Nowy samochód ~70 000zł

16 Sty 2018, 00:42

Ja tylko podałem przykład samochodu, który moim zdaniem całkiem przyjemnie się prezentuje i jest do wzięcia za 70k.
Jeśli samochód ma być sprawdzony to np kia ceed będzie lepszym wyborem, ale jej zakup teraz jest trochę bez sensu, bo to już trochę przestarzałe auto na chwilę obecną, a do tego za chwilę wychodzi nowy model. Chyba, że KIA zastosuje podobną politykę cenową jak hyundai w przypadku i30. Gdyby to auto miało lepszą cenę to sprzedawałoby się znacznie lepiej. A tak to niestety w Europie ludzie wolą kupić coś od VAG, bo dużo większa renoma. Do tego np polskojęzyczne media cały czas przekonują, że VAG lepszy, a golf jest "krulem kompaktów"
kogi
Początkujący
 
Posty: 84
Prawo jazdy: 7- 0- 0
Auto: KIA SPORTAGE
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

16 Sty 2018, 18:25

No dobra, a co byscie brali jakby jednak zrezygnować z Turbo?

1. Fiat Tipo HB 1,4 95KM
2. Opel Astra V 1,4 100KM
3. Hyundai i30 1,4 109KM

Przy czym wszystkie w okolicach 60-63K. Hyundai niby najdroższy ale ma najdłuższą gwarkę (5 lat), za którą u konkurencji trzeba dopłacić i wychodzi w sumie podobnie.
ichris
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: VW Golf MK7,5

16 Sty 2018, 18:38

Jeździłeś którymś z tych aut? Będą palić sporo, męczyć się i ledwo jechać. 15 lat temu takie auta były lżejsze i wolnossące 1.4/1.6 dawało radę, dzisiaj to przeżytek. Jesteś pewny? Do 70k da radę ustrzelić coś z turbo i porządnej konstrukcji, T-Jet, Ecoboost (z tym drugim nie wiem czy się wstrzelisz).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Sty 2018, 18:45

Moim zdaniem Hyundai wygrywa, przy czym za rozsądną wersję trzeba dać blisko 70k i do tego ten silnik ma tylko 100KM
Na allegro są całkiem fajnie wyposażone wersje classic plus do 63k, ale z jakiegoś powodu nie dali im czujników parkowania co moim zdaniem już je wyklucza.
Wez jeszcze pod uwagę, że za 60k dostaniesz całkiem dobrze wyposażonego i sprawdzonego ceeda. Jeśli nie przeszkadza Ci, że w tym roku wychodzi nowy model to możesz go śmiało kupować. Polecam silnik 1.6 GDI 135KM

Fajny byłby ford focus z ecoboostem, ale do 70k raczej nie dostaniesz
kogi
Początkujący
 
Posty: 84
Prawo jazdy: 7- 0- 0
Auto: KIA SPORTAGE
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

16 Sty 2018, 18:49

Niestety nie jeździłem. Turbo Tipka pali ok 1l więcej od wolnossaka (wyczytane z forum fiata). Astra Turbo w sumie podobnie choć tu bywa różnie, w najlepszym razie jest to takie same spalanie. Oszczędność na silniku to około 6k + potencjalnie mniejsze problemy po gwarancji a ja szukam auta na 7-8 lat i fajnie jakby cos było warte po tym czasie a nie, że tylko "na złom".
ichris
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: VW Golf MK7,5

16 Sty 2018, 20:39

1.4 t-jet był ładowany do bravo od 2007, jakoś nie słychać o przypadkach zezłomowania
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Sty 2018, 20:54

ichris napisał(a):No dobra, a co byscie brali jakby jednak zrezygnować z Turbo?

A co powiesz na Elantrę, w miarę wyposażony Comfort jest teraz za 65tys.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3674
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

17 Sty 2018, 09:02

Tipo za 70tysięcy dostaniesz w wersji Lounge (bardzo fajnie się prezentuje ze srebrnymi klamkami i srebrną obwódką przy szybie, silnikiem 1.4 T-Jet 120KM w manualu. Uważam, że jedynie ten silnik jest sensowny do tego auta i w miarę żwawy.
maxatos
Początkujący
 
Posty: 96
Prawo jazdy: 05 08 2006
Auto: Seat Arona
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017