"Nietuzinkowe" wozidło na dojazdy do szkoły

01 Wrz 2022, 00:28

Witam, obecnie jestem posiadaczem CLK W209 55 AMG oraz Volvo S40 T5 AWD. Auta te nie należą do najtańszych w utrzymaniu i jeżdże nimi zazwyczaj weekendowo lub w dłuższe trasy.

Niestety chcąc nie chcąc muszę pokonywać ok 2000-3000km miesięcznie na dojazdy na studia + inne trasy i przy obecnej sytuacji chcąc nie chcąc jestem zmuszony kupić coś bardziej ekonomicznego.

Z wymagań:
- budżet dość rozległy, myślę że 5-12 tysięcy lub i odrobine więcej jak będzie warto
- lubie coupe (miałem wcześniej 406 Coupe 2.0/2.2/3.0 ale ciężko teraz o dobrą sztukę)
- chyba nie chcę diesla, bardziej przekonuje mnie jakaś benzyna z LPG
- niskie spalanie na trasie
- tempomat

Póki co najbardziej chyba widzi mi się 407 Coupe 2.2 + LPG, model niezbyt często wybierany przez sebixy a i komfort zapewne jest na wysokim poziomie. Silnik ten miałem w 406 Coupe, i oprócz koła zmiennych faz (które de facto po wymianie starczy na dożywocie tego auta) złego słowa nie mogę powiedzieć w kwestii chociażby dynamiki i spalania. Do 13-15k myślę że do znalezienia. Z minusów raczej gabaryty i waga.

Myślałem jeszcze nad:
- W203 1.8k, przekonuje mnie 5G Tronic, stary i solidny automat
- Astra H GTC w jakimś 1.6/1.8

Może ktoś coś podobnego przerabiał i byłby w stanie jakoś mi pomóc?
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

01 Wrz 2022, 10:41

Nie widzę większego sensu szukania czegokolwiek. Jeszcze żeby był budżet na coś co ma szansę jeździć bezproblemowo to spoko ale stare gruzy?
Założyć podtlenek do volvo i tyle
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2410
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Wrz 2022, 10:59

Powiem szczerze to Volviaka trochę mi szkoda, kupiłem go z wywalonym kopytem, wrzucilem drugi silnik po uprzedniej rewizji i zmianie panewek wraz ze wszystkim nowym dookoła (od uszczelniaczy, po wysprzęglik i łożyska wału napędowego). Auto mam obecnie w naprawdę dobrym stanie, mechanicznie wręcz idealnym bo wkład w naprawę przekroczył kwotę 5 cyfrową. W dodatku lakier w ładnym stanie bez wgniotek i praktycznie full opcja, a zawsze jakiś cieć na parkingu się znajdzie co zahaczy zderzakiem lub walnie drzwiami, i tak to właśnie jest. W dodatku przy obniżonym zawieszeniu i oponie 225/40/18 komfort jest raczej z tych niższych, stąd moje chęci poszukania czegoś na dojazdy.

Wpadła mi dość mocno w oko ta Astra GTC z silnikiem 1.8 125KM, wydaje się całkiem zgrabna i ciężka też nie jest.
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

01 Wrz 2022, 12:39

Exodiss napisał(a):Wpadła mi dość mocno w oko ta Astra GTC z silnikiem 1.8 125KM, wydaje się całkiem zgrabna i ciężka też nie jest.
Na takie przebiegi to chyba lepiej by było pójść w Opel Astra H GTC 1.9 CDTI która będzie fajnie się zbierała i paliła sporo mniej niż słabsza benzyna o która pytasz.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9741
Zdjęcia: 34

01 Wrz 2022, 13:34

Może nie będzie nietuzinkowe ale poszedłbym w Octavię 1 tour z końcowych roczników z tym starym jeszcze 1,9 tdi 101 KM
Będzie w tani serwis, malutkie spalanie i turbo które da Ci jakąś tam przyjemność w jeździe.

Po Volvo T5 będzie Ci brakować kopa z turbo w aucie wolnossącym.
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

05 Wrz 2022, 21:39

Żadnego kopciucha nie chce, dlatego rozglądam się za czymś co lubi LPG.

Volvo niestety do najtańszych w serwisie nie będzie należało, mimo remontu większej części mechaniki, po prostu sama ewentualna wymiana oleju w haldexie czy jego serwis (wał,uszczelniacze) wiem że pochłonie sporo.

Octavia średnio mi się podoba.

Jest w ogóle coś sensownego z tych samochodów co wezmą 5-6l pb na trasie?

Megane 3 Coupe 1.6 - mógłbym nawet dolozyc
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Chiny włączają hybrydy do programu elektromobilności
    Chiński rząd ogłosił, że uwzględni samochody hybrydowe w programie wspierania elektromobilności jako kolejną kategorię niskoemisyjnych aut. Nowe przepisy, które wejdą w życie w styczniu 2021 roku, mają na celu zwiększenie ...

06 Wrz 2022, 11:55

5-6pb to dobry wynik dla diesla a dla benzyny z wtryskiem pośrednim dosyć trudne. Miałem megane 2 1.6 i w trasie paliła 6-7 litrów. W sumie jak będziesz jeździł bardzo eco to może zmieścisz się w tych 6 litrach.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 275
Auto: Dacia Duster II FL
Silnik: 1.0 tce 100km + lpg
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

06 Wrz 2022, 12:43

Też tak kiedyś myślałem, dopóki dziadek nie kupił Suzuki Baleno 1.2 z 2018 roku bodajże - na trasie do 100-110 pali 4-4.5l/100km, sprawdzane dystrybutorem bo sam nie wierzyłem. Da się zejść nawet poniżej 4 litrów.

Póki co biorę pod uwagę na poważnie Astre H GTC 1.8 125KM - podobno jest dość ekonomiczna i części nie są drogie.
Patrzyłem Megane 3 Coupe, ale to już wyższe koszta i nic ciekawego nie ma.
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001