Niedługo zima. Co wybrać z oferty 2017/2018? Dyskusja...

06 Wrz 2017, 06:33

Chciałbym rozpocząć dyskusję na temat zakupu zimówek na 2017/2018.
:)
Czy ktoś z Was już zrobił przegląd ofert na rynku? Może macie jakieś konkretne spostrzeżenia co do opon zakupionych na zimę w zeszłym roku? Konkretnie jak się sprawują w danych warunkach. Może któreś się ślizgają na mokrym asfalcie a inne odwrotnie (bo z takimi zimami mamy ostatnio do czynienia).
Które opony polecacie i powinien wybrać mieszczuch z dużego miasta ,a które człowiek z "pogórza" mieszkający kawałek od głównych dróg..?
Wszelkie spostrzeżenia będą na pewno pomocne.
Można "na priv" popodrzucać sobie pewne miejsca zakupu za rozsądną kasę konkretnych modeli opon.

Na początek sam mam wątpliwości jako mieszczuch głownie stojący w korkach jaki komplet mam sobie sprawić. Czy wystarczy mi "budżetowa" opona czy coś lepszego będzie rozsądniejszym wyjściem.
Opon na rynku jest sporo i w różnych cenach.
W co warto wchodzić a z czym dać sobie spokój.
Mam swoje doświadczenia z zimówkami Daytonami, Savą,Dębicami, Nokianami, Kumho, Fuldami, Kleberami, Firestonem i Bridgestone.
Chętnie się podzielę w czasie dyskusji.
Mam pytanie czy ktoś użytkował Yokohamy zimą??
Co sądzicie o zimowych oponach TOYO Snowprox S943..? Kto ma w ogóle doświadczenia i użytkował jakieś opony Toyo..?

Tak więc czekam na opinię o Vredesteinach, Kleberach ,Fuldach ,chińszczyźnie jak Apollo lub innej. W ogóle wszystkie rady będą dla ludzi pomocne.

Co polecacie ,a co odradzacie..? Co kupić aby być zadowolonym, a nie płacić po 350 zł za oponę..?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Wrz 2017, 18:18

Od siebie więc zacznę.
Zrobiłem małe rozeznanie.
Wiele czynników ma wpływ na opinię którą poniżej zamieszczę. Analizowałem kilkadziesiąt opon i ich testów. Oglądałem wiele razy etykiety i czytałem różne opinie w wielu miejscach w necie. Oglądałem oferty kilkudziesięciu sklepów z oponami.

Jeśli miałbym kupić niezłą tanią oponę dziś to byłaby to SAVA Eskimo S3+.

Nieco droższym wyborem wśród średniaków byłaby FULDA Kristal Montero 3.

Natomiast oponą od której żadna inna cywilna opona nie będzie się spisywać już lepiej jest NOKIAN WR D4.

Sprawdziłem ceny dla rozmiaru 195/65/15 czyli mega popularnego.

W najtańszych miejscach koszt całkowity zakupu to:
SAVA -171 zł (684 komplet)
FULDA -185 zł (740 komplet)
NOKIAN -213 zł (852 komplet)

Czyli 168 zł różnicy pomiędzy kompletem Nokianów a Savą.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Wrz 2017, 18:59

Akurat Sava Eskimo3 i Fulda Kristal montero3, to opony typowo śniegowe, a do tego stare modele- bardzo dobre w góry, ale szukając czegoś na naszą nizinną zimę wybrałbym coś bardziej uniwersalnego i nowszego.
W cenie Savy(195/65/15 oponeo) mamy BF Goodrich winter2(kupiłem w zeszłym tygodniu do Vitary), czy Falken HS01. A z segmentu premium Pirelli Cinturato Winter.
Sam użytkuję Dębice Frigo HP i jestem zadowolony. Patrząc na ceny Dębicy HP2 to chyba mamy już do czynienia z klasą średnią, a nie budżet.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3677
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

06 Wrz 2017, 19:19

yeti65 napisał(a): BF Goodrich winter2(kupiłem w zeszłym tygodniu do Vitary), czy Falken HS01

Możesz coś tam napisać o tych Goodrich więcej. Dlaczego akurat te wybrałeś..? :)
Natomiast o Falkenach to tam rozczytałem ,że nieco gorzej się spisują od takich tam Fuld np.
Co do Dębicy to sam jeździłem kiedyś Skodą i na śniegu ok ale na mokrym asfalcie było kiepsko przy hamowaniu. Często się abs włączał. Jak później to samo auto jeździło na Kumho to było o niebo lepiej akurat z tym mokrym asfaltem.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Wrz 2017, 19:38

artur73 napisał(a):Możesz coś tam napisać o tych Goodrich więcej. Dlaczego akurat te wybrałeś..?

Kierowałem się renomą producenta(Goodrich jest marką klasy średniej Michelina) gdyż to nowy model i nie ma jeszcze żadnych testów, a i opinii jest niewiele. Żona używała też wcześniejszego modelu i była zadowolona. Budowa bieżnika pozwala przypuszczać, że będą się dobrze zachowywać na mokrym i w błocie pośniegowym, a to są najtrudniejsze warunki w Warszawie i okolicach.
Co do Dębicy to fakt, że na mokrym miewają problemy (to też typowa opona śniegowa), ale wybrałem je specjalnie gdyż ja często jeżdżę po wioskach i drogach ostatniej kolejności odśnieżania :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3677
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

18 Wrz 2017, 20:46

Nadal temat stoi ,bo ludzie jeszcze nie szukają na serio tych zimówek ale za chwilę będzie więcej wpisów.
U mnie nadal liderują Nokiany WR D4 w rankingu.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Wrz 2017, 21:19

Ja na sezon 2015/2016 wybrałem Uniroyal MS Plus 77 do Voyagera z napędem na przód i muszę Wam powiedzieć że jestem zadowolony po dwóch sezonach. Jako jedne z nielicznych w rozmiarze 215/65R16 miały rant ochronny na felgę na czym mi zależało. prowadzenie całkiem dobre i w zimie dawały radę choć mam tylko napęd na przód.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

03 Paź 2017, 16:17

Dzisiaj kupiłem sobie zimówki.
Czytałem jeszcze i coraz więcej i kupiłem Nokiany WR D4.
Na finiszu miałem jeszcze zawiechę ,bo na drugie miejsce weszły mi do głowy nowe Klebery HP3.
Za Nokiany dałem 211 zł za sztukę ,a Klebery kosztowały w tym samym sklepie 172 zł.
Kleber HP3 to poprawiona HP2 i podobno rewelacyjne hamowanie na mokrym i trzymanie boczne.
Może ktoś rozczyta albo nawet kupi i sprawdzi to niech napisze ku potomnym.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

03 Paź 2017, 16:43

artur73 napisał(a):Kleber HP3 to poprawiona HP2 i podobno rewelacyjne hamowanie na mokrym i trzymanie boczne.

Klebery HP3 to model bliźniaczy wyżej wymienionych BF Goodrich winter 2 :mrgreen: Które to modele dobrze wypadły w najnowszych testach.
http://www.opontest.pl/zimowe-adac-215-65-R16-SUV
http://www.opontest.pl/zimowe-adac-195-65-R15
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3677
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

03 Paź 2017, 18:29

No to faktycznie można by było teoretycznie zaoszczędzić ze stówkę na komplecie w korelacji Nokian -Kleber . Ja natomiast kupując Nokiany wiem ,że też nie kupiłem słabego wyrobu ,bo etykieta C/B zobowiązuje. Pewnie Klebery są czy Goodrich (jako klon) są równie dobre. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

03 Paź 2017, 20:24

artur73 napisał(a):bo etykieta C/B zobowiązuje.

Etykieta w zimówkach ma mniejsze znaczenie, bo nie podaje odporności na aquaplaning, co na błocie pośniegowym ma największe znaczenie, a w tym aspekcie i na śniegu nokiany są najlepsze.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3677
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Paź 2017, 13:27

Niemiecki automobilklub opublikował ostatnio ranking opon na 2017/2018 rok. Ocenia je w kilku kategoriach. Wygląda to tak (klikając na nazwę modelu opony można sprawdzić aktualną cenę):

Opony zimowe 195/65R 15H  - uznane jako  wystarczające

Semperit Master-Grip 2 (nota łączna: 4,6 pkt)
Suchy asfalt: 3,6 pkt
Mokry asfalt: 2,5 pkt
Śnieg: 2,1 pkt
Lód: 2,7 pkt
Hałas: 3,0 pkt
Zużycie paliwa: 1,9 pkt
Nośność: 3,0 pkt

Opony zimowe 195/65R 15H – uznane jako zadowalające

Aeolus SnowAce 2 AW08 (nota łączna: 3,3 pkt)
Suchy asfalt: 2,4 pkt
Mokry asfalt: 2,7 pkt
Śnieg: 3,3 pkt
Lód: 2,4 pkt
Hałas: 3,4 pkt
Zużycie paliwa: 2,0 pkt
Nośność: 3,0 pkt

Sava Eskimo S3+ (nota łączna: 3,3 pkt)
Suchy asfalt: 3,3 pkt
Mokry asfalt: 2,9 pkt
Śnieg: 1,9 pkt
Lód: 2,4 pkt
Hałas: 3,5 pkt
Zużycie paliwa: 2,2 pkt
Nośność: 2,5 pkt

Kumho WinterCraft WP51 (nota łączna: 3,3 pkt)
Suchy asfalt: 2,4 pkt
Mokry asfalt: 3,3 pkt
Śnieg: 2,6 pkt
Lód: 2,4 pkt
Hałas: 3,6 pkt
Zużycie paliwa: 2,3 pkt
Nośność: 2,5 pkt

Michelin Alpin 5 (nota łączna: 3,2 pkt)
Suchy asfalt: 2,1 pkt
Mokry asfalt: 2,5 pkt
Śnieg: 3,2 pkt
Lód: 2,6 pkt
Hałas: 3,5 pkt
Zużycie paliwa: 2,6 pkt
Nośność: 1,5 pkt

Falken Eurowinter HS01 (nota łączna: 3,1 pkt)
Suchy asfalt: 2,6 pkt
Mokry asfalt: 2,6 pkt
Śnieg: 3,1 pkt
Lód: 2,9 pkt
Hałas: 3,6 pkt
Zużycie paliwa: 2,3 pkt
Nośność: 2,5 pkt

Firestone Winterhawk 3 (nota łączna: 3,1 pkt)
Suchy asfalt: 2,1 pkt
Mokry asfalt: 3,1 pkt
Śnieg: 2,9 pkt
Lód: 2,5 pkt
Hałas: 3,4 pkt
Zużycie paliwa: 1,8 pkt
Nośność: 2,5 pkt

Nokian WR D4 (nota łączna: 3,1 pkt)
Suchy asfalt: 2,3 pkt
Mokry asfalt: 3,1 pkt
Śnieg: 1,7 pkt
Lód: 2,4 pkt
Hałas: 3,6 pkt
Zużycie paliwa: 1,9 pkt
Nośność: 3,0 pkt

Vredestein Snowtrac 5 (nota łączna: 3,0 pkt)
Suchy asfalt: 2,0 pkt
Mokry asfalt: 2,7 pkt
Śnieg: 2,9 pkt
Lód: 2,5 pkt
Hałas: 3,8 pkt
Zużycie paliwa: 2,0 pkt
Nośność: 3,0 pkt

Yokohama W.drive V905 (nota łączna: 3,0 pkt)
Suchy asfalt: 1,7 pkt
Mokry asfalt: 2,6 pkt
Śnieg: 2,2 pkt
Lód: 2,5 pkt
Hałas: 3,7 pkt
Zużycie paliwa: 2,0 pkt
Nośność: 3,0 pkt

Goodyear UltraGrip 9 (nota łączna: 2,7 pkt)
Suchy asfalt: 2,4 pkt
Mokry asfalt: 1,9 pkt
Śnieg: 2,7 pkt
Lód: 2,4 pkt
Hałas: 3,1 pkt
Zużycie paliwa: 2,1 pkt
Nośność: 2,0 pkt

Hankook i*cept RS 2 W452 (nota łączna: 2,7 pkt)
Suchy asfalt: 2,2 pkt
Mokry asfalt: 2,6 pkt
Śnieg: 2,7 pkt
Lód: 2,5 pkt
Hałas: 3,7 pkt
Zużycie paliwa: 2,2 pkt
Nośność: 2,5 pkt

Dunlop Winter Response 2 (nota łączna: 2,6 pkt)
Suchy asfalt: 2,6 pkt
Mokry asfalt: 2,0 pkt
Śnieg: 2,1 pkt
Lód: 2,4 pkt
Hałas: 3,2 pkt
Zużycie paliwa: 1,8 pkt
Nośność: 2,5 pkt

Opony zimowe 195/65R 15H - uznane jako dobre

Kleber Krisalp HP 3 (nota łączna: 2,4 pkt)
Suchy asfalt: 2,3 pkt
Mokry asfalt: 2,5 pkt
Śnieg: 2,1 pkt
Lód: 2,5 pkt
Hałas: 3,3 pkt
Zużycie paliwa: 2,0 pkt
Nośność: 2,0 pkt

Esa+Tecar Super Grip 9 (nota łączna: 2,3 pkt)
Suchy asfalt: 2,3 pkt
Mokry asfalt: 2,3 pkt
Śnieg: 2,3 pkt
Lód: 2,1 pkt
Hałas: 3,3 pkt
Zużycie paliwa: 1,7 pkt
Nośność: 2,5 pkt

Continental WinterContact TS 860 (nota łączna: 2,1 pkt)
Suchy asfalt: 2,2 pkt
Mokry asfalt: 1,8 pkt
Śnieg: 1,9 pkt
Lód: 2,5 pkt
Hałas: 3,4 pkt
Zużycie paliwa: 1,9 pkt
Nośność: 2,5 pkt
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Paź 2017, 06:21

Daje to jakiś pogląd ale czy jest test "bez wskazań"..? :roll:
Zawsze się zastanawiałem dlaczego akurat dane opony biorą udział w teście a nie inne. Nie uważam żeby test był specjalnie zafałszowany ale dla nas byłoby fajnie jakby pojawił się np .Barum ,Dębica czy Matador...
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Paź 2017, 08:39

artur73 napisał(a):Zawsze się zastanawiałem dlaczego akurat dane opony biorą udział w teście a nie inne.
Opon jest więcej branych pod uwagę ale ja sam nie jestem przekonany czy oni faktycznie wykonują te testy bo przecież takie opony trzeba by sprawdzić w temperaturze bliskiej zera stopni i poniżej tego progu, na mokrej nawierzchni i w śniegu. Tak więc to nie takie proste żeby stworzyć wszystkie te warunki (z oponami letnimi jest łatwiej).

artur73 napisał(a):Nie uważam żeby test był specjalnie zafałszowany ale dla nas byłoby fajnie jakby pojawił się np .Barum ,Dębica czy Matador...
Na rynku niemieckim te opony które podałeś są chyba trudno dostępne stąd brak ich w zestawieniach.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Paź 2017, 17:51

artur73 napisał(a):Zawsze się zastanawiałem dlaczego akurat dane opony biorą udział w teście a nie inne. Nie uważam żeby test był specjalnie zafałszowany ale dla nas byłoby fajnie jakby pojawił się np .Barum ,Dębica czy Matador..

Akurat Barumy dosyć czesto występowały w testach, co do dębicy, to masz bliźniaczą do Frigo 2, savę eskimo 3s+. Czasami testujący sprawdzają jeden parametr w dużej ilości modeli (u niemców jest to hamowanie na mokrym) i do kompletnego testu biorą jedynie najlepszą 15-kę. Jeżeli trafią się bliźniacze modele(a takich opon jest naprawdę sporo) to biorą tylko jeden z nich. Bardzo rzadko, ale czasem się zdarza, że testują modele z jednej klasy(budżet, średnia, czy premium).
Trzeba jeszcze wyjaśnić, że nota łączna to po prostu najsłabszy wynik(u niemców to 6-ka) w kategori dotyczącej bezpieczeństwa. Dla niemców 4 piątki(łączny wynik 5) to lepszy wynik niż 3 jedynki i szóstka(łączny wynik 6). Dlatego ja zawsze patrzę na wyniki cząstkowe, bo ja sam najlepiej wiem na jakie warunki potrzebuję najlepszych opon.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3677
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna