Nissan Qashqai II - pasek czy łańcuch i jakieś opinie?

Nissan Qashqai II - pasek czy łańcuch i jakieś opinie?

06 Gru 2019, 10:33

Może mi ktoś napisać o tym Nisanie n.p. czy ma pasek czy łańcuch rozrządu.Jest to benzyna 1,2 2014 r.Jakie ma notowania. Dziękuje.
januszek180
Nowicjusz
 
Posty: 7

Re: Nissan Qashqai II - pasek czy łańcuch i jakieś opinie?

06 Gru 2019, 11:26

Silnik o który pytasz to 1.2 DIG-T 115KM 190Nm o oznaczeniu HR12DDT i jest to tak naprawdę następca wolnossącej jednostki o większej pojemności czyli wersji 1.6 o podobnej mocy. Silnik ten powstał przy współpracy z koncernem Renault. Sam silnik to czterocylindrowa jednostka o 16 zaworach wykonany z aluminium i posiada on bezpośredni wtrysk paliwa oraz system zmiennych faz rozrządu.
Jeżeli chodzi o rozrząd to jest on na łańcuchu i z tego co wiem jeżeli dba się o wymiany oleju na czas maksymalnie co 15tkm to raczej nie ma z nim problemów.

Z tego co wiem bliźniacza jednostka tego silnika w Renault to 1.2 TCe o oznaczeniu H5FT.

W tych silnikach nie było większych problemów z eksploatacją poza jednym ;/ Problemem był zbyt wysoki pobór oleju. Nissan tłumaczył to złym oprogramowaniem które w niewłaściwym czasie otwierało zawory ssące (zbyt późno). Przez to w układzie tworzyło się podciśnienie a następstwem jego było wysysanie oleju z silnika. Aktualizacja oprogramowania była darmowa ale z kolei nie zawsze naprawiała problem dlatego warto mieć to na uwadze kupując ten samochód. W przypadku poboru oleju częsta kontrola jego stanu może uchronić przed poważnymi awariami i o tym trzeba pamiętać.
Poza tą jedną wadą silnik jest warto polecenia dla wszystkich którzy nie będą chcieli w przyszłości montować instalacji LPG.

Aha jeszcze jedno spalanie w silnikach 1.2 DIG-T i 1.6 DIG-T jest na bardzo podobnym poziomie czasem ten mniejszy nawet więcej pali :)
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 4569
Zdjęcia: 68
Auto: Nie mam

Re: Nissan Qashqai II - pasek czy łańcuch i jakieś opinie?

06 Gru 2019, 12:33

Odpuściłbym całkowicie ten silnik że względu na pobór oleju. Za to 1.6 turbo to biały kruk w rozsądnych pieniądzach, ale warto go szukać. Pali praktycznie tyle samo, a ma lepsze osiągi. Warte rozważenia są też diesle 1.5-1.6, ale to tylko wtedy jeśli dużo jeździsz i z przewagą dłuższych odcinków.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6337
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    5 najczęstszych usterek zimowych 5 najczęstszych usterek zimowych
    Ujemne temperatury, śnieg, wilgoć i sól na drogach. Zima to czas szczególnie trudny dla kierowców oraz ich samochodów. Mimo łagodnego początku sezonu, w najbliższym czasie pojawią się warunki rzutujące ...
    MOTO Session 2013 / relacja MOTO Session 2013 / relacja
    Moto Session 2013 to wielkie lubelskie święto motoryzacji, na którym zaprezentowały się aż 22 marki. Najnowsze modele wielu marek samochodów kusiły wielbicieli nowinek motoryzacyjnych. Dzięki motocyklom i samochodom ...

  •