Nie działające kluczyki Toyota Corolla E12

Nie działające kluczyki Toyota Corolla E12

13 Cze 2017, 17:29

Jestem posiadaczem Toyoty Corolli Verso (2005 rocznik) od miesiąca. Posiadam 3 komplety kluczyków. Jeden działa normalnie i prawidłowo. W 2 kompletach uszkodzony był przycisk otwierania. Zaniosłem kluczyki do znajomego elektronika i naprawił przyciski w obu kluczykach. Tylko kluczyki nie otwierają zdalnie i nie zamykają centralnego zamka. Czerwona dioda w kluczyku się zapala, więc kluczyk chyba działa. Nie zapalają się kierunki w samochodzie jak przy otwieraniu. Wsadzając kluczyki w stacyjkę auto normalnie się odpala. Czyżby kluczyki się rozprogramowały i ewentualnie jak je zaprogramować na nowo i czy wtedy będzie działał ten pierwszy kluczyk?
andrzej0075
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Hyundai i30 II
Silnik: 1.4 MPI 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

Re: Nie działające kluczyki Toyota Corolla E12

13 Cze 2017, 20:32

andrzej0075 napisał(a):Czyżby kluczyki się rozprogramowały i ewentualnie jak je zaprogramować na nowo i czy wtedy będzie działał ten pierwszy kluczyk?
Prawdopodobnie piloty się rozprogramowały i trzeba je ponownie zaprogramować. Czasem po wymianie baterii potrzeba wykonać instrukcję przypisania/zaprogramowania. Zerknij sobie na ten filmik masz tu pokazane sekwencje po kolei.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Procedura kodowania/dodawania nowego pilota
W Toyocie Yaris Verso z 2005 roku działa taka procedura dla przypisania pilota zdalnego sterowania (powinna u Ciebie się również sprawdzić):
1. Otwieramy drzwi kierowcy, pozostałe są zamknięte (kluczyk wyjęty ze stacyjki)
2. Wkładasz kluczyk do stacyjki i wyjmujesz x2 (na koniec kluczyk zostaje wyjęty)
3. Zamykasz drzwi i otwierasz x2 (zostają drzwi otwarte)
4. W ciągu 40 sekund wykonaj następujące czynności:
4.1 Wkładasz kluczyk do stacyjki i wyjmujesz
4.2 Zamykasz drzwi i otwierasz x2 (zostają drzwi otwarte)
4.3 Wkładasz kluczyk do stacyjki
4.4 Zamykasz drzwi
4.5 Przekręcasz kluczyk do zapłonu (zaświecenie kontrolek bez odpalania auta) i wracasz do pozycji 0
4.6 Wyjmujesz kluczyk ze stacyjki
4.7 Naciskasz na pilocie jednocześnie przyciski LOCK i UNLOCK przez około 1 sekundę
4.8 Naciskasz dowolny przycisk przed upływem 3 sekund od puszczenia obu przycisków

Jak programujesz dwa piloty na raz to po punkcie 4.8 otwierasz drzwi wciskasz na drugim pilocie LOCK i zamykasz drzwi wciskasz ponownie LOCK i centralny zamek powinien się zamknąć z tego drugiego pilota. Pierwszy już działa jak skończysz punkt 4.8 po którym można jeszcze zamknąć i otworzyć drzwi kończąc procedurę.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6822
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Nie działające kluczyki Toyota Corolla E12

13 Cze 2017, 20:37

Dzięki Kacper za opdpowiedź

Sprawdzę w wolnej chwili ten sposób. I teraz mam pytanie czy mam programować tylko 2 niedziałające kluczyki, czy cały komplet 3 kluczyków (2 niedziałające i 1 działający)
andrzej0075
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Hyundai i30 II
Silnik: 1.4 MPI 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

Re: Nie działające kluczyki Toyota Corolla E12

13 Cze 2017, 22:20

andrzej0075 napisał(a):I teraz mam pytanie czy mam programować tylko 2 niedziałające kluczyki, czy cały komplet 3 kluczyków (2 niedziałające i 1 działający)
Programujesz piloty nie działające i najlepiej jak będziesz miał dwa do samochodu czasem jest tak że trzeciego nie da się doprogramować bo oryginalnie piloty dwa powinny być.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6822
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Nie działające kluczyki Toyota Corolla E12

14 Cze 2017, 19:02

Sprawdzałem dzisiaj ten sposób i na początku się nie udawało zaprogramować kluczyka. Na forum Toyoty dostałem prawie identyczną procedurę kodowania. Różnica polega na wkładaniu raz dobrego kluczyka a później niezakodowanego. Ja posiadam kluczyk wkładany i system start-stop uruchamiany przyciskiem. Wklejam poprawioną procedure:

dopisywanie pilota:
1. Działający pilot wyjęty ze stacyjki
2. Zamek centralny odblokowany
3. Drzwi kierowcy otwarte
4. Działający pilot - włóż do stacyjki,wyjmij, włóż, wyjmij
5. Drzwi kierowcy - zamknij, otwórz, zamknij, otwórz
6. Nowy pilot - włóż, wyjmij
7. Drzwi kierowcy - zamknij, otwórz, zamknij, otwórz, zamknij
8. Nowy pilot - włóż
9. Włącz zapłon (2x naciśnij przycisk start), wyłącz zapłon (1x naciśnij start), wyjmij pilot i zaczekaj chwilkę (teraz zamek centralny powinien sam zablokować i odblokować)
10. Naciśnij jednocześnie Lock i Unlock na pilocie na ok.1 s, następnie jeden z tych przycisków przed upływem 3 sek.
11. Drzwi kierowcy - otwórz, zamknij.
koniec.
andrzej0075
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Hyundai i30 II
Silnik: 1.4 MPI 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy japoński samochód z obręczami z lekkich stopów – 1967 rok Pierwszy japoński samochód z obręczami z lekkich stopów – 1967 rok
    Popularne alufelgi znano już w latach 20. XX wieku. Bezdyskusyjnie palmę pierwszeństwa dzierży tu Bugatti Type 35 z 1924 roku. Później stosowali je sporadycznie jako opcję różni producenci, np. Cadillac w modelu ...
    Milion kilometrów Mitsubishi Carismą! Milion kilometrów Mitsubishi Carismą!
    Liczne badania potwierdzają wyjątkową trwałość produktów Mitsubishi Motors Corporation oraz wysoki poziom zadowolenia klientów firmy – bezpośrednie rezultaty znakomitej inżynierii MMC. W najdalszych zakątkach ...

  •