Nie pali z rozrusznika, ale na popych tak

09 Sty 2022, 02:17

Witam.
Samochód VW Golf IV 1.6 SR AKL benzyna. Odkąd przyszła zima mam problemy z zapłonem na początku musiałem dwa razy kręcić rozrusznikiem załapywał (jak odrazu dodawalem gazu obroty spadały silnik gasł, ale jak doczekałem chwilę można było normalnie jechać w dalszej części dnia palił już od razu). Teraz już nie starcza mi 5-6 kręceń rozrusznikiem żeby go odpalić od drugiego kręcenia obroty podnoszą się lekko silnik zalapuje, ale nie można nazwać tego zapłonem, po pewnym czasie kręcenia rozrusznikiem tylko syczy, gdy znowu obróci się kluczyk już normalnie kręci, ale oczywiście nie zapala. Akumulator naładowany, na innym też nie pali. Na popych pali za pierwszym jak jest i zimny i ciepły, z rozrusznika odpali tylko ciepły. Myślałem o świecach (gaśnięcie przy oddawaniu gazu i brak zapłonu z działającym rozrusznikiem ale przecież na popych pali więc to chyba nie to. Nie mam pomysłów. Ktoś coś doradzi ?
Bartek032424
Nowicjusz
 
Posty: 26

09 Sty 2022, 07:24

Rozrusznik się kończy. To, że rozrusznik kręci, nie znaczy, że jest dobry.
Kręci słabo, a prądu pobiera dużo i na zapłonie może go brakować.
Miałem to samo w starym Punciaku. Po wymianie rozrusznika, zaczął palić na widok kluczyka :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3415
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster 2021, Courier 2020
Silnik: 1.0 100KM 1.5D 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

09 Sty 2022, 09:37

Przychylę się w kierunku tego co napisał yeti65.Rozrusznik pobiera tyle prądu ,że następuje taki spadek napięcia że układ zapłonowy nie jest w stanie wykrzesać iskry o odpowiedniej mocy do zapłonu mieszanki na zimnym silniku. Rozrusznik do rozruchu musi zapewnić odpowiednią prędkość obrotową wału korbowego a tu .. masz i spadek napięcia i spadek obrotów na rozruszniku .Sam piszesz ,że na innym akumulatorze też nie pali. Jeszcze bym sprawdził kable wysokiego napięcia po kątem czy nie mają przebicia. Wystarczy w nocy w ciemnym miejscu np.w garażu odpalić auto ,zgasić światła i podnieść maskę i poruszać nimi czy nie ma przeskoku iskier. :yes:
Acer66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 161
Zdjęcia: 8
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Silnik: 1,6 MIVEC -117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

09 Sty 2022, 17:17

Dobra ale wytłumaczcie mi dlaczego jak już silnik odpali obroty jałowe będą takie jak być powinny to jeśli dodam gazu to silnik zgaśnie. Może być to wina wtrysków lub świec ? Druga sprawa czy ten rozrusznik da się samemu zreperować ?
Bartek032424
Nowicjusz
 
Posty: 26

09 Sty 2022, 17:23

A i jeszcze jedno dziś okazało się że na popych nie odpala za pierwszym tak jak mówiłem wcześniej okazało się że wtedy odpalił za pierwszym bo byl tego dnia palony. Więc to raczej nie całkowity rozrusznika a czego jeszcze. Jak myślicie ?
Bartek032424
Nowicjusz
 
Posty: 26

09 Sty 2022, 18:32

Jeśli chodzi o naprawę rozrusznika to zależy jaka jest przyczyna jego nieprawidłowej pracy.
Jeśli tylko zużyły się szczotki to tylko kwestia wymiany szczotek i delikatnego przetarcia bardzo drobnym papierem ściernym lub przemycia benzyną ekstr. komutatora i osuszenie
Jeśli zużyły się tulejki w obudowie rozrusznika w których pracuje wirnik a są to zazwyczaj tulejki z kolorowego metalu wciśnięte w korpus obudowy to kupujesz odpowiednie i też sam wymienisz. Jeśli chodzi o gaśnięcie zimnego silnika po dodaniu gazu to silnik w tzw. zimnym rozruchu potrzebuje wzbogaconej dawki paliwa powinieneś po uruchomieniu dać mu spokojnie popracować ok.90 sek. i wówczas delikatnie zwiększyć obroty .Zainteresuj się filtrem powietrza. To że filtr pasuje nie oznacza że jest dobry. Filtr posiada jak każda część zamienna w samochodzie tzw.nr OEM czyli numer który odpowiada oryginalnej części fabrycznej. To wg niej dobiera się filtr i inne części. Do mojego Mitsubishi ASX jest dostępnych ok.20 zamienników filtrów powietrza i oleju ale tylko niektóre z nich posiada cechy odpowiednie OEM czyli części oryginalnej. Chodzi tu o gęstość materiału z którego jest wykonany jego przepuszczalność i zdolność filtracji. Jak masz założony tzw. rzadki filtr powietrza to szybciej przepuszcza powietrze ale na zimnym silniku będzie powodował jego dławienie po dodaniu gazu ( zbyt mało paliwa a dużo powietrza w chwili gdy silnik potrzebuje jak jest zimny więcej paliwa).Po rozgrzaniu silnik będzie już pracował normalnie Dlatego wtryski na rozruchu podają większą dawkę paliwa a wraz z wzrostem temperatury ją zmniejszają stąd po rozruchu silnik ma nieco wyższe obroty.
Acer66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 161
Zdjęcia: 8
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Silnik: 1,6 MIVEC -117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco, nie daj się wiosennemu zmęczeniu
    Choć tzw. wiosenne przesilenie nie jest jednostką chorobową, wielu kierowców właśnie o tej porze roku skarży się na gorsze samopoczucie i uczucie zmęczenia. Jak wpływa to na zdolność prowadzenia i bezpieczeństwo jazdy? ...
    Szczyt G20 w Petersburgu obsługiwało 70 Mitsubishi i-MiEV
    Mitsubishi i-MiEV, pierwszy seryjny pojazd elektryczny w ofercie dużego producenta, zaczyna królować na szczytach władzy po tym jak administracja prezydencka Federacji Rosyjskiej zdecydowała się na zakup 70 sztuk tego ...

  • 09 Sty 2022, 20:05

    Oprócz tego że gaśnie po dodaniu gazu to czasami gaśnie nawet bez dodawania gazu, trochę pochodzi i zgasa. Muszę tak odpalić czasami dwa razy i za trzecim dopiero trybu.
    Bartek032424
    Nowicjusz
     
    Posty: 26

    09 Sty 2022, 20:56

    Silnik który gaśnie zaraz po odpaleniu > Tego typu objawy wskazują na problem z układem paliwowym lub elektrycznym. Silnik do pracy potrzebuje ciągłego zasilania w paliwo, i iskry do jego zapłonu dlatego podejrzenia o nagłe gaśnięcie samochodu po uruchomieniu padają w stronę: przepływomierza, przekaźnika pompy paliwa, cewki zapłonowej lub przewodów wys.napięcia , świec zapł.. Współczesne silniki wyposażone w komputery mogą podtrzymywać pracę sprawnego silnika jak również wyłączyć go np.w przypadku wykrycia niepoprawnej mieszanki paliwowej. Najlepiej usterkę zdiagnozować po podłączeniu auta do skanera diagnostycznego. Bo teraz to tak naprawdę bawimy się w zgadywanie . To nie są dawne proste silniki gdzie do wykrycia usterki wystarczyło sprawdzenie 2-3 elementów.
    Acer66
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 161
    Zdjęcia: 8
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
    Silnik: 1,6 MIVEC -117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    10 Sty 2022, 14:33

    To jednak chyba rozrusznik, dziś już tylko syczy. Co może być tam do naprawy ? I jak go wykręcić?
    Bartek032424
    Nowicjusz
     
    Posty: 26

    10 Sty 2022, 18:15

    Skoro słychać syk to wygląda na brak właściwego styku na poziomie szczotki-komutator.Wygląda na to ,że musisz wymienić szczotki. :yes:
    Nie wiem czy u ciebie będzie do rozrusznika swobodny dostęp z komory silnika ?? :bored:

    obejrzyj filmy jak to się robi i czy dasz radę? To tylko filmy poglądowe :?

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    a tutaj masz info forum dotyczące twojego auta gdzie podają nr OEM części zamiennych :yes:
    Acer66
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 161
    Zdjęcia: 8
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
    Silnik: 1,6 MIVEC -117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    10 Sty 2022, 23:01

    Dzięki, sprawdzę to a może wiecie jaka powinna być prędkość obrotowa rozrusznika bo czasami jak zalapie i zacznie kręcić to słychać jakby zapłon silnika ale dosłownie ułamek sekundy. Więc chcę się upewnić czy wymieniać świece bo miałem też taki pomysł.
    Bartek032424
    Nowicjusz
     
    Posty: 26

    11 Sty 2022, 00:20

    Znajdź w internecie stacje ASO podaj model auta rocznik i typ ( kod) silnika i powinni ci podpowiedzieć jakie są oryginalne świece lub dobre zamienniki.Możesz zadzwonić lub napisać emaila.
    Rozrusznik powinien zapewnić minimalną prędkość obrotową silnika, przy której może on rozpocząć samodzielną pracę. Prędkość rozruchowa silnika wynosi 40-100 obr/min w przypadku czterosuwowych silników z zapłonem iskrowym, a 100-200 obr/min w silnikach z zapłonem samoczynnym. To dane ogólne. Ale co do wymagań konkretnego modelu auta to nie jestem w stanie nic powiedzieć .Co więcej powiem tak w poprzednim aucie rozrusznik kręcił jak szalony a w obecnym Mitsubishi ASX kręci o wiele wolniej ale mimo to auto pali po jednym obrocie wału nawet jak jest -27*C wszystko zależy od konstrukcji silnika :)
    Acer66
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 161
    Zdjęcia: 8
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
    Silnik: 1,6 MIVEC -117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    11 Sty 2022, 11:12

    Czy to na pewno szczotki a nie coś innego, ponieważ raz rozrusznik kreci i zaczyna syczeć, a innym razem od razu syczy, może to być coś innego pytam bo nie chce się naciąć?
    Bartek032424
    Nowicjusz
     
    Posty: 26

    11 Sty 2022, 15:23

    Jest jeszcze jedna kwestia a mianowicie przy rozruszniku jest cewka elektromagnetyczna( elektromagnes ) -nr 2 na zdjęciu ) który gdy przekręcisz kluczyk w stacyjce przesuwa bendiks ( 5) zazębiając rozrusznik z wieńcem zębatym na kole zamachowym i jednocześnie zwiera styki prądowe ( nr3) rozrusznika puszczając prąd rozruchowy o dużym natężeniu na szczotki i komutator aby rozrusznik zakręcił wałem silnika .Czasami styki prądowe (3) w w tym elektromagnesie się po prostu wypalają .Przyczyną tego jest bardzo duże natężenie prądu płynące przez nie w czasie rozruchu.Naprawa polega na ich wymianie. Kupuje się gotową odpowiedniego rozmiaru śrubę miedzianą ( nr 3 na zdjęciu) i się wymienia.
    Zaznaczam ,że w niektórych modelach samochodów ten element czyli elektromagnes jest nierozbieralny .Ale i tak musisz wyjąć rozrusznik lepiej więc mając go na stole sprawdzić wszystko jak wyjmować go po jakimś czasie kolejny raz :no:
    Acer66
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 161
    Zdjęcia: 8
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
    Silnik: 1,6 MIVEC -117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    11 Sty 2022, 20:16

    Chyba lepiej będzie jak kupie jakiś regenerowany rozrusznik :)
    Bartek032424
    Nowicjusz
     
    Posty: 26