Nowy samochód dla żony w segmencie B

16 Gru 2024, 08:12

Przymierzam się do zakupu nowego auta dla żony, mam wytypowane dwa modele: VW T-Cross Life Plus i Skoda Fabia Montecarlo

Oba modele z silnikiem 1.5 TSI 150 DSG (automat), oba w okolicach 110 000 - 115 000 zł z podobnym wyposażeniem, tj. kamera cofania, podgrzewane przednie fotele, klimatyzacja automatyczna, czujniki parkowania. Ona nie chce większego samochodu, dwójka dzieciaków w fotelikach musi się zmieścić, samochód raz/miesiąc pojedzie w dalszą trasę (700 km).

Co byście wybrali z tych dwóch i jakie macie za i przeciw do jednego i drugiego? Może polecicie coś innego w tym segmencie, w zbliżonej cenie i podobnym wyposażeniem? Koniecznie musi być automat, i koniecznie "normalny" silnik - żadne 1.0, nie chcę też nic z francuskim 1.2.
dominiss1990
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 02 12 2008
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

16 Gru 2024, 11:10

Segment B + 2 foteliki z tyłu to średni pomysł. Będzie ciasno, będzie kopanie po fotelach i mało miejsca z przodu - Robiliście przymiarkę?
Wybrałbym to, co mi się bardziej podoba. Podobna technologia, więc od strony technicznej nie będzie dużej różnicy. Masz gwarancję.
Ja osobiście bym nie wybrał DSG do miasta, bo zamula. Wolałbym już Yarisa Cross. Ciszej w mieście, płynniejsza jazda, ekonomiczniej, mniejsza szansa na usterkę i mniej straci na wartości.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 330
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

16 Gru 2024, 12:47

hoderi145 napisał(a):Ja osobiście bym nie wybrał DSG do miasta, bo zamula.

Lepiej wpisać sobie na google hasło "dq200 problem" a potem odwiedzić fora tematyczne :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10964
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Gru 2024, 13:19

Ja patrzę bardziej od strony użytkowej, awaryjność to inna, też ciężka sprawa. Jak coś nie jest trwałe, to mogłoby chociaż dobrze działać, a tu tak nie jest. Co ciekawe starsze dq200 działały lepiej.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 330
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

16 Gru 2024, 13:45

Obecnie mam T-Roca z początku 2024 roku, ze wspomnianą skrzynią i nie narzekam. Działa całkiem przyjemnie, fakt faktem - momentami trzyma zbyt niskie obroty, powinna nieco wcześniej zredukować bieg, ale wystarczy minimalnie gaz wcisnąć i zredukuje według życzenia.

Wspomnieliście o Yaris Cross, brałem również pod uwagę ten model jak i C-HR. Tutaj jednak nie jestem przekonany do skrzyń CVT. Z tego co słyszałem od posiadaczy tych samochodów, potrafią być głośne i komfort jazdy przy prędkościach autostradowych jest podobno bardzo niski.
dominiss1990
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 02 12 2008
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

16 Gru 2024, 14:04

dominiss1990 napisał(a):Wspomnieliście o Yaris Cross, brałem również pod uwagę ten model jak i C-HR. Tutaj jednak nie jestem przekonany do skrzyń CVT. Z tego co słyszałem od posiadaczy tych samochodów, potrafią być głośne i komfort jazdy przy prędkościach autostradowych jest podobno bardzo niski.
jeśli ktoś jeździ w trybie 0 - 1, to tak - wyje. Ale ta skrzynia ma to do siebie, że po osiągnięciu danej prędkości niejako obniża obroty przy stałej prędkości jazdy i wtedy już nie wyje. Ale fakt faktem, że w środku jest dość głośno, ze względu na średnie wygłuszenie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14200
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Gru 2024, 14:11

dominiss1990 napisał(a):Obecnie mam T-Roca z początku 2024 roku, ze wspomnianą skrzynią i nie narzekam

Tia o francuskich purtechach słyszałeś a tu nic nie słyszałeś :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10964
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Gru 2024, 14:24

Kluczem do sukcesu przy takich skrzyniach DSG jest wymiana w nich oleju, co do tematu to T-roc będzie bardziej powiedziałbym praktyczniejszym autem niż Fabia i raczej bardziej "uniwersalnym"

dominiss1990 napisał(a):momentami trzyma zbyt niskie obroty, powinna nieco wcześniej zredukować bieg, ale wystarczy minimalnie gaz wcisnąć i zredukuje według życzenia.
To można skorygować programem, tylko pytanie po co? właśnie charakterystyka tego auta jest taka, że ma 250 Nm od 1500 obrotów? czyli zawsze jedzie, bez czekania aż turbo się obudzi/wstanie etc.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 812
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

16 Gru 2024, 14:45

Sprawdź Seata, technicznie to samo a będzie najtańszy. W tej kasie to nawet ateci są. Jak rozważasz t-crossa to czemu fabia a nie kamiq? jest więcej miejsca niż w fabii. Nie wiem czy da się jeszcze dostać chr z wyprzedaży, były po 118 900. Jeśli tak, to najprędzej wziąłbym ją lub Yarisa Crossa
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 288
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Gru 2024, 11:46

Trevor napisał(a):Kluczem do sukcesu przy takich skrzyniach DSG jest wymiana w nich oleju, co do tematu to T-roc będzie bardziej powiedziałbym praktyczniejszym autem niż Fabia i raczej bardziej "uniwersalnym"


A kluczem na fanbojów są inne fora ewentualnie jedna wizyta w warsztacie specjalizującym się w naprawie tych skrzyń żeby usłyszeć jak dq200 mozna uratować wymiana oleju.

https://www.karoq-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=644
https://www.karoq-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=644

najgorsze jest to że tacy doradcy internetowi wprowadzają ludzi w błąd.
Rzetelna porada powinna nadmienić możliwe awarie a tu coś co kosztuje kupę kasy, jest na maxa upierdiwe ze względu na dostępność warsztatów specjalizujących się w ogarnianiu tego typu usterek jest całkowicie olewane.

Hasło "wymieniać olej" powinno wystarczyć. Brawo Ty.

Jak zaczniesz pisać kolejne kocopoły to powiem Ci jak wygląda konkretne doradzanie auta:

Yaris Cross zaproponowany wcześniej.

Wady :

kiepskie wyciszenie.
akumulator 12v firmy Motulu w trybie natychmiastowym (po zakupie) do wymiany.
Ciągłe aktualizacje systemów multimedialnych.
Kiepskie zabezpieczenia montowane w aso które lepiej omijać szerokim łukiem.
Reszta to będą usterki/wady statystyczne.

Zalety:

napęd trwały awarie jak wyżej pisałem statystycznie mogą się przytrafić np. wyjące łożyska skrzyni.
silnik trwały i oszczędny
stabilność mechaniki
bardzo stabilna sytuacja rynkowa
jakość jazdy w ujęciu odczuć płynących ze skrzyni (płynność)

Rozumiesz różnicę jak realnie poleca się auto a jak robi to fanboj marki ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10964
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Gru 2024, 13:49

Ale to już nie moja wina, że sporo użytkowników nie wie o tym że trzeba zmieniać olej w tej skrzyni i potem się dziwią ze coś siada, ta skrzynia jest bardzo podatna na zaniedbania użytkownika.
Wymiana oleju jest podstawą.
i krótszy interwał.
tyle w temacie.
Z resztą po co ten temat? autor ma tę skrzynię i jest zadowolony więc po co w ogóle to wszystko?
Randomowe linki sprzed 6 lat, nic tak na prawdę nie opisujące tylko jakieś ogólniki nie są wyznacznikiem niczego.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 812
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

17 Gru 2024, 13:56

To co ile niby użytkownik ma wymieniać olej w skrzyni żeby było ok? Bo po lekturze kilku postów z linkowanego forum skody wygląda na to, że częściej niż w silniku
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2758
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Gru 2024, 14:00

Prawda jest taka, że nie ma dobrych (trwałych) dwusprzegłówek. Kwestia tylko jak szybko się rozlecą :).
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 288
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Gru 2024, 14:02

co 60 tys starczy a nie tak jak nieraz zalecanie producenta że wcale...bo się nie wymienia...

Kluczowym aspektem w eksploatacji suchych skrzyni DSG jest w ich regularna wymiana oleju, odpowiada ona za właściwe funkcjonowanie ruchomych elementów, wydłuża żywotność. Wymieniając olej co 50-60 tys. km, skrzynia może przemierzyć nawet 200 tys. km bez konieczności naprawy. Wymiana oleju wiąże się z wydatkiem pomiędzy 650 zł, a 800 zł.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 812
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

17 Gru 2024, 14:26

Trevor napisał(a):co 60 tys starczy


Zdjęcie
Zdjęcie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2758
Przebieg/rok: >50tys. km