Następca Golfa IV do 18 tys.

30 Mar 2021, 17:59

Cześć,
Aktualnie poruszam się golfem IV 1.9 TDI 130KM. Auto może nie rewelacyjne ale pomimo swojego wieku i dużych przebiegów nie zawodziło. Szukam jakiegoś samochodu z segmentu C ewentualnie B do około 18 tys. W ciągu roku robię około 20 tys. kilometrów dlatego skłaniam się do diesla lub LPG. Czy w tej cenie można znaleźć coś mało awaryjnego, taniego w utrzymaniu i dynamicznego?
Zastanawiałem się nad :
-Hyundai i30/ Kia Creed (nie wiem czy nie będą zbyt ospałe)
-Fiat Bravo (wyczytałem że dobre silniki jednak nie wiem jak z ogólną awaryjnością)
-Volvo S40 (ładny samochód ale ciężko znaleźć polifta w dobrej cenie, i nie wiem jak z kosztami napraw)
- Dołożyć parę tysięcy do Golfa VI
-Seat Leon (podoba mi się auto ale wyczytałem że brakuje tu dobrych silników powyżej 120 KM.)

Z który z nich to najlepszy wybór ewentualnie co możecie polecić?
Totek
Nowicjusz
 
Posty: 3

30 Mar 2021, 22:39

volvo ale to juz wieksze auto
fiat
kia/i30
--------------------
https://awakeforkids.pl/
______________
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 739
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

31 Mar 2021, 12:48

fate napisał(a):volvo ale to juz wieksze auto
faktycznie, Focus mk2 to gigant :roll:

Każdy typ jest ok, Do poliftowego Volvo usiałbyś dołożyć. Ceny napraw normalne, to w dużej mierze Focus mk2 (Volvo ma praktycznie dwa silniki extra - 2.4 PB/ON, z racji 5 cylindrów będzie minimalnie droższy w eksploatacji).
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13786
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

31 Mar 2021, 12:53

Tylko trzeba pamiętać że technicznie może to samo ale są rozwiązania typowe dla volvo, np. lampy, jakieś elementy karoserii, wyposażenia itd i bywa drożej, coś jak Audi w grupie volkswagena.

Bravo 1,9 albo 1,4 t-jet jak dla mnie faworyt w tym zestawieniu.
Jeremias
Nowicjusz
 
Posty: 17

01 Kwi 2021, 19:05

mike napisał(a):faktycznie, Focus mk2 to gigant

relatywnie większe, jak zjedziemy ale w dół o te same 20-30cm to zaraz wyladujemy w Maździe 2 bo bez różnicy :mrgreen:
--------------------
https://awakeforkids.pl/
______________
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 739
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

02 Kwi 2021, 00:50

Możesz poszukać bravo w wersji sport lub chociaż pakietem sport. Polecam diesle 1.9 120/150 lub 2.0 165km.
Największe bolączki to padające aktywatory w automatycznej klimie, klapy wirowe w wersji 1.9 150km(najlepiej wywalić albo kupić nowy kolektor ssący po zakupie). Naprawy tanie, proste zawieszenie. Reszta gratów czyli turbo, dwumas, wtryski wytrzymałe, tylko nie zamulać auta.

Nie polecam 1.4 120/150 bo tam są skrzynie opla m32. Może być ok, a możesz chwile po zakupie wywalić 3k na remont.
quel
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zaglądamy do warsztatu - renowacja klasycznej Toyoty 2000GT w RPA
    Na początku marca 20201 roku Toyota South Africa ogłosiła, że rozpoczęła renowację jednego z niewielu zachowanych egzemplarzy największego skarbu wśród historycznych modeli marki – sportowego coupe 2000GT. Po ...
    Auto Bartosza Ostałowskiego w płomieniach!
    Bartosz Ostałowski jest wyjątkowym drifterem. Jako pierwszy Polak gościł w kultowym programie The Grand Tour. Ponadto, jest jedynym na świecie posiadaczem zawodowej licencji FIA, mimo że auto prowadzi bez użycia rąk. Poprzez ...

  • 02 Kwi 2021, 09:35

    W dieselu też można w chwilę wydać 3k na remont i nawet wiele, wiele więcej.
    Skrzynia w bravo 1.4 t-jet to jednorazowy koszt i to wcale nie 3k tylko bliżej 1500zł i taki remont robi się tylko raz.
    Ja bym brał benzynę 1.4 t-jet 150km. LPG bez problemu założysz. Wersja 120km też spoko.
    hoderi145
    Początkujący
     
    Posty: 121
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8 140km
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    11 Kwi 2021, 22:46

    A co myślicie o Seacie Ibiza 2.0 fr. Wygląda spoko i spalanie też z tego co piszą niskie, chociaż trzeba dołożyć parę złotych. ( Wiem małe auto, ale niewiele mniejsze niż golf IV)
    Totek
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    11 Kwi 2021, 23:59

    O jakiej ibizie mówimy? bo III gen. to było 1,8T FR, z kolei IV to było FR 1,4 TSI, ale to sa auta max 12 letnie, wątpie byś coś kupił za 18 tys...
    Jeżeli mówimy o III gen. to zamiana taka sobie, 1,8T pali sporo, a 1,9 tdi/130 przy podobnej dynamice palił duzo mniej, do tego podobny okres aut... Golf IV 1997, Ibiza `99 (Fabia I), no i golf kompakt- wyższa klasa.
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 689
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    12 Kwi 2021, 07:18

    totek skąd jesteś? Bo może było by coś dla Ciebie.
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 37771
    Zdjęcia: 5
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 900
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    12 Kwi 2021, 09:02

    demirbiras napisał(a):O jakiej ibizie mówimy?
    [link do Olx wygasł]. Jest dużo droższa niż zakładany budżet ale jeśli warto to mogę dorzucić.
    Barol napisał(a):totek skąd jesteś?
    Z okolic Krakowa.
    Totek
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    12 Kwi 2021, 10:11

    Moim zdaniem podejrzana opcja ta Ibiza dobre sztuki potrafią kosztować 26-27 tys albo nawet 30
    https://www.otomoto.pl/oferta/seat-ibiz ... llery-open

    także jak masz blisko jedź obejrzyj ale wątpię żeby to był super stan i przebieg raczej też x2 (gdyby faktycznie przebieg był 120 tys to by kosztowała z 30 tys zł)

    Jak chcesz mieć pewniejsze auto to raczej generacja niżej czyli III i wtedy 1,9 tdi/130 FR lub Cupra 160
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 689
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    12 Kwi 2021, 15:22

    Totek napisał(a):Barol napisał(a):
    totek skąd jesteś?
    Z okolic Krakowa.


    Sprawdz pw.
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 37771
    Zdjęcia: 5
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 900
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998