Nowy hatchback Nissana będzie produkowany w Sunderland

Nowy hatchback Nissana będzie produkowany w Sunderland

08 Maj 2012, 23:48

JOKOHAMA (Japonia), 10 kwietnia 2012 r. - Nissan oraz brytyjski premier David Cameron poinformowali dzisiaj, że w 2014 roku w zakładach w Sunderland rozpocznie się produkcja zupełnie nowego modelu średniej wielkości.

W związku z produkcją nowych modeli powstanie łącznie ponad 3000 nowych miejsc pracy

    Zupełnie nowy hatchback będzie produkowany w Wielkiej Brytanii od 2014 roku
    Potężna inwestycja Nissana (127 mln £) w zakłady w Sunderland
    Brytyjski Fundusz Rozwoju Regionalnego zaoferował wsparcie o wartości 8,2 mln £
    Dodatkowa zmiana produkcyjna w zakładach w Sunderland
    Roczna produkcja sięgnie pół miliona egzemplarzy

Na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie Nissan zapowiedział również, że od przyszłego roku uruchomi w Sunderland produkcję popularnego kompaktowego samochodu z segmentu B, opartego na koncepcyjnym modelu INVITATION.

Image

Nowy średniej wielkości hatchback, którego dotyczy dzisiejszy komunikat przyczyni się do powstania 225 nowych miejsc pracy w samym Nissanie i kolejnych 900 u brytyjskich kooperantów firmy.

W związku z produkcją obydwu modeli, w ciągu najbliższych dwóch lat w brytyjskimi sektorze motoryzacyjnym stworzonych zostanie ponad 3000 nowych miejsc pracy, w tym 625 u Nissana, a reszta u jego dostawców.

Po zakończeniu rekrutacji na potrzeby produkcji obydwu modeli zatrudnienie w zakładach w Sunderland osiągnie rekordowy poziom 6225 osób, a roczna wydajność zakładu przekroczy pół miliona egzemplarzy.

Informacje te przekazali David Cameron oraz Dyrektor ds. Operacyjnych w firmie Nissana Toshiyuki Shiga w czasie wizyty w centrali Nissana w Jokohamie.

Potwierdzono, że nowy hatchback, którego nazwa zostanie podana do wiadomości w terminie bliższym premiery rynkowej, pozwoli Nissanowi wrócić do popularnego segmentu samochodów średniej wielkości w Europie i odegra ważną rolę w dalszej ekspansji firmy w ramach ambitnego średniookresowego planu "Nissan Power 88".

Roczna produkcja nowego modelu ma wynieść około 80 000 egzemplarzy, dlatego w Sunderland konieczne będzie uruchomienie dodatkowej zmiany. Oznacza to, że po raz pierwszy w 26-letniej historii zakładów obydwie linie produkcyjne będą pracowały w trybie całodobowym, a moce produkcyjne przekroczą 550 000 pojazdów rocznie.

Komunikat umacnia także pozycję zakładów w Sunderland jako największego producenta samochodów w Wielkiej Brytanii - nieprzerwanie od 1998 roku.

POLECAMY "Taksówki Przyszłości" Nissana w Nowym Yorku 2012

W 2010 roku fabryka w Sunderland była pierwszym i jednym zakładem w Wielkiej Brytanii, który wyprodukował ponad 400 000 samochodów w ciągu jednego roku. W liczbie 423 000 znalazły się wówczas modele Qashqai, Note i Juke. W kolejnym roku ustanowiono nowy rekord na poziomie 480 000 egzemplarzy. Teraz fabryka przymierza się do przekroczenia progu pół miliona pojazdów.

Image

Imponujące liczby to nie tylko wielkość produkcji. W związku z nowym hatchbackiem Nissan zainwestuje w Sunderland kolejne 127 mln £, a wsparcie dla inwestycji w wysokości 8,2 mln £ zaoferował brytyjski Fundusz Rozwoju Regionalnego.

To kontynuacja bezprecedensowej serii inwestycji w zakłady w Sunderland, których suma w ostatnich latach wyniosła już 921 mln £, czyli ponad jedną czwartą łącznych inwestycji w tę fabrykę.

Image

Do serii tej należy zaliczyć inwestycje związane z uruchomieniem produkcji stuprocentowo elektrycznego Nissana LEAF w 2013 roku, wprowadzeniem na rynek modelu Juke, rozpoczęciem budowy fabryki akumulatorów oraz planowaną produkcją następcy Qashqaia - a także oczywiście nakłady związane z uruchomieniem produkcji dwóch nowych modeli, których dotyczą ostatnie komunikaty.

źródło: Nissan
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 5960
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla E11 G6 / G6R (1997–1999) Toyota Corolla E11 G6 / G6R (1997–1999)
    Zaprezentowana w 1997 kolejna, przednionapędowa generacja Corolli zasłynęła uniwersalnością zastosowań oraz trwałością i bezawaryjnością. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych generacji, z którymi dość mocno była ...
    Silnik wysokoprężny 1.6 CDTI - Opel Silnik wysokoprężny 1.6 CDTI - Opel
    Nowy silnik wysokoprężny 1.6 l zapewnia najlepsze w swojej klasie osiągi we wszystkich kluczowych parametrach. Został wprowadzony w modelu Zafira Tourer i docelowo zastąpi obecną jednostkę 1.7 l i wersje 2.0 l o niższej mocy ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Monster Truck Rock Star, 11
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009
      Subaru Impreza STI