Na ciepłym nie wyskakuje bendiks

Na ciepłym nie wyskakuje bendiks

07 Gru 2018, 18:27

Opel vectra b 1.8 x18xe. Problem polega na tym, że na zimnym albo po prostu rozgrzanym silniku odpala zawsze i kręci bez najmniejszych niepokojących oznak. Ale gdy auto się zagrzeje do tego stopnia że wentylator się włączy kilka razy albo po prostu przegonię auto po trasie i następnie zgaszę silnik, rozrusznik kręci, ale nie kręci kołem zamachowym, czyli nie wyskakuje bendiks. Ale nie poddając się jak będę tak próbował kilkanaście razy to załapie w końcu, ale czasami muszę poczekać aż ostygnie trochę. Miałem tak na wiosnę, wymieniłem rozrusznik na regenerowany ale okazało się że ten rozrusznik ma taką samą wadę (to w ogole możliwe żeby drugi rozrusznik miał taką wadę?). Moje pytanie brzmi gdzie szukać problemu w tym ze po rozgrzaniu porządnym silnika nie wyskakuje bendiks? Kupić drugi rozrusznik i mieć nadzieję że będzie już dobry?
Lukasz951
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 07 Gru 2018, 18:16

Re: Na ciepłym nie wyskakuje bendiks

07 Gru 2018, 21:52

Lukasz951 napisał(a):Moje pytanie brzmi gdzie szukać problemu
za wysywania bendixa odpowiada elektromagnez, warto go wymontować i przeczyścić a jeżeli to nie pomoże to wymienić
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 7655
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, E60, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

Re: Na ciepłym nie wyskakuje bendiks

08 Gru 2018, 16:44

No dobrze, ale czy może być problem gdzie indziej niż w samym rozruszniku, lub elektromagnesie? Bo rozrusznik razem z elektromagnesem był wymieniany i problem jest ten sam co przed wymianą.
Lukasz951
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 07 Gru 2018, 18:16

Re: Na ciepłym nie wyskakuje bendiks

08 Gru 2018, 21:14

Nic na to nie wskazuje, jakby problem był gdzie indziej to by prąd nie dochodził do rozrusznika, ale różne są przypadki w tym fachu
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 7655
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, E60, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy airbag chroniący kolana kierowcy Pierwszy airbag chroniący kolana kierowcy
    Pierwszy airbag chroniący kolana kierowcy – Toyota Avensis (T250) –marzec 2003. Pierwsze poduszki powietrzne (airbagi) montowano jako opcję w samochodach koncernu GM już we wczesnych latach 70. System stał się ...
    Uwaga rower Uwaga rower
    Kiedy sezon rowerowy w pełni, warto wiedzieć parę rzeczy. Tym bardziej, że niektóre przepisy pozwalają rowerzystom na zbyt wiele, co naraża samego rowerzystę na niebezpieczeństwo. Ale to jest właśnie Polska - ci, którzy ...

  •