Nissan Qashqai II - pasek czy łańcuch i jakieś opinie?

Nissan Qashqai II - pasek czy łańcuch i jakieś opinie?

06 Gru 2019, 10:33

Może mi ktoś napisać o tym Nisanie n.p. czy ma pasek czy łańcuch rozrządu.Jest to benzyna 1,2 2014 r.Jakie ma notowania. Dziękuje.
januszek180
Nowicjusz
 
Posty: 7

Re: Nissan Qashqai II - pasek czy łańcuch i jakieś opinie?

06 Gru 2019, 11:26

Silnik o który pytasz to 1.2 DIG-T 115KM 190Nm o oznaczeniu HR12DDT i jest to tak naprawdę następca wolnossącej jednostki o większej pojemności czyli wersji 1.6 o podobnej mocy. Silnik ten powstał przy współpracy z koncernem Renault. Sam silnik to czterocylindrowa jednostka o 16 zaworach wykonany z aluminium i posiada on bezpośredni wtrysk paliwa oraz system zmiennych faz rozrządu.
Jeżeli chodzi o rozrząd to jest on na łańcuchu i z tego co wiem jeżeli dba się o wymiany oleju na czas maksymalnie co 15tkm to raczej nie ma z nim problemów.

Z tego co wiem bliźniacza jednostka tego silnika w Renault to 1.2 TCe o oznaczeniu H5FT.

W tych silnikach nie było większych problemów z eksploatacją poza jednym ;/ Problemem był zbyt wysoki pobór oleju. Nissan tłumaczył to złym oprogramowaniem które w niewłaściwym czasie otwierało zawory ssące (zbyt późno). Przez to w układzie tworzyło się podciśnienie a następstwem jego było wysysanie oleju z silnika. Aktualizacja oprogramowania była darmowa ale z kolei nie zawsze naprawiała problem dlatego warto mieć to na uwadze kupując ten samochód. W przypadku poboru oleju częsta kontrola jego stanu może uchronić przed poważnymi awariami i o tym trzeba pamiętać.
Poza tą jedną wadą silnik jest warto polecenia dla wszystkich którzy nie będą chcieli w przyszłości montować instalacji LPG.

Aha jeszcze jedno spalanie w silnikach 1.2 DIG-T i 1.6 DIG-T jest na bardzo podobnym poziomie czasem ten mniejszy nawet więcej pali :)
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 4653
Zdjęcia: 68
Auto: Nie mam

Re: Nissan Qashqai II - pasek czy łańcuch i jakieś opinie?

06 Gru 2019, 12:33

Odpuściłbym całkowicie ten silnik że względu na pobór oleju. Za to 1.6 turbo to biały kruk w rozsądnych pieniądzach, ale warto go szukać. Pali praktycznie tyle samo, a ma lepsze osiągi. Warte rozważenia są też diesle 1.5-1.6, ale to tylko wtedy jeśli dużo jeździsz i z przewagą dłuższych odcinków.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6337
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zgubiona faktura zakupu samochodu, firma już nie istnieje? Zgubiona faktura zakupu samochodu, firma już nie istnieje?
    Czasem zdarzają się przypadki że zgubiliśmy oryginał faktury zakupu samochodu i w wydziale komunikacji okazuje się że nie możemy bez takiego dokumentu zarejestrować samochodu. Co gorsza firma od której kupiliśmy auto ...
    Nowa Dacia Duster na wyższym poziomie Nowa Dacia Duster na wyższym poziomie
    W designie zewnętrznym Nowej Dacii Duster pojawiają się zmiany podkreślające jej terenowy charakter. Zmienia się również wnętrze, w którym zobaczymy nową deskę rozdzielczą, nowe tapicerki, nowy zespół ...

  •