Nowy kompakt kombi do 80k

14 Gru 2020, 16:21

po długich wyliczeniach i próbach kupna samochodu z drugiej ręki, stwierdziłem, że nie stać mnie na samochód po przejściach.
zdecydowałem się na nowy kompakt kombi, dwóch głównych rywali to nowy Leon st 1.5 tsi w wersji full led, na wyprzedaży rocznika za ok 82k lub kia ceed sw 1.4 gdi 140km w wersji m również z wyprzedaży za 82k.

z zestawienia wypadła corolla ze względu na śmieszne silniki 1.2, które ponoć mają spore spalanie.

na plus dla kia apple CarPlay i Android Auto. Czy seat ma jakiś odpowiednik łączności z telefonem tak aby wrzucać nawigacje bezpośrednio na ekran samochodu?

jak z jakością wnętrza w obydwu kompaktach? czy znajdę coś lepszego do 80k?
erazel
Nowicjusz
 
Posty: 27
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 06 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: seat ibiza
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

16 Gru 2020, 12:59

erazel napisał(a):z zestawienia wypadła corolla ze względu na śmieszne silniki 1.2, które ponoć mają spore spalanie.
No niestety tu masz rację Corolli z silnikiem 1.2 można zarzucić spore spalanie. Porównywałem sobie i ona pali więcej niż większy Avensis z silnikiem 1.8 który miał też większa moc ale nie miał turbo i przypuszczam że to główny problem w spalaniu. Corollą z tym silnikiem w ruchu mieszanym ciężko zejść poniżej 7,8l/100km a to dosyć wysokie spalani jak na takie auto. Przypuszczam że sporo mniej by paliła jak by jej zostawili silnik 1.8 Valvematic zamiast wsadzać ten obecny. Jest jednak alternatywa bo można dostać Corollę z silnikiem 1.6 Valvematic który moim zdaniem lepiej się sprawdzić, mniej spali i ma większa moc :) Pod względem bezawaryjności jest to jedna z najlepszych konstrukcji silnika obecnie dostępnych na rynku.

erazel napisał(a): dwóch głównych rywali to nowy Leon st 1.5 tsi w wersji full led, na wyprzedaży rocznika za ok 82k lub kia ceed sw 1.4 gdi 140km w wersji m również z wyprzedaży za 82k.
W tym pierwszym to chyba najlepszy silnik benzynowy z całej gamy dostępnych w grupie VAG. Patrzyłeś może jeszcze na VW Golfa (tu jest spora szansa na dostanie go z takim silnikiem) czy Skodę Scala tez jest godna uwagi mało ma tych silników montowanych ale też jest szansa na jej dostanie z takim motorem.
Ceed to bardzo fajne auto i szczerze mówiąc jak bym miał wybierać ze wszystkich tu wymienionych aut to trafiło by na drugie miejsce zaraz po Corolli 1.6.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3225
Zdjęcia: 12

16 Gru 2020, 14:01

Rokiko napisał(a): Jest jednak alternatywa bo można dostać Corollę z silnikiem 1.6 Valvematic który moim zdnaiem lepiej się sprawdzić, mniej spali i ma większa moc


jeśli miałbym wybrać corolle to tylko w nowej budzie z zeszłego roku i w wersji kombi. Silniki 1.6 o których piszesz owszem są fajne, ale montowane tylko w poprzedniej corolli tzw. classic, a ta nie dość, że starsza konstrukcja to tylko w sedanie.

Rokiko napisał(a):Ceed to bardzo fajne auto i szczerze mówiąć jak bym miał wybierać ze wszystkich tu wymienionych aut to trafiło by na drugie miejsce


możesz mi uzasadnić dlaczego? Mam wrażenie że większość nowych kompaktów jest bardzo zbliżona do siebie jakościowo, o różnicach decydują niuanse jak wygląd zewnętrzny, który jest kwestią gustu, jakość wykonania kabiny itp.
Obecnie z racji świetnego silnika i wyglądu skłaniam się ku seatowi. Kia w wersji m trochę odrzuca mnie wzornictwem w kabinie, przynajmniej projektem odstaje od Leona 4. Ale nie siedziałem w niej i nie mam bezpośredniego porównania, może ma lepszą jakość wykonania? W seacie narzekają trochę na plastiki. Ale czy są gorsze niż w kii?

Rokiko napisał(a):Patrzyłeś może jeszcze na VW Golfa


Tak, ale poza kilkoma szczegółami to jest chyba to samo co leon octavia?
Nawet patrząc na zdjęcia kabiny to w całej tej trójce kompaktów od VAG różnice są niewielkie.
Wizualnie mniej mi się podoba od dwóch powyższych, a to tego w wersji kombi z silnikiem 1.5 zaczyna się od 100k. Za tyle to mam Leona w najbogatszej wersji fr :)

Rokiko napisał(a):Skodę Scala


ze scalą mam ten problem, że jest to samochód zauważalnie mniejszy od pozostałych wymienionych, dodatkowo na platformie polo i Ibizy. z silnikiem 1.5 (znów się przy nim upieram, ale nie chcę kosiarki 1.0) zaczyna się od 77k. Za 5k więcej mam większego i pełnoprawnego przedstawiciela segmentu C. Scala odpada, nie dam za nadmuchany segment B takiej kasy :D
erazel
Nowicjusz
 
Posty: 27
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 06 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: seat ibiza
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

16 Gru 2020, 15:23

Ja poszedłbym w Kię Cee'd
Ewentualnie Megane po liftingu że 140-konnym 1.3 TCE.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6989
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

16 Gru 2020, 20:08

Ja też jestem za Kią. Leon ma kilka irytujących i aergonomicznych rozwiązań we wnętrzu.

Cała sytuacja i tak rozbija się o Twoje wrażenie z obcowania z danym autem i ew cenę/finansowanie. Jak to przy nowym aucie.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13786
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

17 Gru 2020, 11:34

co Wy widzicie w tej kijance czego ja nie widzę :D Koniecznie sprawdzę ją na jeździe testowej. Fakt, do braku kilku pokręteł w Leonie trzeba się będzie przyzwyczaić, jest to faktycznie spory minus. Zastanawia mnie jeszcze wyciszenie w kabinie przy prędkościach 130-140km. O Leonie są skrajnie różne opinie, część testerów wychwala, a część narzeka. Pomiary też różne, wachają się pomiędzy 65 a 70db przy prędkości 130km. Kwestii wyciszenia w ceed aż tak mocno nie śledziłem, jednak opinie raczej przeciętne. Nie znalazłem pozytywnej.
erazel
Nowicjusz
 
Posty: 27
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 06 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: seat ibiza
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zaglądamy do warsztatu - renowacja klasycznej Toyoty 2000GT w RPA
    Na początku marca 20201 roku Toyota South Africa ogłosiła, że rozpoczęła renowację jednego z niewielu zachowanych egzemplarzy największego skarbu wśród historycznych modeli marki – sportowego coupe 2000GT. Po ...
    Jak wybrać akumulator dla samochodu?
    Nic nie trwa wiecznie, zwłaszcza żywot akumulatora samochodowego. Jego zużywanie się w wyniku eksploatacji to naturalny proces. Przychodzi moment, kiedy trzeba dokonać wyboru i wymienić bezużyteczny akumulator na nowy. Na ...

  • 17 Gru 2020, 12:43

    Brak pokręteł to tylko wierzchołek góry lodowej. Znacznie większymi wadami są idiotyczne rozwiązania prostych rzeczy (dotykowe włączanie świateł...), czy durne podświetlenie ambientowe na podszybiu, które, a jakże, odbija się w szybie. Tutaj masz więcej na ten temat

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    Zamiast Ceeda kombi, zawsze można zainteresować się Proceedem :wink:
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13786
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    17 Gru 2020, 12:57

    mike napisał(a):Zamiast Ceeda kombi, zawsze można zainteresować się Proceedem


    od momentu premiery proceeda siedzi w mojej głowie jako wzór designu. To najładniejsze "kombi" jakie do tej pory powstało. W mojej opinii oczywiście. Brałbym nawet 2 sztuki, ale pomijając 1-litrowe kosiarki to taki proceed wiąże się z kosztem przynajmniej 100-110k. Kolejne przekroczenie i tak mocno naciąganego budżetu moja kieszeń może nie przetrwać :D
    erazel
    Nowicjusz
     
    Posty: 27
    Zdjęcia: 3
    Prawo jazdy: 06 06 2006
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: seat ibiza
    Silnik: 1.4
    Paliwo: Benzyna