Nowy silnik wysokoprężny 1.6 CDTI - Opel

Nowy silnik wysokoprężny 1.6 CDTI - Opel

07 Maj 2013, 15:33

Nowy silnik wysokoprężny 1.6 l zapewnia najlepsze w swojej klasie osiągi we wszystkich kluczowych parametrach. Został wprowadzony w modelu Zafira Tourer i docelowo zastąpi obecną jednostkę 1.7 l i wersje 2.0 l o niższej mocy w szerokiej gamie modeli Opla, a w przyszłości zaprezentowane zostaną jeszcze mocniejsze wersje.

Ta pierwsza w ofercie Opla jednostka wysokoprężna w całości wykonana z aluminium charakteryzuje się mocą 100 kW/136 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 320 Nm. Imponująca wydajność mocy - 85 KM na litr - nie ma sobie równych w tej klasie. O niskim zużyciu paliwa i zredukowanym poziomie emisji CO2 świadczą najlepsze w swojej klasie parametry Zafiry Tourer.

Image

Podobnie jak w analogicznej jednostce benzynowej, również w silniku 1.6 CDTI zastosowano wiele rozwiązań z zakresu "inżynierii dźwięku", co pozwoliło zminimalizować hałasy i wibracje oraz zwiększyć kulturę pracy. Podczas testów z udziałem Zafiry Tourer, w porównaniu z innymi pojazdami z silnikami wysokoprężnymi 1.6 l, zarejestrowano najniższe wskaźniki emisji dźwięku.

Zastosowanie technologii selektywnego oczyszczania katalitycznego (SCR) BlueInjection, czyli rozkładu tlenków azotu (LNT), umożliwiło zachowanie zgodności z normami emisji Euro 6 - silnik 1.6 CDTI jest równie czysty jak jednostka benzynowa.

POLECAMY Nowy silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo - Opel

Najważniejsze parametry techniczne:

    Dzięki zastosowaniu wykonanego w całości z aluminium bloku cylindrów, głowicy cylindrów i płyty łożysk zmniejszono wagę o 20 kilogramów w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami wysokoprężnymi.
    Zoptymalizowane osiągi dzięki zamkniętej pętli kontroli spalania oraz wielokrotnemu wtryskowi paliwa, co zapewnia wydajną, czystą i cichą pracę.
    Krótkie czasy reakcji przepustnicy dzięki turbosprężarce o zmiennej geometrii chłodzonej wodą, działającej przy maksymalnym ciśnieniu 1,7 bar.
    Najniższy wskaźnik tarcia wewnętrznego, odłączanie pompy wodnej i pompa oleju o zmiennej wydajności przyczyniają się do oszczędności paliwa i zmniejszenia poziomu emisji CO2.

źródło: Opel
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2755
Zdjęcia: 9815
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dedykowane opony P ZERO dla nowego BMW M5 Dedykowane opony P ZERO dla nowego BMW M5
    Prezentując nowe BMW M5 monachijski producent samochodów postawił na niezrównane połączenie eleganckiej, biznesowej limuzyny z samochodem sportowym o najwyższym poziomie osiągów. Zastosowany w BMW M5 ...
    Skoda Octavia z nowoczesnym i oszczędnym silnikiem 1.5 TSI Skoda Octavia z nowoczesnym i oszczędnym silnikiem 1.5 TSI
    Do gamy silnikowej modelu OCTAVIA dołączyła nowoczesna jednostka 1.5 TSI o mocy 150 KM. Nowy silnik dzięki nowoczesnym rozwiązaniom daje kierowcom korzyść niższego zużycia paliwa i niższych kosztów eksploatacji. Cały ...

  •