"Nietuzinkowe" wozidło na dojazdy do szkoły

01 Wrz 2022, 00:28

Witam, obecnie jestem posiadaczem CLK W209 55 AMG oraz Volvo S40 T5 AWD. Auta te nie należą do najtańszych w utrzymaniu i jeżdże nimi zazwyczaj weekendowo lub w dłuższe trasy.

Niestety chcąc nie chcąc muszę pokonywać ok 2000-3000km miesięcznie na dojazdy na studia + inne trasy i przy obecnej sytuacji chcąc nie chcąc jestem zmuszony kupić coś bardziej ekonomicznego.

Z wymagań:
- budżet dość rozległy, myślę że 5-12 tysięcy lub i odrobine więcej jak będzie warto
- lubie coupe (miałem wcześniej 406 Coupe 2.0/2.2/3.0 ale ciężko teraz o dobrą sztukę)
- chyba nie chcę diesla, bardziej przekonuje mnie jakaś benzyna z LPG
- niskie spalanie na trasie
- tempomat

Póki co najbardziej chyba widzi mi się 407 Coupe 2.2 + LPG, model niezbyt często wybierany przez sebixy a i komfort zapewne jest na wysokim poziomie. Silnik ten miałem w 406 Coupe, i oprócz koła zmiennych faz (które de facto po wymianie starczy na dożywocie tego auta) złego słowa nie mogę powiedzieć w kwestii chociażby dynamiki i spalania. Do 13-15k myślę że do znalezienia. Z minusów raczej gabaryty i waga.

Myślałem jeszcze nad:
- W203 1.8k, przekonuje mnie 5G Tronic, stary i solidny automat
- Astra H GTC w jakimś 1.6/1.8

Może ktoś coś podobnego przerabiał i byłby w stanie jakoś mi pomóc?
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

01 Wrz 2022, 10:41

Nie widzę większego sensu szukania czegokolwiek. Jeszcze żeby był budżet na coś co ma szansę jeździć bezproblemowo to spoko ale stare gruzy?
Założyć podtlenek do volvo i tyle
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1633
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Wrz 2022, 10:59

Powiem szczerze to Volviaka trochę mi szkoda, kupiłem go z wywalonym kopytem, wrzucilem drugi silnik po uprzedniej rewizji i zmianie panewek wraz ze wszystkim nowym dookoła (od uszczelniaczy, po wysprzęglik i łożyska wału napędowego). Auto mam obecnie w naprawdę dobrym stanie, mechanicznie wręcz idealnym bo wkład w naprawę przekroczył kwotę 5 cyfrową. W dodatku lakier w ładnym stanie bez wgniotek i praktycznie full opcja, a zawsze jakiś cieć na parkingu się znajdzie co zahaczy zderzakiem lub walnie drzwiami, i tak to właśnie jest. W dodatku przy obniżonym zawieszeniu i oponie 225/40/18 komfort jest raczej z tych niższych, stąd moje chęci poszukania czegoś na dojazdy.

Wpadła mi dość mocno w oko ta Astra GTC z silnikiem 1.8 125KM, wydaje się całkiem zgrabna i ciężka też nie jest.
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

01 Wrz 2022, 12:39

Exodiss napisał(a):Wpadła mi dość mocno w oko ta Astra GTC z silnikiem 1.8 125KM, wydaje się całkiem zgrabna i ciężka też nie jest.
Na takie przebiegi to chyba lepiej by było pójść w Opel Astra H GTC 1.9 CDTI która będzie fajnie się zbierała i paliła sporo mniej niż słabsza benzyna o która pytasz.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 7208
Zdjęcia: 24

01 Wrz 2022, 13:34

Może nie będzie nietuzinkowe ale poszedłbym w Octavię 1 tour z końcowych roczników z tym starym jeszcze 1,9 tdi 101 KM
Będzie w tani serwis, malutkie spalanie i turbo które da Ci jakąś tam przyjemność w jeździe.

Po Volvo T5 będzie Ci brakować kopa z turbo w aucie wolnossącym.
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 101
Auto: Focus
Silnik: 2,5 ST
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

05 Wrz 2022, 21:39

Żadnego kopciucha nie chce, dlatego rozglądam się za czymś co lubi LPG.

Volvo niestety do najtańszych w serwisie nie będzie należało, mimo remontu większej części mechaniki, po prostu sama ewentualna wymiana oleju w haldexie czy jego serwis (wał,uszczelniacze) wiem że pochłonie sporo.

Octavia średnio mi się podoba.

Jest w ogóle coś sensownego z tych samochodów co wezmą 5-6l pb na trasie?

Megane 3 Coupe 1.6 - mógłbym nawet dolozyc
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Retro Motor Show 2022 - najpiękniejsza edycja
    Najpiękniejsza edycja Retro Motor Show za nami! Trzy wyjątkowe dni pod hasłem zabytkowej motoryzacji przyciągnęły na teren Międzynarodowych Targów Poznańskich 29.733 zwiedzających. Rekordowa ekspozycjaNajlepsi z najlepszychWytoczono ...
    Elektryczny napęd 4x4 w hybrydach - 8 rzeczy, które warto wiedzieć
    Od niemal 20 lat Toyota i Lexus stosują w swoich samochodach hybrydowych elektryczny napęd 4x4. Wraz z globalnym wzrostem zainteresowania SUV-ami jego popularność tylko rośnie. Wkrótce układ AWD-i trafi do kolejnego ...

06 Wrz 2022, 11:55

5-6pb to dobry wynik dla diesla a dla benzyny z wtryskiem pośrednim dosyć trudne. Miałem megane 2 1.6 i w trasie paliła 6-7 litrów. W sumie jak będziesz jeździł bardzo eco to może zmieścisz się w tych 6 litrach.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 261
Auto: Dacia Duster II FL
Silnik: 1.0 tce 100km + lpg
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

06 Wrz 2022, 12:43

Też tak kiedyś myślałem, dopóki dziadek nie kupił Suzuki Baleno 1.2 z 2018 roku bodajże - na trasie do 100-110 pali 4-4.5l/100km, sprawdzane dystrybutorem bo sam nie wierzyłem. Da się zejść nawet poniżej 4 litrów.

Póki co biorę pod uwagę na poważnie Astre H GTC 1.8 125KM - podobno jest dość ekonomiczna i części nie są drogie.
Patrzyłem Megane 3 Coupe, ale to już wyższe koszta i nic ciekawego nie ma.
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001