Nowe auto z normalnym silnikiem

Re: Nowe auto z normalnym silnikiem

15 Sty 2018, 22:20

voidcall napisał(a):Nie pytam o "co zmieniono w silnikach TSI na przełomie jego generacji", tylko pytam o dowody że te konkretne zmiany poprawiły/ zredukowały/ wyeliminowały usterkowość silników.


Jakie usterki posiadały silniki TSI? Łańcuch rozrządu? W Hondach też się rozciągał. Spalanie oleju? Pf, praktycznie w każdym nowym aucie tego można doświadczyć.
Wiesz gdzie jest problem? W skali. Grupa VAG to moloch, miliony sprzedanych aut i do tego niezwykła popularność w Europie jak i samej Polsce. Stąd częściej usłyszysz o problemach TSI niż T-Jetów, i-VTECów czy MZR od Mazdy.
Na co dzień mam do czynienia z Passatem 08/09 z 1.4 TSI 122 KM - nic. 2.0 TDI 140 KM - 450 tys. km - nic, więc nie wciskaj kitu, że te silniki to jakaś porażka na tle konkurencji - porażką samą w sobie był downsizing przy nieodpowiedniej jakości użytych materiałów. Poczytaj sobie o spalaniu oleju w T-Jetach, papierowym turbo czy dwumasie która poniżej 100 tys. km potrafiła się wysrać. Albo o obróconych panewkach i stukających tłokach w i-VTECach.
Serio, przez takie cenne rady jak twoje i pieśni pochwalne względem bardziej egzotycznych marek przez 2 lata użerałem się z Hondą i jej bolączkami, o której nikt słowem nie wtrącił.

Popatrz na Allegro ile jest Passatów z 1.4 TSI i przebiegiem powyżej 200 tys. km. Jakoś jeżdżą, niesłychane, no nie?
Problem jest taki, że pozytywne opinie rzadko kto pisze a wyładowanie frustracji poprze negatywne wpisy leży w ludzkiej naturze i jest w pełni zrozumiałe. I jeśli na jednego Fiata Bravo 1.4 T-Jet przypada 10-20 Golfów z 1.4 TSI to jak myślisz, który zbierze więcej negatywów? Szczególnie biorąc pod uwagę, że jak ktoś kupi Fiata to z definicji spodziewa się byle czego a dostaje coś, co nawet jeździ i wygląda, czyli odczuwa relatywną korzyść z zakupu. A niestety, VAG kiedyś był synonimem niezawodności, teraz już nie jest, więc każda usterka boli bardziej.
Nie twierdzę, że VAG jest bez wad bo oczywiście jest, ale po prawie 10 latach od premiery TSI serio uważasz, że gdyby były tak awaryjne to by się tak świetnie sprzedawały? To naiwność albo fanatyzm, nie wiem co gorsze.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

Re: Nowe auto z normalnym silnikiem

16 Sty 2018, 01:15

Mam dokładnie takie samo zdanie. O samochód trzeba dbać, robić przeglądy itd. Śmieszy mnie np jak ludzie wymieniają olej co 30 tys, bo niby tak producent zaleca, a później mają pretensje, bo silnik zepsuty...
kogi
Początkujący
 
Posty: 64
Rejestracja: 15 Sty 2018, 23:58
Prawo jazdy od: 7- 0- 0
Auto: KIA SPORTAGE
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

Re: Nowe auto z normalnym silnikiem

16 Sty 2018, 17:55

Killaz dlaczego nie kupiłeś fsi/tsi skoro takie zajebiste?
Insignia ST, 2.0DTH/170, '17
Focus 2, 1.6tdci/90, '10
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3218
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Focus 2, Insignia ST
Silnik: 1.6tdci, 2.0dth
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Nowe auto z normalnym silnikiem

17 Sty 2018, 10:43

ichris napisał(a):Póki co nie słychać dramatów poza jednostkowymi przypadkami, co przy największej popularności tego modelu w PL nie jest specjalnie niepokojące.


http://astra5klub.pl/uszkodzony-t-ok-as ... -t475.html
Dwie sztuki w naszej flocie też miały ten problem.
Silnik pali ok. 2 litry więcej niż moje TSI (mocniejsze o 25KM).
Auto to typowa flotówka - plastiki marne, trzeszczą, tapicerka niskiej jakości, słabe audio, symboliczny bagażnik. Jak przesiadam się do swojego auta nie mogę uwierzyć, że służbówka to jego bezpośredni konkurent.
Nie kupiłbym tego auta do użytku prywatnego.

Killaz napisał(a):Serio, przez takie cenne rady jak twoje i pieśni pochwalne względem bardziej egzotycznych marek przez 2 lata użerałem się z Hondą i jej bolączkami, o której nikt słowem nie wtrącił.


Dlatego trzeba odpowiednio te porady filtrować, przede wszystkim mieć na uwadze to, że VAG posiada u nas liczny elektorat negatywny, a na wady japońskich aut przymyka się oko.
Dobrze wiesz, że gdybym dosłownie kierował się poradami kolegów z forum nigdy nie jeździłbym autem, którym obecnie jeżdżę :wink:
I tak widzę tu pewną zmianę - większość forumowiczów przekonała się do silników z turbo (i słusznie!).
Jeśli uważasz, że Twoja praca jest bez sensu pomyśl o ludziach, którzy montują kierunkowskazy w BMW
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2597
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
Prawo jazdy od: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

Re: Nowe auto z normalnym silnikiem

17 Sty 2018, 12:20

Prawda jest taka że wszystkie marki mają w ofercie silniki z turbo, często są to całkowicie nowe konstrukcje z masą gadżetów które będą się psuły. A nawet jak nie będą się psuły to producenci zadbają o to żeby nibyło łatwo i tanio. :ok:
Na tą chwilę uważam że tsi poszło na tyle do przodu że nie ma co się panicznie lękać ale... brat wieśvagen nie śpi :D i już powoli wdraża nowe technologie drenowania kieszeni klientów...i żeby nie było za jakiś czas zrobią to wszystkie firmy. Więc trzeba mieć oczy szeroko otwarte :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4744
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Nowe auto z normalnym silnikiem

17 Sty 2018, 19:48

łysy napisał(a):Auto to typowa flotówka - plastiki marne, trzeszczą, tapicerka niskiej jakości, słabe audio, symboliczny bagażnik.
miałem do czynienia z kilkoma piątkami i sprawiły na mnie zupełnie przyzwoite wrażenie w dziedzinach, o których wypowiadasz się tak negatywnie (może to były jakieś lepsze wersje?). Choć i tak IMO nowe Peżo mają najfajniejsze środki (choć te tablety są irytujące, jestem jednak trochu analogowy)
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 11146
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Cyfrowy zestaw wskaźników z personalizacją ustawień Cyfrowy zestaw wskaźników z personalizacją ustawień
    Cyfrowa rewolucja ŠKODY dotyka kolejnych obszarów wyposażenia jej modeli. Obok usług online i systemów wspierających kierowcę, jednym z najnowszych elementów wyposażenia samochodów ŠKODY ...
    SEAT - prezentacja nowego logo marki SEAT - prezentacja nowego logo marki
    SEAT zaprezentował światu nowe logo. Metamorfoza swoją kulminację miała na Salonie Samochodowym w Paryżu i prezentuje nową tożsamość oraz projekt marki. Łączy premierę nowego logo ze światowym debiutem nowego Leona. Model ...

  • Re: Nowe auto z normalnym silnikiem

    18 Sty 2018, 09:28

    mike napisał(a):miałem do czynienia z kilkoma piątkami i sprawiły na mnie zupełnie przyzwoite wrażenie w dziedzinach, o których wypowiadasz się tak negatywnie (może to były jakieś lepsze wersje?)


    U nas w firmie jeżdżą Astry w wersji Enjoy (niżej jest tylko Essentia), może miałeś do czynienia z jakimiś Elite? Tyle, że to już tak od 76 tys. zł wzwyż jak nie bierzemy żadnych dodatków.
    Jeśli uważasz, że Twoja praca jest bez sensu pomyśl o ludziach, którzy montują kierunkowskazy w BMW
    łysy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2597
    Zdjęcia: 2
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: Nowe auto z normalnym silnikiem

    18 Sty 2018, 20:31

    Mogło tak być :ok:
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11146
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008
     
    • Warto przeczytać
    • Car audio, video 2007
      Porsche 911 Turbo, tył
      Nissan 200SX s13, drift, 11
      Jazda na quadzie stojąc na głowie, stunt na quadzie