Następca Ravki 2 generacji

Następca Ravki 2 generacji

28 Sty 2013, 13:39

Zamiast czego: Toyota Rav4, 2 generacja, D-4D 116KM

Niby co:
1. Jako jedyny samochód w domu ma dawać fun z jazdy, ale jednak musi być praktyczny
2. Bardziej komfortowe zawieszenie - przykładowo ravka 3 generacji jest już bardzo ok
3. Power! Unlimited power! No dobra, po prostu ma być mocniejszy. Jak bardzo? Testowo przejechałem się Ravką z 2.0l benzyną 150KM i... mój diesel mimo nikczemnej mocy i umiarkowanemu momentowi rozpieszcza. Ten
po prostu nie jechał. Za to Hyundai ix35 z dieslem ~180KM był już mocowo w miarę fajny.
4. Chciałbym stały napęd na 4 kółka (teraz mam), ale z tego co widzę to może być tylko chęć bo w tej klasie mało co go ma.
5. Ma być na tyle nie olbrzymie, żebym nie osiwiał jeżdżąc i parkując w mieście.
6. Musi mieć opcję zjazdu z utwardzonej drogi. Obecna trochę pojeździła i po błocie i śniegu i dziurach (fajne kąty natarcia i zejścia).
7. Skrzynia automatyczna
8. Sensownie niezawodny

Co na razie wymyśliłem bądź rozważałem:
1. Naturalny następca, a zarazem faworyt - Toyota Rav4, 3 generacja, wersja amerykańska, 3.5l V6
Plusy: fajny silnik (m.in. odłączane cylindry), spalanie da się przeżyć jak na taką pojemność, Toyota (mam obcykaną markę, mam gdzie serwisować itd.), duży bagażnik (530l), jeśli mi przyjdzie ochota gazować - pod podłogą zmieści się i 50l butla, samochód kompletnie nie wyróżniający się, w miarę jak na suva sprawny w terenie
Minusy: ciężki (bardzo?) dostęp bo nie występował i nie będzie występował natywnie w Europie, może być cieżko ze sprzedażą, prosty serwis, ale część blacharki znowu niedostępna w Europie i trzeba ściągać zza wody, przy sciągniu trzeba przerobić światła, wersja amerykańska ma licznik wyskalowany w milach (dopiero mniejsze kółko w kilometrach), radio działa co 0,2MHz, termometr w Fahrenheitach itd. (rozwiązaniem jest wersja Kanadyjska, ale tych oczywiście jest jeszcze mniej), czasami problemy ze skrzynia automatyczną (ciekawe czy ktoś w Polsce by mi ją jakbyco zrobił), napęd na przód z dołączanym tyłem, EVAP (potencjalne koszta)
2. BMW X3 E83, 3.0l benzyna R6
Plusy: fajny silnik, bardzo duży fun z jazdy, jest wersja Europejska, w sumie stałe 4x4
Minusy: (podobno) bardzo twarde zawieszenie, bagażnik ok (480l), ale ew. butli LPG zmieścić już nie zmieszczę bez cięcia (fuuu!) podłogi, problemy ze skrzynką rozdzielczą (słynna plastikowa zębatka), ogólnie nie jest to szczyt niezawodności, bardzo ograniczone zdolności "terenowe"
3. BMW X5, E53, 4.4 benzyna V8, LPG
Plusy: fajny silnik (jestem w stanie przeżyć słynny problem z ubytkiem cieczy chłodzącej), o wiele bardziej komfortowe zawieszenie niż w E83, w sumie stałe 4x4
Minusy: troche za duży (a bagażnik ciągle mały), bez LPG to można zapomnieć o jego użytkowaniu, zaczyna być stary, a jako że również nie jest wzorem niezawodności to będą się w nim sypać różne rzeczy co mnie się nie podoba, ograniczone zdolności "terenowe" (aczkolwiek lepiej niż w E83)
4. Przemiły Tiguan z jakimś 2.0 TSI
Plusy: fajnie wykończony, dobrze jeździ (są wersje 180-210KM), zwinne toto, Europejska wersja - proszę bardzo w każdej ilości
Minusy: silnik TSI (turbina...), mały bagażnik, terenowo znowu słabo, coś czuję że DSG w korku to średni wybór
5. Outlander z benzyną 2.4, 177KM, CVT
Plusy: CVT (dość oszczędny), nadaje się w korki
Minusy: umiarkowana moc, słabe prowadzenie, duży, ogólnie nie ma najlepszych opinii
6. Zabijcie mnie ale Yeti, 160KM, 1.8TSI
Plusy: super do miasta, w miarę tani, lubię takie kwadraty
Minusy: umiarkowana moc, znowu TSI (turbina), znowu DSG (korki?), mały bagażnik
7. Forester aka Leśnik (jakaś tam uturbiona benzyna)
Plusy: świetny napęd, wielkość akurat
Minusy: 4-biegowy automat praktycznie go dyskwalifikuje, nie wiem czy ta sensownie mocna wersja była dostępna w Europie, chleje a nie pije paliwo
8. Jakiś Jeep?
Plusy: no właśnie, hmm plusy... wygodny, chyba da radę w moim terenie
Minusy: zawieszenie aż za miękkie, słabe hamulce

Ogólnie nie do końca chciałbym się ładować w landary typu LC, Disco, X5 i Jeep GC - obawiam się że jeśli na paliwo zdzierżę, to koszty serwisu mnie wykończą.

Co jeszcze? Dużo jeżdżę po mieście (Wawa) - musi się to sprawować w korkach. Wyjazdy owszem, ale tych jest mniej niż miasta. 20kkm rocznie.
Chętnie przygarnąłbym takie elementy jak grzane siedzenia, grzana kierownica, elektrycznie ustawiane fotele za to z radością odrzucę szyberdach (jak będzie - trudno, ale wolałbym żeby nie było).

Czemu mówię o benzyniakach, a nie ropniakach? Praktycznie wszystko co mogę kupić (lata 2005+) będzie już z czasów Euro4+ i nie będzie nowe. Bardzo obawiam się tego, że DPF nijak nie zniesie prawie ciągłej jazdy w korkach. Nie przekonuje mnie tak naprawdę nielegalne wycinanie DPFa, denerwuje, że diesel długo się nagrzewa (nie daj boże trafić na korek w wychłodzonym samochodzie przy -15 C), klekot nie jest zły ale pojeździłbym benzyną (pod warunkiem że tak będzie się odpychać) przy okazji oszczędzają na serwisie diesla (wtryski, turbina, bywa drogo). No i kupno niezajeżdżonego diesla to loteria. Jeżdżę spokojnie, więc czekają mnie raczej niskie obroty, ale chciałbym żeby jeśli przyjdzie potrzeba to się to jakoś wkręcało i brzmiało. Czemu prawie 300KM, a nie ~200? Z tego co widzę ze statystyk spalania to zbyt słabe 2.0 benzyny w takich samochodach palą naprawdę niewiele mniej niż o wiele większe 3.0-3.5l (tu na przykładzie Ravki).

Kwota? Wyżej rozpatrywane samochody są z roczników 2005-2009 (X5 - Yeti) więc niech to coś powie. Rozpatruję praktycznie tylko używki, nie spieszy mi się, zakupy mniej więcej za rok, ale muszę się rozejrzeć, pojeździć stąd pytanie już dziś.

Pomysły i opinie?
Adak
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 28 Sty 2013, 11:45
Auto: Toyota Rav4
Silnik: 2.0 116KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Następca Ravki 2 generacji

28 Sty 2013, 18:10

a myslales nad touaregiem albo sante fe ?
czempion
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 296
Rejestracja: 05 Sty 2013, 15:03
Prawo jazdy od: 17 09 2012
Auto: ford mondeo

Re: Następca Ravki 2 generacji

28 Sty 2013, 18:45

Oba za duże :-(

Touareg nawet ładny, ale za wielkie toto. Plus - ma fajna benzynę, ale bez LPG bym nawet nie próbował podchodzić

Santa Fe z kolei ma albo diesla, albo za słabą benę, tak więc odpada.
Adak
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 28 Sty 2013, 11:45
Auto: Toyota Rav4
Silnik: 2.0 116KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Następca Ravki 2 generacji

28 Sty 2013, 18:51

touareg nie jest specjalnie wiekszy od x5.. land cruiser ?
czempion
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 296
Rejestracja: 05 Sty 2013, 15:03
Prawo jazdy od: 17 09 2012
Auto: ford mondeo

Re: Następca Ravki 2 generacji

28 Sty 2013, 19:06

E53 jest dość małe, dlatego umieściłem go jeszcze na mojej liście. Ogólnie ta półka mnie nie interesuje.
Adak
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 28 Sty 2013, 11:45
Auto: Toyota Rav4
Silnik: 2.0 116KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Następca Ravki 2 generacji

28 Sty 2013, 19:20

Mazda CX-5 i nie będziesz chciał innego suva :) Outlandera pobił w ostatnim teście AUTOmoto ;)
Mnie samochód urzekł, mimo że jechałem tylko jako pasażer.
Kanonier90
Początkujący
 
Posty: 71
Rejestracja: 03 Gru 2012, 21:17
Auto: BMW e39
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Upadek z piątego piętra, a zderzenie z pieszym Upadek z piątego piętra, a zderzenie z pieszym
    Całkowita droga hamowania wraz z czasem reakcji przy prędkości 60 km/h wynosi ok. 50 m. W trudnych warunkach pogodowych, przy oblodzeniu nawierzchni lub opadach śniegu może wydłużyć się kilkakrotnie. Uderzenie w pieszego ...
    Nie śpij za kierownicą podczas jazdy! Nie śpij za kierownicą podczas jazdy!
    Zmęczenie to prawdopodobnie najbardziej bagatelizowany czynnik wśród przyczyn wypadków drogowych, ponieważ jego rzeczywisty udział jest trudny do zmierzenia. Szacuje się, że zmęczenie ma wpływ na nawet 30% wypadków ...

  • Re: Następca Ravki 2 generacji

    28 Sty 2013, 19:31

    [link wygasł]
    czempion
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 296
    Rejestracja: 05 Sty 2013, 15:03
    Prawo jazdy od: 17 09 2012
    Auto: ford mondeo

    Re: Następca Ravki 2 generacji

    28 Sty 2013, 19:51

    CX-5 mówisz. Hmmm... Prawię się nią przejechałem, ale może będzie trzeba?
    Diesel zdaje mi się że odpadnie z racji filtra. Benzyna... pytanie ile pali i jak jeździ, ale obawiam się że to będzie po prostu zbyt mały pojazd. Mazda twierdzi że bagażnik to 503l, ale chyba te 503 to liczą do linii dachu :>

    Słyszałem że automat bardzo dusi jej dynamikę, a 9,6s do 100kmh to tak bez rewelacji. Nie jest bardzo źle, ale średnio spełnia moje wymagania.
    Adak
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 28 Sty 2013, 11:45
    Auto: Toyota Rav4
    Silnik: 2.0 116KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Następca Ravki 2 generacji

    28 Sty 2013, 19:52

    Pikna, ale ja to tak z pogranicza 5 i 7, a nie 9 ;-)
    Adak
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 28 Sty 2013, 11:45
    Auto: Toyota Rav4
    Silnik: 2.0 116KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Autosacrum 2009
      Subaru Impreza STI