Nowy silnik wysokoprężny 1.6 CDTI - Opel

Nowy silnik wysokoprężny 1.6 CDTI - Opel

07 Maj 2013, 16:33

Nowy silnik wysokoprężny 1.6 l zapewnia najlepsze w swojej klasie osiągi we wszystkich kluczowych parametrach. Został wprowadzony w modelu Zafira Tourer i docelowo zastąpi obecną jednostkę 1.7 l i wersje 2.0 l o niższej mocy w szerokiej gamie modeli Opla, a w przyszłości zaprezentowane zostaną jeszcze mocniejsze wersje.

Ta pierwsza w ofercie Opla jednostka wysokoprężna w całości wykonana z aluminium charakteryzuje się mocą 100 kW/136 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 320 Nm. Imponująca wydajność mocy - 85 KM na litr - nie ma sobie równych w tej klasie. O niskim zużyciu paliwa i zredukowanym poziomie emisji CO2 świadczą najlepsze w swojej klasie parametry Zafiry Tourer.

Image

Podobnie jak w analogicznej jednostce benzynowej, również w silniku 1.6 CDTI zastosowano wiele rozwiązań z zakresu "inżynierii dźwięku", co pozwoliło zminimalizować hałasy i wibracje oraz zwiększyć kulturę pracy. Podczas testów z udziałem Zafiry Tourer, w porównaniu z innymi pojazdami z silnikami wysokoprężnymi 1.6 l, zarejestrowano najniższe wskaźniki emisji dźwięku.

Zastosowanie technologii selektywnego oczyszczania katalitycznego (SCR) BlueInjection, czyli rozkładu tlenków azotu (LNT), umożliwiło zachowanie zgodności z normami emisji Euro 6 - silnik 1.6 CDTI jest równie czysty jak jednostka benzynowa.

POLECAMY Nowy silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo - Opel

Najważniejsze parametry techniczne:

    Dzięki zastosowaniu wykonanego w całości z aluminium bloku cylindrów, głowicy cylindrów i płyty łożysk zmniejszono wagę o 20 kilogramów w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami wysokoprężnymi.
    Zoptymalizowane osiągi dzięki zamkniętej pętli kontroli spalania oraz wielokrotnemu wtryskowi paliwa, co zapewnia wydajną, czystą i cichą pracę.
    Krótkie czasy reakcji przepustnicy dzięki turbosprężarce o zmiennej geometrii chłodzonej wodą, działającej przy maksymalnym ciśnieniu 1,7 bar.
    Najniższy wskaźnik tarcia wewnętrznego, odłączanie pompy wodnej i pompa oleju o zmiennej wydajności przyczyniają się do oszczędności paliwa i zmniejszenia poziomu emisji CO2.

źródło: Opel
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2528
Zdjęcia: 9217
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Moto Session 2018 - Lublin / relacja z targów motoryzacyjnych Moto Session 2018 - Lublin / relacja z targów motoryzacyjnych
    Tegoroczna edycja Lubelskiego Święta Motoryzacji - Moto Session przyciągnęła sporą rzeszę fanów motoryzacji. W weekend na targach motoryzacyjnych nikt się nie nudził, a oglądających zachwycały ekstremalne pokazy stuntu, ...
    Pasek rozrządu - jego rola w silniku, żywotność i wymiana... Pasek rozrządu - jego rola w silniku, żywotność i wymiana...
    Pasek i jego rola w silniku Zlekceważenie terminu wymiany paska rozrządu może zakończyć się remontem kapitalnym silnika. Uwaga! Wymiana samego paska to zbyt mało. Zazwyczaj wymieniamy także napinacz, rolki prowadzące a czasem ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Toyota FCV Plus, wnętrze
      Peugeot 508 (2018)
      VW Polo R WRC, Rajd Monte Carlo 2013
      Gran Turismo Polonia 2009 Poznań