Nowy, komfortowy do 90 tys.

Nowy, komfortowy do 90 tys.

01 Lip 2018, 15:33

Cześć, tato rozgląda się za nowym samochodem z salonu. Kwota jaką dysponuje to maks 90 tys.
Podstawowym wymogiem jest komfort (wystarczająco dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu dla dorosłych osób, benzyna, silnik gotowy na ~25tys. km rocznie, ekonomiczny.
Aktualnie mamy Megane III i skłaniamy się ku Scenicowi, ale chciałbym rozważyć inne możliwe opcje, nie zamykać się na ową markę i zasięgnąć waszej opinii.
Pozdrawiam
lukasyno
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 14 08 1994
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW Seria 3 e46
Silnik: 2.0 benzyna
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Nowy, komfortowy do 90 tys.

01 Lip 2018, 15:52

Za 90 dostaniesz nowego Talismana (w salonie są dużo tańsze niż w cenniku). Minivany niestety się kończą ze względu na modę na SUVy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6144
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Nowy, komfortowy do 90 tys.

04 Lip 2018, 15:50

Proponuję Seata Arona. Mimo, że auto na płycie podłogowej Ibizy zaskakuje miejscem w środku. Silnik 1.0 TSI 115KM lub 1.5 150KM. Pierwszy wystarczy, z tym drugim napędzenie 1200kg nabiera jeszcze większego wigoru. Dla lepszego wykończenia wnętrza polecam jedynie wersję FR, w Xcellence niestety nie ma już w ofercie dodatków z ekoskórą i alcantarą. Sprawdź sobie też test Zachara z testem dwumetrowca na youtube ;)
maxatos
Początkujący
 
Posty: 96
Prawo jazdy: 05 08 2006
Auto: Seat Arona
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

Re: Nowy, komfortowy do 90 tys.

04 Lip 2018, 17:34

maxatos napisał(a):Proponuję Seata Arona.


Sorry, ale dla mnie to bezsensowny wybór. Podwyższone auto segmentu B za prawie 100 tysięcy? Słabo wykończone wnętrze. Jedyny plus to ten silnik 1.5 TSI. Do tego jeszcze słabe prowadzenie:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Za te same pieniądze będzie o niebo lepiej wykończony Golf VII 1.5 TSI.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6144
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Nowy, komfortowy do 90 tys.

04 Lip 2018, 19:48

W tym budżecie, jeżeli liczy się komfort, to śmiało można już myśleć o segmencie D z wyprzedaży rocznika, np. Kia Optima.
[link wygasł]
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2608
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2019

Re: Nowy, komfortowy do 90 tys.

06 Lip 2018, 10:45

Ossy napisał(a):
maxatos napisał(a):Proponuję Seata Arona.


Sorry, ale dla mnie to bezsensowny wybór. Podwyższone auto segmentu B za prawie 100 tysięcy? Słabo wykończone wnętrze. Jedyny plus to ten silnik 1.5 TSI. Do tego jeszcze słabe prowadzenie:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Za te same pieniądze będzie o niebo lepiej wykończony Golf VII 1.5 TSI.


Wcale nie jest tak słabo wykończone jeśli weźmiesz FR. Plastik masz też w Golfie czy innym Leonie. Ja mam Xcellence, ale z czasów gdy również była opcja ekoskóry oraz siedzeń z alcantarą.
Co do testu powyżej, to rozumiem, że człowiek każdego dnia musi się siłować i walczyć z takimi sytuacjami? Mi jeszcze nigdy nie przydarzyła się taka sytuacja bym przy takiej prędkości stracił panowanie nad autem. Auto segmentu B, ale przebija bagażnikiem Golfa jak i Leona jeśli chodzi o pojemność i oferuje płaski załadunek. Ilość miejsca również pozytywnie zaskakuje. Zastanawiałem się m.in. nad Leonem i wybrałem Aronę. Owszem z racji podwyższonego zawieszenia prowadzi się inaczej. Ba do mojej poprzedniej jedyneczki BMW nie ma polotu pod tym względem, ale tam było po prostu ciasno - mimo że auto tak jak Golf oraz Leon są dłuższe od Arony. CHR, Kona, Stonic pod tym względem też nie mają polotu - chyba T-Roc jest konkurencyjny, ale wnętrze plastikowe.
Wcześniej potrzebowałem auto w dieslu na trasę, teraz stałem się mieszczuchem (ok. 12tyś km rocznie) i poprzednie auto się marnowało w korkach i na krótkich dojazdach. Jedynym logicznym wyborem w dobie dzisiejszych diesli stała się benzyna, która zresztą pali tyle co tamto BMW w dieslu :) Mogłem szukać kilkuletniego następcę BMW F20, ale tam nieszczęsne silniki 1.6 BMW/TSA. Audi z kolei TSI z przebiegami ~100 tysięcy, które niby są poprawione, ale czy na pewno. Tym samym postanowiłem nie ryzykować i wybrać auto nowe, które będę zapewne użytkował od 5-7lat. W tej chwili Seat i chyba cały VAG daje 5lat gwarancji na swoje auta. Ja załapałem się jeszcze na okres 4 letni.
maxatos
Początkujący
 
Posty: 96
Prawo jazdy: 05 08 2006
Auto: Seat Arona
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym jeżdżą Amerykanie? Najpopularniejsze luksusowe SUV-y w USA Czym jeżdżą Amerykanie? Najpopularniejsze luksusowe SUV-y w USA
    Mieszkańcy Stanów Zjednoczonych słyną z nieco innych upodobań motoryzacyjnych niż Europejczycy. Ale po obu stronach Atlantyku moda na wyżej zawieszone, pojemne i wygodne auta trwa w najlepsze, chociaż za oceanem popularnością ...
    Paliwa i ich rodzaje - jakie parametry mają znaczenie? Paliwa i ich rodzaje - jakie parametry mają znaczenie?
    Według danych European Automobile Manufacturers Association z 2015 roku po drogach krajów Unii Europejskiej jeździ 54,1% samochodów osobowych napędzanych benzyną, 41% dieslem i tylko 5% napędzanych paliwami ...

  • Re: Nowy, komfortowy do 90 tys.

    06 Lip 2018, 10:58

    Kolega wyżej wkleił Kię Optimę, jaki start ma ta Arona do Optimy? Żaden. Za tę kwotę można mieć również Passata.
    Jeśli potrzebujesz zaś samochodu do miasta to segment B można mieć za 60 tysięcy. Po co przepłacać te 30 tysięcy? Żeby mieć auto z dużym prześwitem w mieście? Całkowicie bez sensu...
    PODSUMOWUJĄC
    Autko miejskie - segment B można mieć za 60 tysięcy
    Autko miejskie z mocnym silnikiem np. Ibiza 1.5TSI można mieć za 70+ tysięcy
    Jeśli chcesz miec bagażnik to bierzesz kompaktowe kombi za 80 tysięcy (z mocniejszym silnikiem około 90 tysięcy np. Golf 1.5TSI)
    Za 90+ można już mieć segment D
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6144
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002