Ogniwa paliwowe Toyoty zasilają budynki

Ogniwa paliwowe Toyoty zasilają budynki

21 Wrz 2016, 12:08

Dążąc do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla związanej z działaniem firmy, Toyota uzupełniła system zasilania zakładu Honsha w prefekturze Aichi o pionierskie rozwiązanie wykorzystujące stacjonarne wodorowe ogniwa paliwowe.

Zestaw wodorowych ogniw paliwowych o mocy 3,5 kW został uruchomiony 12 sierpnia. To pierwsze komercyjne wykorzystanie tego rozwiązania, które powstało z myślą o zasilaniu małych biur.
Image
Przedsięwzięcie jest elementem projektu budynku bezemisyjnego, realizowanego w ramach ogłoszonego przez Toyotę w ubiegłym roku programu Plant Zero CO2 Emissions Challenge. Stopniowemu zmniejszaniu emisji dwutlenku węgla związanej z działaniem zakładu służy szereg środków, począwszy od zachęcania pracowników do oszczędzania energii przez wyłączanie zbędnych w danym momencie urządzeń, takich jak oświetlenie czy klimatyzacja i korzystanie z naturalnego światła i przewietrzania (co może zmniejszyć zużycie energii i emisję CO2 nawet o połowę), po inteligentne zarządzanie energią i wykorzystanie odnawialnych źródeł energii.

Oprócz ogniw paliwowych, w systemie zasilania obiektu zastosowano panele fotowoltaiczne oraz zestaw akumulatorów do przechowywania nadmiaru energii. W zestawie tym wykorzystano pochodzące z recyklingu akumulatory trakcyjne z hybrydowych samochodów Toyota Prius. Całością zarządza system komputerowy, w zależności od sytuacji wybierający najbardziej efektywne ekologicznie źródło zasilania, a ciepło wytwarzane przy pracy ogniw paliwowych jest wykorzystywane do ogrzewania budynku.

Dane zebrane podczas eksploatacji systemu zasilania zostaną wykorzystane przez Toyotę w pracach nad dalszym rozwojem ekologicznych źródeł energii, w tym wodorowych ogniw paliwowych, oraz rozwiązań, które pozwolą zrealizować cel, jakim jest wyeliminowanie emisji dwutlenku węgla.

Samochód na ogniwa paliwowe
W grudniu 2014 roku Toyota wprowadziła na rynek swój pierwszy seryjny model napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi – model Mirai. Jest to średniej wielkości sedan napędzany silnikiem elektrycznym, zasilanym energią produkowaną przez zestaw ogniw paliwowych znajdujących się na pokładzie auta. Samochód odzyskuje ponadto energię z hamowania, tak jak samochody hybrydowe Toyoty. Mirai dysponuje obecnie najnowocześniejszym i najbardziej wydajnym napędem wodorowym na rynku. Silnik elektryczny ma moc 154 KM i maksymalny moment obrotowy 335 Nm. Auto przyspiesza do 100 km/h w 9,6 s i rozpędza się maksymalnie do 178 km/h.

POLECAMY Toyota Mirai samochodem z przyszłości

Mirai tankuje się jak każdy konwencjonalny samochód – wystarczą 3 minuty, żeby pełny zbiornik wodoru zapewnił zasięg od 550 do 750 km. Wodór jest zmagazynowany pod ciśnieniem 700 barów w dwóch trójwarstwowych zbiornikach z kompozytów z włókna węglowego i szklanego o łącznej pojemności 122,4 l. Do pokonania dystansu 100 km wystarcza 0,8 kg wodoru.

źródło: complexPR, TMPL
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2298
Zdjęcia: 8333
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI najbardziej wydajny turbo diesel Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI najbardziej wydajny turbo diesel
    CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra to całkowicie nowy i najbardziej ekologiczny silnik w historii firmy, który zadebiutuje w Genewie w modelu Zafira Tourer. Zastosowanie technologii "BlueInjection" SCR (selektywna ...
    Japońskich producentów hybryd czeka rekordowy rok Japońskich producentów hybryd czeka rekordowy rok
    W 2016 roku Toyota sprzedała na świecie 1,4 mln hybryd, zaś w tym roku jest na dobrej drodze do wyniku 1,5 mln egzemplarzy. Łącznie japońscy producenci, przede wszystkim Toyota i Honda, dostarczą w tym roku klientom prawdopodobnie ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • 8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Autosacrum 2009
      GTP Light
      Jaguar