Nowy silnik wysokoprężny 1.6 CDTI - Opel

Nowy silnik wysokoprężny 1.6 CDTI - Opel

07 Maj 2013, 16:33

Nowy silnik wysokoprężny 1.6 l zapewnia najlepsze w swojej klasie osiągi we wszystkich kluczowych parametrach. Został wprowadzony w modelu Zafira Tourer i docelowo zastąpi obecną jednostkę 1.7 l i wersje 2.0 l o niższej mocy w szerokiej gamie modeli Opla, a w przyszłości zaprezentowane zostaną jeszcze mocniejsze wersje.

Ta pierwsza w ofercie Opla jednostka wysokoprężna w całości wykonana z aluminium charakteryzuje się mocą 100 kW/136 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 320 Nm. Imponująca wydajność mocy - 85 KM na litr - nie ma sobie równych w tej klasie. O niskim zużyciu paliwa i zredukowanym poziomie emisji CO2 świadczą najlepsze w swojej klasie parametry Zafiry Tourer.

Image

Podobnie jak w analogicznej jednostce benzynowej, również w silniku 1.6 CDTI zastosowano wiele rozwiązań z zakresu "inżynierii dźwięku", co pozwoliło zminimalizować hałasy i wibracje oraz zwiększyć kulturę pracy. Podczas testów z udziałem Zafiry Tourer, w porównaniu z innymi pojazdami z silnikami wysokoprężnymi 1.6 l, zarejestrowano najniższe wskaźniki emisji dźwięku.

Zastosowanie technologii selektywnego oczyszczania katalitycznego (SCR) BlueInjection, czyli rozkładu tlenków azotu (LNT), umożliwiło zachowanie zgodności z normami emisji Euro 6 - silnik 1.6 CDTI jest równie czysty jak jednostka benzynowa.

POLECAMY Nowy silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo - Opel

Najważniejsze parametry techniczne:

    Dzięki zastosowaniu wykonanego w całości z aluminium bloku cylindrów, głowicy cylindrów i płyty łożysk zmniejszono wagę o 20 kilogramów w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami wysokoprężnymi.
    Zoptymalizowane osiągi dzięki zamkniętej pętli kontroli spalania oraz wielokrotnemu wtryskowi paliwa, co zapewnia wydajną, czystą i cichą pracę.
    Krótkie czasy reakcji przepustnicy dzięki turbosprężarce o zmiennej geometrii chłodzonej wodą, działającej przy maksymalnym ciśnieniu 1,7 bar.
    Najniższy wskaźnik tarcia wewnętrznego, odłączanie pompy wodnej i pompa oleju o zmiennej wydajności przyczyniają się do oszczędności paliwa i zmniejszenia poziomu emisji CO2.

źródło: Opel
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2586
Zdjęcia: 9503
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Udany silnik 8AR-FTS turbo 200t  - Lexus Udany silnik 8AR-FTS turbo "200t" - Lexus
    Przez całe dekady Lexus konsekwentnie wyposażał swe samochody w benzynowe silniki wolnossące – od słynącej z wyjątkowej kultury pracy widlastej ósemki w pierwszym flagowym Lexusie LS 400, po pięciolitrowe V8 ...
    Suzuki Jimny Suzuki Jimny
    Jimny jest obecnie najtańszym osadzonym na ramie autem terenowym, które jest oferowane w polskich salonach. Jego ceny zaczynają się od 64 900 zł. W tej kwocie otrzymamy pojazd napędzany silnikiem o pojemności 1,3 litra ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • SSS Drift Cup 1/4 mili
      Mercedes-Benz 300, gwiazda na masce
      Volkswagen XL1, wnętrze
      Ferrari F430