem wciskać specjalistycznym ściągaczem.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2859
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

    24 Kwi 2018, 12:56

    Prasą wciskałem. A luz widzę że jest na łożysku innej możliwości zresztą nie widzę
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7288
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6

    Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

    24 Kwi 2018, 13:10

    Kao napisał(a):Prasą wciskałem
    A jak poradziłeś sobie z osadzeniem w rowku zwrotnicy koronki zabezpieczającej przed wysunięciem łożyska ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2859
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

    24 Kwi 2018, 21:46

    Halo panie Kao :idea: Byłeś na forum a nie ma odpowiedzi na mój post.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2859
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

    24 Kwi 2018, 21:58

    bonifacy napisał(a):Byłeś na forum a nie ma odpowiedzi na mój post.
    bo jeszcze do niego nie doszedłem :ok:
    No to teraz mnie naprowadziłeś...... kolega docisnął go jakimś takim płaskownikiem :/ myślisz że to przyczyna?
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7288
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6

    Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

    24 Kwi 2018, 22:17

    Kao napisał(a):bo jeszcze do niego nie doszedłem :ok:
    Aż taki ruch w interesie :mrgreen:
    Kao napisał(a):kolega docisnął go jakimś takim płaskownikiem :/
    A pisałeś
    Kao napisał(a):Prasą wciskałem
    No to jak :?: Ty czy kolega popełnił ten czyn :?:
    Kao napisał(a):kolega docisnął go jakimś takim płaskownikiem :/
    A jednak kolega spartolił robotę :mrgreen:
    Kao napisał(a): myślisz że to przyczyna?
    Ja tam prosty człek co się trzyma procedur i stosuje odpowiednie narzędzia do danych czynności . Nie odpowiem bo Nie wiem co tam wyrabialiście :mrgreen: Mimo wszystkiego luzu szukałbym gdzie indziej.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2859
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

    24 Kwi 2018, 22:27

    No robiliśmy to we dwóch wkońcu 1 musiał trzymać a 2 cisnąć 8)
    na końcu kolega podociskał ten pierścień płaskowniekiem jakimś.

    Ja tam to zwykły amator który potrafi wszystko sobie naprawić przy aucie ale wiadomo człowiek uczy się całe życie a tym bardziej jak mechaniki nie robi się na codzień, no ale warto posłuchać na forum mądrzejszych którzy np tak jak Ty
    bonifacy napisał(a):prosty człek co się trzyma procedur i stosuje odpowiednie narzędzia do danych czynności
    :ok:
    Ja jestem na tyle uparty że nie odpuszczę i muszę ogarnąć te łożysko :naughty:
    bonifacy napisał(a):Mimo wszystkiego luzu szukałbym gdzie indziej.

    Jestem pewien że luz powstaje w zwrotnicy, widać to gołym okiem.
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7288
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6