Nowe auto do 30tyś. zł

22 Cze 2018, 11:46

Witam serdecznie.
Zwracam się z wielką prośbą o doradzenie, podpowiedzenie wyboru nowego auta. Ponieważ po przeczytaniu mnóstwa rzeczy już sam nie wiem co mam robić.

Otóż poszukuję auta do max 30~33tyś. zł. Mam już swoje typy jednak potrzebuję opinii co do silników, samych aut, jak i kosztów eksploatacji. Oczywiście wcześniej zwiedziłem paręnaście stron i trochę poczytałem o tym o co pytam. Niemniej jednak jeszcze raz prosił bym o odpowiedź, doradzenie.

Moje typy były następujące:
Audi A4B7 2.0TFSI - boje się silnika i kosztów naprawy, zwłaszcza jak zacznie pić naprawdę dużo oleju. Więc odpuściłem.
Opel Insignia I 2.0T 220KM - tutaj spoko, znam bolączkę szwankującej elektroniki w początkowych modelach (akceptowalne). Dużym minusem jest spalanie. Jednak w przypadku Audi i Opla mam sprawdzonego gazownika... tak tak wiem 220KM i gaz :D. Chociaż i tak 14 LPG/ 1000 mnie przeraża. A nawet więcej!
Zaliczyłem przejażdżkę z silnikiem 1.8... i trochę słabo dlatego moje skupienie na 2.0T.
Peugeot 508 z 2012r. silnik 1.6 165KM.... chociaż silnik taki sobie, prosił bym o opinię. Najprawdopodobniej kupił bym 2.0HDi z racji dobrej opinii i bardzo niskiego spalania ropy.

Koniecznie sedan lub hachback ale tylko insignia.
Oczywiście skrzynie wszystkie w manualu.

Szukałem też na zagranicznych portalach ale też ciężko o coś fajnego.

To są moje 3 typy nie wiem na co mam patrzeć przy wyborze i co jest najbardziej opłacalne. Przy moim aktualnym aucie tj. Seat Leon 1.8T B+G, mam kompromis spalanie do mocy i tanie części, więc chciał bym coś koło tego. Od razu dodam że mazdy 6, mondeo i lexusy, citroeny, laguny odpadają. Skoda też mi się nie podoba zwłaszcza w środku.

Pozdrawiam i dziękuje z góry za podpowiedzi.
hexam
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 31 01 1996
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

22 Cze 2018, 18:54

Zacznijmy od tego, że a4b7 2.0tfsi, insignia 2.0T oraz 508 1.6thp są skonstruowane w oparciu o wtrysk bezpośredni. Oznacza to, że montaż lpg jest praktycznie nieopłacalny. Taka insignia nie spali 14lpg a 14lpg i 2 pb na setkę. a4 ma silnik jaki ma a thp też ma swoje problemy.
BTW to nie licz na niskie koszty kupując duże, dwustukonne auto.
Insignia oprócz elektroniki jest też badziewnie wykonana i bardzo źle się prowadzi. To, czy warto kupić diesla, nawet udanego zależy od tego ile i w jaki sposób jeździsz. Swoją drogą za 33k kupisz przystanek a nie insignię czy 508.

Z tego co zaproponowałeś zostawiłbym a4 ale nie z 2.0 a 1.8T - o ile masz zamiar przekopywać się przez masę szrotu na rynku.

Akurat Laguna 2.0T ma najlepszy stosunek jakość/cena/rocznik, bez problemu przyjmie lpg a części są względnie tanie jak na auto tej klasy.
Inna opcja to poszukanie S60 z jakimś fajnym silnikiem z turbo
Ew 9-3, 9-5
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Cze 2018, 22:47

Tak wiem o tym jak są skonstruowane... jest opłacalny pod warunkiem że się wali spore przebiegi. Wiem źle to napisałem o niskich kosztach utrzymania bo normalne że nowsze auto to wymaga więcej wkładu. Nie wiem czy tak badziewnie.. moim skromnym zdaniem mają porównanie właśnie do b7 czy 508. Fakt... plastiki itp.. ale okey. Swoją drogą to takie są teraz ceny rynkowe a egzemplarze od 38tyś. są z przebiegami powiedzmy do 100tyś.

Co do audi a5b7 1.8T... też cały czas o tym myślę. Jednak patrząc na wyposażenie B7 a insigni to jest spora różnica. Poza tym że A4 ma wielowachacze które są dosyć drogie i nie na nasze drogi JESZCZE.

Chce mi się bo przekopywałem się z 1.8T w moim aktualnym pojeździe.

Więc dalej jednoznacznie nie mam odpowiedzi. Powiedzmy za i przeciw. Może i wybrzydzam trochę ale cóż. Chcę tym trochę już pojeździć.
hexam
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 31 01 1996
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Cze 2018, 09:27

Kupuje auto klasy Premium i się kosztów boi

To kup fiata tipo 1.4LPG i nie będziesz miał problemów
za 30 tys może się uda z 2016R , albo jeszcze coś tam ewentualnie dorzucisz do tego

Kolega ma Audi 3 letnie Biturbo , pojechał na serwis bo się te biturbo zepsuło + jeszcze 1 amortyator za 2500zł i się zrobiło 15 000zł do zapłaty

Takie auta są dla ludzi bogatych .... jak ktoś chce Mocy, wyglądu i prestiżu ...musi za to zapłacić
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

23 Cze 2018, 09:45

hexam napisał(a):Opel Insignia I 2.0T 220KM - tutaj spoko, znam bolączkę szwankującej elektroniki w początkowych modelach (akceptowalne). Dużym minusem jest spalanie. Jednak w przypadku Audi i Opla mam sprawdzonego gazownika... tak tak wiem 220KM i gaz . Chociaż i tak 14 LPG/ 1000 mnie przeraża. A nawet więcej!


14L LPG to na dziś ~28zł, czyli 5,6l ON. Znajdź auto, które ma 200KM i tyle pali.

Problemem nie jest spalanie, a znalezienie solidnego egzemplarza w tym budżecie, wyjdzie powyżej 35 tysięcy np.:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Do tego instalacja gazowa 5500zł:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



+pakiet startowy i zapłacisz 45-50 tysięcy
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Cze 2018, 22:33

Macie rację wszyscy powyżej.. dlatego też poprosiłem o ostudzenie mnie trochę z mojej wizji auta. Po przemyśleniu wszystkiego zdecydowałem się na jeden model, markę i silnik.

Skupię się na A4B7 1.8T quattro w automacie lub w manualu. Z tego co czytałem na innych forach, będzie to najlepszy wybór.

Ossy - masz rację co do spalania, jednak jeździłem już dieslem, spróbowałem teraz benzyny i już na pewno nie wrócę do diesla.

andrewb25 - nie boje się kosztów, szukałem tylko opinii innych osób. Ale dzięki za uwagę ;)
hexam
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 31 01 1996
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Największy na świecie salon Audi w Dubaju
    Nowy salon Audi doskonale wpisuje się w obraz Dubaju - miasta rekordów. Niedawno odbyło się tu uroczyste otwarcie największego na świecie showroomu marki z czterema ringami. Uroczystość uświetnił występ amerykańskiej ...

24 Cze 2018, 08:37

hexam napisał(a):Skupię się na A4B7 1.8T quattro w automacie lub w manualu. Z tego co czytałem na innych forach, będzie to najlepsz


Chyba na forum miłośników audi a4. Sorry, ale wszystkie najlepsze propozycje w tej kasie odrzuciłeś już w pierwszym poście.

Tak czy inaczej powodzenia w szukaniu modelu, który sprowadza się w każdym możliwym stanie bo i tak się sprzeda, z silnikiem uchodzącym za "najlepszy" i napędem 4x4, który każdy szanujący się Polak mieć musi, chociaż wcale go nie potrzebuje.
Uważaj też na multitronic bo w 1.8 chyba był montowany
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Cze 2018, 11:55

Invi -> dobrze więc to wg. ciebie co było by lepszym wyborem, skoro wszystko co sensowne odrzuciłem? Z chęcią poznam gusta innych osób ;). Być może sam się przekonam.
Nie o to chodzi że musi być 4x4 ale w wersji quattro był montowany już tiptronic a jest o niebo lepszy od multritronika z tego co słyszałem od wielu osób.
A 4x4 akurat był bym w moim przypadku fajną rzeczą bo mieszkam w górzystym terenie ;). Nie szukał bym auta z napędem 4x4 tylko po to żeby go mieć. Nie jest to rzecz musowa ale dobrze by było.
hexam
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 31 01 1996
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Cze 2018, 12:09

To zacznij szukać A4B7 tylko z quattro i 1.8T. Na Allegro są... 2 sztuki. Skończy się tak, że pojedziesz na drugi koniec Polski obejrzeć złom, który do niczego się nie nadaje i będziesz siedział przez pół roku i odświeżał nowe ogłoszenia...
Twoje typy polegały na tym, że chciałeś 6-letnie auto segmentu D (508) vs. lifting auta premium D, które konstrukcyjnie jest 18-letnie...

Za 30 tysięcy można znaleźć wiele ciekawych propozycji np.
Alfa Romeo 159
Citroen C5 III
Ford Mondeo Mk4
Honda Accord VII
Mazda 6 II
Renault Laguna Mk3
Saab 9-3
Volvo S60
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Cze 2018, 12:41

Ossy właśnie o to mi chodziło ;) A A4B7 wiem że w pl nie kupię.. Dlatego tak jak moje obecne auto pewnie będę szukał za granicą.

A z twoich propozycji będę szukał czegoś odpowiedniego, może coś mi przypadnie do gustu.

Z silników benzynowych coś więcej niż 150KM?
hexam
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 31 01 1996
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Cze 2018, 12:52

hexam napisał(a):Z silników benzynowych coś więcej niż 150KM?


9-3, S60, laguna 2.0T, które już wymieniłem wcześniej
do tego accord

zacząłbym od laguny
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Cze 2018, 21:37

Jak dla mnie to tutaj tylko A4 B7 2,0T - świetne osiągi, wypluwa na hamowni więcej niż te 200 koni, pod 210 podchodzi.
1,8T jest słabe, a też ma turbo, dwumasy, miewa swoje problemy.

Z tej trójki chyba najlepszy stosunek osiągów, wartości auta i ceny.
Jedynie problem z lpg, ale do takiego 1,8T sama instalacja się nie założy, a koszty to nie 200 zł. Trzeba to przekalkulować.

A tak w ogóle to może warto szukać Leona II 2,0T? 185 albo 200 koni?
To ciągle ten sam silnik podany na 5 różnych sposobów.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

24 Cze 2018, 21:57

Pionek lubię te wyliczanki "wypluwa" 210 zamiast 200...łał :ok: ... a sprawdzałeś kidyś co to daje te 10km :?:
I żeby nie było mówie to ogólnie bez preferencji marki... :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Cze 2018, 22:41

Z własnego doświadczenia dodam że 10KM idzie odczuć ;)
Wracając do tematu.. już jeden LEON II jest u mnie na podwórku.. i serio 110% plastiku w środku, raczej odpada. Poza tym bardzo mi się nie podoba. Właśnie zaczęło się od B7 z 2.0T.. ale poczytałem i LEPSZĄ opcją jest 1.8T. Poza tym wiem że silnik bardzo rozwojowy ;). Do 2.0 LPG jest taki problem że jest to wtrysk bezpośredni i instalacja nie dość że droższa to jeszcze jak się trafi dziadostwo do piją olej... Wiadomo każdy silnik może... ALE 2.0T ma większą tendencję do tego.
hexam
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 31 01 1996
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Cze 2018, 23:56

szybki napisał(a):Pionek lubię te wyliczanki "wypluwa" 210 zamiast 200...łał ... a sprawdzałeś kidyś co to daje te 10km


a czy ja gdzieś napisałem że 10 koni coś daje?
Ale już 210 koni w 2,0T vs 155 w 1,8T co często ma miejsce już sporo daje w takim aucie :ok:
Chodzi o to że badziewny silnik a serie trzyma lepiej niż większość cudownych 1,8T

Jak dla mnie w A4 B7 1,8T jest fajne ale 2,0T jest jeszcze lepsze, bez znaczenia czy czasem trochę łyknie oleju co niekoniecznie musi mieć miejsce bo to nie silnik z typową wadą, i bez znaczenia że lpg jest skomplikowane.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna