Napęd na dwie osie 10k.

Napęd na dwie osie 10k.

01 Sie 2011, 21:47

Witam szukam auta z napędem na dwie osie w stylu audi a3 quattro że tak to ujmę ;]
Ale do 6 max 10 tys.

pojemnosc silnika max 1.6-1.8
moze cos w stylu civic'a z vtec'em 95-00r. jest na tym swiecie ;]
z gory dzieki
player_killer
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 24 Kwi 2011, 15:30
Miejscowość: Szczecin

Re: Napęd na dwie osie 10k.

01 Sie 2011, 22:16

Z japończyków z mniejszymi silnikami Lancer VI 1.6 występował w wersji 4WD.
Z samochodów z tego kraju, w tym budżecie trudno znaleźć coś innego.
Owszem jest masa aut z napędem na cztery koła, ale większość to albo wielkie limy, albo sportowe bryki - oba typy przynajmniej 2.0 często z turbo, a ty chcesz 1.6-1.8...

Vtecka z tamtego okresu z napędem na cztery nie znajdziesz.

A jeśli mogę spytać - po co Ci akurat napęd na dwie osie? W teren zwykłym autem nie pojedziesz, a i auto nie terenowe, z niskim prześwitem w terenie absolutnie się nie sprawdzi. No może w zimie czasami się co najwyżej przyda. Na co dzień różnicy nie będzie, szczególnie przy mocach silników 1.6-1.8, a taki typ napędu jest mniej ekonomiczny i droższy w naprawie.
"Kup mocne sportowe auto, załóż gaz"
"Nawet dobre zapalniczki są na benzynę"
Atreyu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 126
Rejestracja: 28 Lip 2011, 21:44

Re: Napęd na dwie osie 10k.

01 Sie 2011, 23:28

Miałem pewną konkluzję która w takim razie sie nie sprawdzi.
Więc zostaje mi szukać civic'a w coupe tylko teraz mam problem, bo sie nastawiłem na vteca z podwójnym wałkiem, ale nie wiem czy za te pieniążki co mam, uda mi sie kupic cos w miare wartego aby pozniej go powoli ulepszać. bo swapy mnie nie interesują moze gdybym sam to potrafił, w jakiej częsci robić to tak, ale jak sie nie umie to lepiej nie pchać ;p.
player_killer
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 24 Kwi 2011, 15:30
Miejscowość: Szczecin

Re: Napęd na dwie osie 10k.

02 Sie 2011, 07:36

uda mi sie kupic cos w miare wartego aby pozniej go powoli ulepszać


Co masz na myśli pisząc ulepszać? Wiejski Tuning? Samochodu nie ulepszysz, to maszyna która się starzeje i traci na wartości. A ztuningowana podwójnie, bo nikt nie chce okupić później.
pit85
Aktywny
 
Posty: 292
Rejestracja: 16 Cze 2010, 08:54
Miejscowość: bydgoszcz

Re: Napęd na dwie osie 10k.

02 Sie 2011, 10:01

pit85 napisał(a):
uda mi sie kupic cos w miare wartego aby pozniej go powoli ulepszać


Co masz na myśli pisząc ulepszać? Wiejski Tuning? Samochodu nie ulepszysz, to maszyna która się starzeje i traci na wartości. A ztuningowana podwójnie, bo nikt nie chce okupić później.

A zdziwiłbyś się. Koledze pewnie nie chodzi tutaj o wiejski tuning tylko o zwiększanie mocy które w VTECach jest dziecinnie łatwe. Co prawda to nie zrobienie chipa w TDI, ale i efekty są super.
Świetną bazą do dalszej zabawy, jest zdrowy CIvic V coupe 1.6 125km, przy ok 1 tonie mase. Samo to powoduje że autko objeżdża bez problemu niektóre stricte samochody sportowe, takie jak choćby cięższy 150konny Eclipse, a przy tym pali nieporównywalnie mniej. Tutaj masz jeszcze CRX II w najmocniej wersji, jeszcze lżejszy, jeszcze mocniejszy, ale te auta - jako kultowe teraz zyskują na wartości i może być trudno coś w super stanie za 10k. Da się kupić, ale bez szaleństw jak chodzi o vtecka. Zresztą oba auta to świetna baza pod grzebologię, bez wkładania wartości auta da się uzyskać 200+ KM. ;)

Za 7k kupisz fajnie utrzymany model, resztę włożysz w pakiet startowy, jakieś poprawki blacharskie i coś na początek do silnika. Tutaj polecam jakieś forum Hondy, bo tutaj się dowiesz tyle że "nie warto". Po przerabiane VTECki bardzo zyskują, nawet kilkakrotnie na wartości i takie CRXy czy Civici też znikają z allegro. Oczywiście mówię tu o takich robiących kuku nowym samochodom sportowym, a nie z progami przy ziemi i wielkim spojlerem na klapie.
"Kup mocne sportowe auto, załóż gaz"
"Nawet dobre zapalniczki są na benzynę"
Atreyu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 126
Rejestracja: 28 Lip 2011, 21:44

Re: Napęd na dwie osie 10k.

02 Sie 2011, 10:27

z małych z napędem na 4 to masz jeszcze subaru Justy, spokojnie sie do 10 zmieścisz tylko osiągów sportowych nie licz ;)
jeszcze zostaja golfy no i ze starszych to jeszcze ford sierra 4x4 tylko silnik będzie większy
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid EV Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid EV
    Nowy Outlander PHEV nie jest tylko odmianą obecnego na rynku wariantu z silnikiem spalinowym, ani modelem demonstrującym potencjał technologii hybrydowej typu plug-in, ale kolejnym wcieleniem Nowego Outlandera – obok ...
    Legalizacja butli LPG Legalizacja butli LPG
    Zbiorniki montowane w instalacjach gazowych w Polsce posiadają 10 letnią ważność badania. Po tym okresie należy dokonać legalizacji lub wymiany zbiornika na nowy. Maksymalny okres użytkowania butli to 20 lat, chyba że dokument ...

  • Re: Napęd na dwie osie 10k.

    02 Sie 2011, 11:33

    Ze starszych to możesz poszukać E30 tylko napęd 4WD wychodził w 325ix (M20B25) albo jakiegoś Swifta choć to to samo co Subarynka
    Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
    Jogi4x4
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1909
    Rejestracja: 21 Gru 2009, 12:40
    Miejscowość: PZL
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
    Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Napęd na dwie osie 10k.

    02 Sie 2011, 11:53

    [quote="Jogi4x4"]Ze starszych to możesz poszukać E30 tylko napęd 4WD wychodził w 325ix (M20B25) /quote]
    To że kolega chce silnik 1.6-1.8 pewnie nie zauważyłeś, to jeszcze rozumiem, dlatego proponujesz 2.5l. Tylko w porównaniu do Civica 1.6 ta bmka - pali nieporównywalnie więcej i mimo dużo większej mocy, ma troszkę gorsze osiągi. To wystarczy żeby wybić ją sobie z głowy. ;)
    "Kup mocne sportowe auto, załóż gaz"
    "Nawet dobre zapalniczki są na benzynę"
    Atreyu
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 126
    Rejestracja: 28 Lip 2011, 21:44

    Re: Napęd na dwie osie 10k.

    02 Sie 2011, 11:58

    To że coś ma 2.5l nie znaczy że będzie palić kolosalnie więcej zresztą wyżyłowana szlifierka z japonii nie będzie mega ekonomiczna. Kolegi Toledo 1.6i pali średnio 1l wiecej niż 320i- mniejsza moc i - 2 cylindry a jednak więcej w spalaniu.
    A skoro kolega chce auto z małą pojemnością i napędem 4x4 to może Suzuki SJ410 ale to 8l łyknie lekko a tylko 1000ccm pojemności i 930kg wagi :mrgreen:
    Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
    Jogi4x4
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1909
    Rejestracja: 21 Gru 2009, 12:40
    Miejscowość: PZL
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
    Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Napęd na dwie osie 10k.

    02 Sie 2011, 13:20

    Silnik nie jest wyżyłowany. Magia VTECa. Przy normalnej jeździe po mieście, auto pali 8l, można zejść niżej, ale to jak ktoś nie lubi dynamiki. Jak 2.5l BMW zejdzie do takiego poziomu to pogadamy. :D

    Natomiast jak się ciśnie prawie do odcinki, wykorzystuje maksymalne przyśpieszenie to spali dużo, dużo więcej. Jednak tak na co dzień się nie jeździ. Honda zapewnia i ekonomię i osiągi jeśli są potrzebne. BMW ekonomii nie zapewni, przynajmniej nie takiej, a osiągi przy dużo większym silniku i spalaniu nie będą wcale lepsze, głównie ze względu na [nad]wagę.
    "Kup mocne sportowe auto, załóż gaz"
    "Nawet dobre zapalniczki są na benzynę"
    Atreyu
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 126
    Rejestracja: 28 Lip 2011, 21:44

    Re: Napęd na dwie osie 10k.

    02 Sie 2011, 15:15

    z tym ulepszaniem to kolego piti chodzilo mi o tuning mechaniczny bo np. civic w coupe sam w sobie nie potrzebuję zadnych progów, dziwnych masek itp. a auto bd chciał robić dla siebie a nie z nastawieniem pod sprzedaż.

    w miare rozumiem ;p. dzieki i pozdrawiam
    chyba sie napaliłem na civic'a ;p
    player_killer
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 24 Kwi 2011, 15:30
    Miejscowość: Szczecin

    Re: Napęd na dwie osie 10k.

    02 Sie 2011, 15:22

    Kolegi Compact E36 323ti ogarnia spokojnie ok 8 l w mieście przy normalnej jeździe. :wink:
    Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
    Jogi4x4
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1909
    Rejestracja: 21 Gru 2009, 12:40
    Miejscowość: PZL
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
    Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Napęd na dwie osie 10k.

    04 Sie 2011, 13:01

    Jogi4x4 napisał(a):Kolegi Compact E36 323ti ogarnia spokojnie ok 8 l w mieście przy normalnej jeździe. :wink:

    2.3l pali 8l w mieście? Tyle to Corsa 1.4 16V, a nie BMW >2l. ;)
    "Kup mocne sportowe auto, załóż gaz"
    "Nawet dobre zapalniczki są na benzynę"
    Atreyu
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 126
    Rejestracja: 28 Lip 2011, 21:44

    Re: Napęd na dwie osie 10k.

    04 Sie 2011, 13:54

    małe silniki palą dużo
    im mniejszy moment tym trudniej rozbujać auto i tym więcej wachy na to idzie, dlatego w mniejszych silnikach jest ogromna różnica miasto-trasa
    6-6 litrów dla sportowego nawet auta to żaden wyczyn :mrgreen: powiedział bym że teraz to raczej norma
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Napęd na dwie osie 10k.

    04 Sie 2011, 16:46

    Jeśli tak myśleć, to lepiej niech kupi jakieś HEMI 5.7L :P
    Oczywiście, że tak jest, sam tego doświadczyłem, ale nie przesadzajmy z tym skakaniem po silnikach, bo i tak jednemu spali mniej, a drugiemu więcej, bo ilość czynników na to wpływających jest bardzo duża, a autor i tak wybierze to co mu się podoba. :mrgreen:
    Zresztą ten 1.6 125KM i tak jest już jednym z mocniejszych silników do tego auta.
    dervu
    Zaawansowany
     
    Posty: 520
    Rejestracja: 28 Kwi 2010, 11:16
    Miejscowość: Lublin
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: Peugeot 106 XSi 16v
    Silnik: 1.6 16v TU5J4
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1992
     
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Autosacrum 2009
      Jaguar