Nowy hatchback w leasing

Nowy hatchback w leasing

16 Wrz 2018, 12:27

Witam wszystkich,
Planuję wzięcie rodzinnego hatchbacka w leasing konsumencki na 3 lata i nie planuję wykupu. Samochodem w większości będą jeździć dwie osoby dorosłe plus mały pies. 80% jazdy w mieście.

Początkowo myślałem o nowym Polo- to takie minimum rozmiarowe. Skutecznie zniechęcił mnie czas oczekiwania, sięgający do 9 miesięcy.

Dealer zaproponował Golfa, na którego są spore rabaty, a lepiej skonfigurowany Golf wychodzi taniej od Polo. Popatrzyłem w konfigurator i myślałem o silniku 1.5 TSI, 130 albo 150KM. Z tego co widziałem, to spalanie mają podobne, a różnica w cenie pomijalna. Jest jakikolwiek powód, dla którego warto rozważyć 130?

Poza Golfem, miałem jazdę testową Audi A3. Wrażenia z jazdy porównywalne z Golfem, ale wnętrze A3 zdecydowanie bardziej mi się podoba, do tego audio B&O robi wrażenie. Za konfigurację, którą złożyłem wychodzi ok 130zł więcej niż w przypadku porządnie wyposażonego Golfa. Tyle że nie jestem przekonany, czy potrzebuję tempomatów, asystentów parkowania, monitorowania martwego pola itp. Od kilku lat jeżdżę Pandą z 2009, która ma silnik i radio i nigdy nie czułem, że brakuje mi czegoś z tych systemów. Nawet A3, którym jeździłem, nie miało nic poza pakietem Sport i Comfort. Dwie rzeczy, których wymagam to klimatyzacja automatyczna i audio powyżej fabrycznego.

Numer 3 to nowy Focus. Jazdę testową mam dopiero w poniedziałek, także dopiero wtedy będę mógł coś więcej powiedzieć. Zachęcają przychylne recenzje, nawet pomimo trzech cylindrów. Myślałem o wersji ST-Line z kilkoma dodatkami.

Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki przy wyborze, po 3 miesiącach poszukiwań sam już mam mętlik w głowie.

Bardzo dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam ;)
Eilchner
Nowicjusz
 
Posty: 34
Rejestracja: 23 Sie 2018, 14:25

Re: Nowy hatchback w leasing

16 Wrz 2018, 13:05

1. idziesz do salonów interesujących Cię marek
2. Oglądasz, odbywasz jazdzy próbne interesującymi Cię wozami.
3. Kupujesz auto, które najbardziej Ci podpasuje, bo w przypadku nówek nie ma sensu mówić o (bez)awaryjności (zwłaszcza, że sprzedajesz przed zakończeniem gwarancji)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11600
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Nowy hatchback w leasing

16 Wrz 2018, 13:44

Zdaję sobie z tego sprawę, została mi jeszcze jedna jazda do odbycia. Napisałem tutaj ze względu na doświadczenie forumowiczów, którzy podzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat tych modeli.

Jak wygląda kwestia wspomnianych silników w Golfie?

Mam jeszcze pytanie dotyczące Audi Perfect Lease - czytałem, że leasing jest od ceny katalogowej i nie ma żadnej możliwości rabatu przy tej formie finansowania. Jak to wygląda w praktyce? Nie da się niczego ugrać, nawet przy wyprzedaży rocznika?
Eilchner
Nowicjusz
 
Posty: 34
Rejestracja: 23 Sie 2018, 14:25

Re: Nowy hatchback w leasing

16 Wrz 2018, 15:55

Eilchner napisał(a):Jak wygląda kwestia wspomnianych silników w Golfie?
nic nie wiadomo, bo to stosunkowo nowa konstrukcja, ale pewnie jak większość silników tego typu - 200 - 300k i na śmietnik

Jeśli chodzi o moje spostrzeżenia i prywatne zdanie, to z w.w nie wziąłbym żadnego (może ew a3 w sedanie). Gdyby nie 3 cylindrowe benzyny w Focusie, to pewnie miałbym o nim lepsze zdanie, ale niestety jest jak jest. Można jeszcze zahaczyć o Koreę i spojrzeć na Hyundaia i30 (fajnie wygląda fastback), Kię Ceed
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11600
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Nowy hatchback w leasing

16 Wrz 2018, 16:18

mike napisał(a):nic nie wiadomo, bo to stosunkowo nowa konstrukcja, ale pewnie jak większość silników tego typu - 200 - 300k i na śmietnik

To już nie będzie moim problemem, przez te 3 lata zrobię ok 50 tyś km, a po okresie leasingu wezmę coś nowego.
Bardziej chodziło mi o to, czy jedyna różnica pomiedzy 1.5 130KM i 150KM to móc?
Eilchner
Nowicjusz
 
Posty: 34
Rejestracja: 23 Sie 2018, 14:25

Re: Nowy hatchback w leasing

16 Wrz 2018, 16:52

Eilchner napisał(a):Bardziej chodziło mi o to, czy jedyna różnica pomiedzy 1.5 130KM i 150KM to móc?

W tej chwili producenci traktują klientów jako debili technicznych. Nie chwalą się rozwiązaniami technicznymi, a klient ma tylko kupić i tankować, a z każdą pierdołą jechać do ASO. W większości przypadków takie silniki różnią się typem sprężarki, stała i zmienna geometria łopatek turbiny, ale to tylko przypuszczenie.
yeti65
Stały forumowicz
 
Posty: 2100
Rejestracja: 12 Gru 2014, 15:08
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy od: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pięć cech dobrego kierowcy - sprawdź czy je posiadasz Pięć cech dobrego kierowcy - sprawdź czy je posiadasz
    Badania przeprowadzone przez psychologów wykazują, że większość osób ocenia swoje umiejętności kierowcy jako powyżej przeciętnej, nawet mając świadomość, iż inni oceniliby je niżej. Trenerzy Szkoły Bezpiecznej ...
    BMW 1602 Electric (1972) - samochód elektryczny BMW 1602 Electric (1972) - samochód elektryczny
    Począwszy od 1969 r. BMW skonstruowało dwa eksperymentalne pojazdy na podstawie BMW serii 02 w celu przetestowania właściwości napędu elektrycznego w praktyce. Funkcję manualnej skrzyni biegów przejął silnik bocznikowy ...

  • Re: Nowy hatchback w leasing

    16 Wrz 2018, 20:44

    yeti65 napisał(a):W większości przypadków takie silniki różnią się typem sprężarki, stała i zmienna geometria łopatek turbiny
    obstawiam, że w tym przypadku jest to nawet kwestia samego programu :ok:
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11600
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Nowy hatchback w leasing

    16 Wrz 2018, 20:57

    Jeszcze co do i30 i Ceed:

    -możliwość konfiguracji i30 praktycznie nie istnieją - albo wybieram ubogi pakiet comfort, albo dopakowany premium za ponad 20000 zł.

    -Kia nie ma opcji leasingu/najmu długoterminowego dla klientów indywidualnych
    Eilchner
    Nowicjusz
     
    Posty: 34
    Rejestracja: 23 Sie 2018, 14:25

    Re: Nowy hatchback w leasing

    17 Wrz 2018, 08:24

    Miałem identyczne założenia jak Ty - 3 lata jazdy bez wykupu. Byłem praktycznie w każdym salonie (nie byłem zamknięty na konkretną markę, nie interesowały mnie jedynie Skody i Dacie), zjeździłem całe mnóstwo aut, a w jeszcze większej ilości siedziałem.
    A3 skonfigurowane pode mnie (ten sam silnik co w Golfie) kosztowałoby mnie miesięcznie 200 zł brutto więcej niż Golf, czyli w praktyce jedno wyjście z żoną na kolację. Dla porównania - Focus czy nowy Civic były o wiele droższe miesięcznie niż A3 - ba, taniej można było mieć A4 :) Zrozumiałem skąd tyle tych aut na ulicach.
    Wybrałem Golfa, bo w Audi źle się czułem, podobnie jak w BMW 3 (rata za dopakowany egzemplarz wyniosłaby mnie ok. 2100 brutto - mają duże zniżki dla mojej grupy zawodowej). No i pomimo wysokiej ceny wyjściowej Golf wychodzi mnie miesięcznie bardzo tanio jak na maksymalnie wyposażoną opcję (nie mam tylko DSG, nad czym ubolewam - był to mój ogromny błąd) - atutem grupy VAG jest własny bank, zabijają przez to konkurencję.
    Jest tak jak piszesz - leasing w Audi jest od ceny katalogowej i nie ma żadnego rabatu przy tej formie finansowania (mnie kosztowałby globalnie jakieś 101%, co jest rewelacyjną ofertą).
    Wybierz najmocniejszy silnik, na jaki Cię stać :ok:
    I nie bierz VAG-a z manualem jak masz problemy z kolanami - pedał sprzęgła nie jest ustawiony anatomicznie, tylko jest nieco przesunięty w prawo, mnie po dłuższej jeździe w korkach kolano odmawia posłuszeństwa. Tylko w VAG-ach jest to tak idiotycznie rozwiązane.
    łysy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2772
    Zdjęcia: 2
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 08:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: Nowy hatchback w leasing

    17 Wrz 2018, 10:37

    Wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)

    Mam podobne odczucia co Ty, tyle że poza Skoda wyeliminowałem Seata. Większość marek zabija właśnie finansowanie- dokładnie tak jak piszesz, VW Bank nie ma konkurencji, dlatego skłaniam się ku VW albo Audi. Ciekawi mnie jeszcze finansowanie Forda, dzisiaj mam jazdę Focusem i wszystkiego się dowiem.

    Jeśli chodzi o konfigurację, A3 Sport z pakietem Comfort, Smartphone Interface i audio B&O wychodzi ok 1350 miesięcznie. I szczerze mówiąc, nie wiem czy potrzebuję czegoś więcej. Ewentualnie myślałem o dołożeniu pre-sense.

    Co do skrzyń biegów, Golf i A3 którymi jeździłem były w DSG/Stronic. O ile całkiem fajnie to działało, to irytujące było opóźnienie przy ruszaniu. Dlatego dzisiaj też umówiłem się na jazdę Q2 w manualu (A3 nie mieli).
    Eilchner
    Nowicjusz
     
    Posty: 34
    Rejestracja: 23 Sie 2018, 14:25

    Re: Nowy hatchback w leasing

    17 Wrz 2018, 10:50

    Eilchner napisał(a):Ciekawi mnie jeszcze finansowanie Forda, dzisiaj mam jazdę Focusem i wszystkiego się dowiem.


    W 2016 r. Focus 1.5 150KM w max opcji kosztowałby mnie 1500 zł netto miesięcznie z pełnym pakietem serwisowym w cenie. Tyle ile mniej więcej Audi A4.
    DSG w mieście też rewelacyjne nie jest (irytuje właśnie to zmulone ruszanie), ale i tak to lepsza opcja niż manual. Sprawdź czy Ci on pasuje, bo ja miałem jazdę próbną tylko DSG.
    łysy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2772
    Zdjęcia: 2
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 08:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: Nowy hatchback w leasing

    17 Wrz 2018, 11:01

    W Fordzie leasing oferuję z tego co kojarzę Getin Leasing, jeśli tak jest w rzeczywistości to raczej nie licz na dobrą ofertę. Zresztą ten leasingodawca sam w sobie ma złą opinie na rynku.
    pkc
    Zaawansowany
     
    Posty: 702
    Rejestracja: 15 Gru 2014, 17:36
    Prawo jazdy od: 10 08 2004
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: BMW E36,Audi A4 B8/80 B4/A6 C6
    Silnik: 328i/2.0TFSi/2.6/3.0

    Re: Nowy hatchback w leasing

    17 Wrz 2018, 11:14

    pkc napisał(a):W Fordzie leasing oferuję z tego co kojarzę Getin Leasing


    Dokładnie, to była oferta Getin Leasing.
    łysy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2772
    Zdjęcia: 2
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 08:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: Nowy hatchback w leasing

    18 Wrz 2018, 19:24

    Jak auto na 50-100 tys. km to te DSG może być, ale trzeba pamiętać, że wszystkie VAG-i z momentem do 250 Nm mają te szajsowate skrzynie DSG DQ200 z suchymi sprzęgłami. Koszty napraw po przekroczeniu 150 tys. km są dość duże, więc albo auto opchnąć zanim zaczną się te problemy albo wybrać coś mocniejszego z trwalszą skrzynią.
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5210
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
    Prawo jazdy od: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Nowy hatchback w leasing

    18 Wrz 2018, 19:30

    Koniec końców wybór padł na A3.

    Po przeczytaniu niezbyt przychylnych opinii na temat leasingu w Fordzie, jazdę Focusem sobie odpuściłem.

    Cenowo wychodziło ok. 100 zł na korzyść Golfa, ale wnętrze A3 i B&O w końcu wygrało. No i odbiór za 3 tygodnie, a nie 3 miesiące ;)

    Dziękuję wszystkim za opinie i pomoc w wyborze :)
    Eilchner
    Nowicjusz
     
    Posty: 34
    Rejestracja: 23 Sie 2018, 14:25