Samochód w firmie jest nie tylko środkiem transportu. Bardzo często jest również wizytówką przedsiębiorstwa, a świadomi tego właściciele potrafią idealnie dobrać model samochodu do przekazu marketingowego, jaki chcą osiągnąć. Jedni wybierają modele producentów kojarzonych z luksusem i nowymi technologiami. Firmy chcące pokazać swoją nowoczesność i zaangażowanie w ochronę środowiska przesiadają się z aut zasilanych silnikami Diesla na hybrydy. Przedsiębiorstwa, które pracują w branży budowlanej, przemysłowej czy reklamowej często – również ze względów praktycznych – wybierają duże pickupy lub pełnowymiarowe SUV-y.

Najbardziej renomowana amerykańska organizacja konsumencka, Consumer Reports, opracowała ranking najlepszych pełnowymiarowych SUV-ów. Ich ocena to kombinacja wyników testów na specjalnie przygotowanym do tego torze, ocena sposobu zaprojektowania samochodu i komfortu, a także osiągów i zużycia paliwa. Na ostateczny wynik wpływa również niezawodność oraz ocena satysfakcji użytkowników.
Oto najlepsze duże SUV-y według tej organizacji (modele na 2018 rok). Rekomendowane przez Consumer Reports.
Toyota Land Cruiser – 75 punktów

W USA dostępna jest tylko jedna wersja Land Cruisera – model 200 z 5,7-litrowym, wolnossącym silnikiem V8, napędem 4WD i 8-stopniową automatyczną skrzynią. Według amerykańskich badań samochód rozpędza się od 0 do 60 mil na godzinę w 7,3 s. W środku mieszczą się trzy rzędy siedzeń dla 7 osób oraz topowe wyposażenie w standardzie, obejmujące systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense – układ automatycznego hamowania awaryjnego w warunkach miejskich i autostradowych, ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu, monitorowanie martwego pola w lusterkach, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, a także kamera cofania.
W Europie dostępna jest obecnie nowa generacja Land Cruisera 150, która zadebiutowała w salonach w 2017 roku. Pod maską pracuje silnik z serii Global Diesel – 2,8 D-4D o mocy 177 KM oraz manualna lub automatyczna skrzynia biegów o 6 przełożeniach. Auto o wzmocnionej konstrukcji ramowej i dużym prześwicie ułatwia korzystanie ze swoich możliwości terenowych także mniej doświadczonym kierowcom dzięki bogatemu zestawowi systemów wspomagających.
Toyota Sequoia – 69 punktów

Do największych zalet terenówki Toyoty należy zdaniem Consumer Reports mocny, solidny silnik, przestronność wnętrza i wygodne schowki, możliwości ciągnięcia przyczepy, a także standardowe systemy bezpieczeństwa.
Sequoia mieści 8 osób w trzech rzędach. Jest wyposażona w silnik V8 o pojemności 5,7 litra sparowany z 6-stopniową skrzynia automatyczną. Do wyboru jest napęd na tył lub na 4 koła. Samochód rozpędza się do 60 mil/h w 7,1 s. Kierowca ma do dyspozycji te same systemy bezpieczeństwa czynnego co w amerykańskim Land Cruiserze V8, montowane w standardzie.
Chevrolet Traverse – 67 punktów

Traverse mieści 8 osób w trzech rzędach siedzeń. Jest dostępny z napędem AWD lub na przednie koła oraz z dwoma silnikami – 2-litrową, czterocylindrową jednostką z turbodoładowaniem lub silnikiem V6 o pojemności 3,6 l. Przełożenia zmienia 9-stopniowy automat. Samochód rozpędza się do 60 mil na godzinę w 7,3 s. Spośród systemów wspomagających bezpieczną jazdę w standardzie dostępna jest kamera cofania. Za systemy bezpieczeństwa czynnego trzeba dopłacić. W ofercie znajdują się automatyczne hamowanie awaryjne do miasta i na trasę, ostrzeganie o opuszczeniu swojego pasa ruchu oraz system zapobiegający jego opuszczeniu, układ monitorowania martwego pola oraz ostrzegania o ruchu poprzecznym przy wyjeździe tyłem z miejsca parkingowego.
Ford Flex 2018 – 65 punktów

7-osobowy SUV ma napęd na 4 koła lub na przednią oś. Do wyboru są dwa 3,5-litrowe silniki V6 – jeden wolnossący, drugi EcoBoost twin-turbo. Oba współpracują z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Testowana wersja przyspiesza do 60 mil/h w 8,5 s. Model ma dość ubogie wyposażenie w systemy bezpieczeństwa czynnego. Nabywcy nie mogą zamówić systemu automatycznego hamowania, funkcji zapobiegania opuszczeniu pasa ruchu, ani nawet ostrzegania o opuszczeniu pasa. Ostrzeganie o niebezpieczeństwie kolizji jest dostępne jako opcja, podobnie jak wykrywanie aut w martwym polu i przy wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego tyłem. Ford dysponuje natomiast standardową kamerą cofania.
Dodge Durango – 65 punktów

Buick Enclave – 63 punkty

Duże SUV-y średniej jakości
Infiniti QX80 – 57 punktów
Nissan Armada – 55 punktów
GMC Yukon – 53 punkty
Chvrolet Tahoe – 53 punkty
Chevrolet Suburban – 53 punkty
Range Rover – 52 punkty
Duże SUV-y poniżej średniej
GMC Yukon XL – 49 punktów
Cadillac Escalade – 40 punktów
A Wy które z powyższych SUVów wybralibyście nie biorąc pod uwagę ceny?

źródło: consumerreports.org, complexPR