Nagrzewnica, problem z ogrzewaniem, corsa c

22 Paź 2021, 00:23

Witam.
Sytuacja wygląda następująco:
problem dot. opla corsy 1.2 z12xep 2006 r. climatronik

Przy normalnej jeździe i temperaturze w okolicach 90 stopni i nawiewie ustawionym na wolnych obrotach ciepło było lekko odczuwalne, ale przy podkręceniu nawiewu zaczynało lecieć zimne powietrze i stwierdziłem, iż jako, że jest to auto, które zostało sprowadzone do Polski wymienię płyn, ponieważ podejrzewałem zapowietrzoną nagrzewnicę czy też inny problem z nagrzewnicą, a poza tym nie wiadomo kiedy ostatni raz był płyn wymieniany.
Zlałem płyn, przepłukałem wodą demineralizowaną układ, zalałem świeżym płynem i tutaj niespodzianka, układ jakby zapowietrzony i tylko zimne powietrze w środku.
Wyrzuciłem schowek, dostałem się do nagrzewnicy, sprawdziłem sterowanie klapą zimno/ciepło, które niby reaguje na zmianę temperatury ogrzewania, rozgrzałem jeszcze raz samochód, przejechałem się i nagrzewnica dosłownie lodowata.
Węże od nagrzewnicy w komorze jakby były tylko tyle ciepłe co by się nagrzały od temperatury silnika, możliwe, że tam nawet płyn nie krążył.
Generalnie to w układzie dosyć dużo kamienia się znajdowało, przy zlaniu pierwotnego płynu dużo zleciało syfu, przy płukaniu także i po spuszczeniu nowego płynu też na dnie naczynia znajdowało się dużo brudu.
Wyjąłem nagrzewnicę i okazało się, że w niej także płyn był w opłakanym stanie, w kolorze takim, jakby w ogóle nie był wymieniany od dłuższego czasu i przy wlocie była ona mocno obklejona i w zasadzie to samą wodą nie da się jej wypłukać, gdyż cały czas leje się z niej syf, mniejszy bądź większy.

Czy możliwe jest, iż nagrzewnica całkowicie się zalepiła tym syfem z układu i nie było obiegu w układzie i dlatego też była taka zimna?
Czy np na próbę czy obieg wody jest sprawny mogę połączyć wężem wlot i wylot płynu do/z nagrzewnicy bez instalowania nagrzewnicy i sprawdzić wtedy te węże w komorze?
Ewentualnie jakie inny mogą być przyczyny tego, iż nagrzewnica się w ogóle nie nagrzewała?

Pozdrawiam
Rycus
Nowicjusz
 
Posty: 6

22 Paź 2021, 06:46

Podejrzewam ze jest tak jak mówisz, jest tak zalepiona ze nie ma obiegu.
Zaloz nową zalej uklad do pełna dobrze rozgrzać auto i dolac płynu i bedzie dobrze. Pamietaj ze dopiero po dobrym odpowietrzeniu układ zacznie funkcjonować prawidłowo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13493
Zdjęcia: 95
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7

22 Paź 2021, 09:38

Rycus napisał(a):Czy np na próbę czy obieg wody jest sprawny mogę połączyć wężem wlot i wylot płynu do/z nagrzewnicy bez instalowania nagrzewnicy i sprawdzić wtedy te węże w komorze?
Można tylko widzisz już po samej nagrzewnicy że jest praktycznie nie drożna a przez to to i nawet będzie spory problem z jej odpowietrzeniem. Płyn być może przepływał przez nią ale w takim tempie że nawet nie dawała rady się nagrzać. Skoro jest tak słao drożna to raczej czyszczenie jej będzie ciężki i może się nie udać i tu chyba najlepiej zainwestować w nową nagrzewnicę po czym dobrze odpowietrzyć układ.

Wcześniej możesz jeszcze raz porządnie przepłukać cały układ chłodzenia.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4798
Zdjęcia: 14

22 Paź 2021, 14:12

Czyli generalnie z objawów, które opisałem także na pierwszym miejscu stawialibyście problem z nagrzewnicą?
Rycus
Nowicjusz
 
Posty: 6

22 Paź 2021, 14:24

Moim zdaniem tak, nawet jak była minimalnie drożna to i tak się nie nagrzeje.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4798
Zdjęcia: 14

25 Paź 2021, 18:41

Nagrzewnica wymieniona, ale w dalszym ciągu zimno w środku i nagrzewnica lodowata, węże od nagrzewnicy także, tak jakby przez nagrzewnice nie było w ogóle obiegu.
Gdzie mogę dalej szukać przyczyny?

Edit.
Ewentualnie ktoś zna dokładną procedurę odpowietrzenia z12xep w corsie c, próbowałem na zakręconym zbiorniczku jak i na odkręconym i żadna metoda nie poskutkowała. W obu przypadkach temperatura na klimatronicu na max.
Rycus
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jeden z pierwszych silników z zaworem EGR w seryjnym samochodzie
    Pod koniec lat 60. władze stanu Kalifornia wprowadziły nowe normy emisji spalin. Wówczas były one najbardziej rygorystyczne w całych Stanach Zjednoczonych. Wzrastająca błyskawicznie ilość samochodów, ukształtowanie ...
    Montaż, konserwacja i obsługa akumulatora
    Przed zamontowaniem akumulatora należy za pomocą ciepłej wody oczyścić klemy (zaciski akumulatorowe) i podstawę mocowania akumulatora. Dopiero po wykonaniu tych czynności można rozpocząć montaż. Należy także pamiętać, iż ...

  • 25 Paź 2021, 19:34

    A czy zagrałeś go do otwarcia termostatu? Robiłeś to na obrotach jalowych czy podwyższonych?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13493
    Zdjęcia: 95
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    25 Paź 2021, 20:11

    Termostat otwiera się przy 92 stopniach, tak? Wąż od termostatu jest gorący. Auto grzało się około godziny, więc raczej tak.
    Na tyle ile się znam, raczej niewiele, ale zaobserwowałem, że ewidentnie musi być dalej zapowietrzony, gdyż występują sytuacje typu płyn ubywa, przybywa, ubywa, przybywa itd.
    Teraz postał prawie 2 godziny i jak sprawdziłem poziom to wciągnęło cały płyn, dolałem pod zgrzew i kawałek się przejechałem i niby trzymał poziom lecz w dalszym ciągu w kwestii nagrzewnicy nic się nie zmieniło.
    Rycus
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    25 Paź 2021, 23:02

    A gdy jest rozgrzany i przytrzymasz go na obrotach to temperatura się nie zmienia?

    Doprowadziłeś w końcu do otwarcia termostatu? Jeżeli nie to nie licz ze odpowietrzysz układ.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13493
    Zdjęcia: 95
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7