Opcja na trasy, z Lubuskiego pod Drezno, dylemat duży segment vs mały

Opcja na trasy, z Lubuskiego pod Drezno, dylemat duży segment vs mały

15 Paź 2018, 19:28

Witam,
taki mam dylemat muszę kupić jakieś auto, przede wszystkim będzie mi służyć na przejażdżki w odwiedziny do znajomych, do Niemiec ale tutaj we wschodnich rejonach i teraz pytanie czy warto iść przy kwocie ok 13.000 zł w jakiś wyższy segment? Boje się o to że auta takie to będzie skarbonka...

Pomyślałem nad segmentem B
- Skoda Fabia RS 1,9 tdi 130
- Seat Ibiza III 1,9 tdi ASZ
- Renault Clio III
- Opel Corsa D
dwa ostatnie nie wiem jakie silniki

myślałem też nad Fiatem Pandą albo coś z Dacii? Sandero?
Coś młodego min 2005/2006 im młodsze tym lepiej.
Bo wiadomo że mogę kupić w tej cenie 25 letnie BMW 540i ale to nie o to chodzi żeby po 4 miesiącach włożyć w auto drugie 13 na wkład

Macie jakieś propozycje?
MrHyde
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 15 Paź 2018, 19:12

Re: Opcja na trasy, z Lubuskiego pod Drezno, dylemat duży segment vs mały

15 Paź 2018, 19:41

Nie musisz kupować BMW, ale możesz iść na kompromis i wziąć coś z segmentu C. Wybrałeś auta z segmentu B, które oprócz tego, że są mało komfortowe i słabo wyciszone to odznaczają się niższą trwałością.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5220
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Opcja na trasy, z Lubuskiego pod Drezno, dylemat duży segment vs mały

15 Paź 2018, 19:59

MrHyde napisał(a):przejażdżki w odwiedziny do znajomych, do Niemiec


MrHyde napisał(a):myślałem też nad Fiatem Pandą


Każdego dnia coś mnie zaskakuje, dzisiaj to jesteś Ty :lol: Panda to się nadaje na wyjazd po bułki do Lidla i nic więcej.

Segment C też nie będzie zbyt wygodny, ale tym już MOŻNA pojechać. Segment B to porażka, nawet na to nie patrz, chyba że jesteś masochistą.

Ogólnie temat jest dla mnie dziwny, z jednej strony piszesz o 540i, a z drugiej o Pandzie, trollujesz czy serio nie masz zielonego pojęcia, nawet takiego podstawowego? Bo to się w mojej głowie nie mieści po prostu, a sporo widziałem tutaj.

Dlaczego nie kupisz czegoś jak na przykład Mondeo? 406? Vectra? Od razu musi być Panda albo Corsa? :o
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6687
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Opcja na trasy, z Lubuskiego pod Drezno, dylemat duży segment vs mały

15 Paź 2018, 20:18

Ok tylko jakie Mondeo kupie za 13,000 zł? Mk4? raczej wątpie..
Kupie 17 letnie mk3 z 2,0 z przebiegiem 300+ i o ile Panda się nadaje po bułki to takie Mondeo może po to pieczywo nie dojechać.

No niestety gdybym miał 43 tys to by była inna rozmowa a jak mam 13.000 to jest inna bajka

Mam kumpla co też chciał zaszpanować kupił E46 320d i już kilka tys w niego włożył.

Ja uważam że po bułki jest segment A np Aygo czy citigo..
taka corsa czy Ibiza nic gorsze nie będą od kompaktu
a zawsze żaden młody gniewny ortalion się takimi autami nie interesuje.

Po prostu nie kupi nic świeżego nie dobiającego do 20tki za 13,000 i tu jest problem.

galakty napisał(a):Ogólnie temat jest dla mnie dziwny, z jednej strony piszesz o 540i, a z drugiej o Pandzie, trollujesz czy serio nie masz zielonego pojęcia, nawet takiego podstawowego? Bo to się w mojej głowie nie mieści po prostu, a sporo widziałem tutaj.
a możesz jaśniej..? po prostu nie chce za 400€ serwisować aut w DE albo ściągać je na lawecie bo miało 400 + skręcone na 250 i się rozleciał silnik
MrHyde
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 15 Paź 2018, 19:12

Re: Opcja na trasy, z Lubuskiego pod Drezno, dylemat duży segment vs mały

15 Paź 2018, 20:20

MrHyde napisał(a):o ile Panda się nadaje po bułki to takie Mondeo może po to pieczywo nie dojechać.


Chłopie Ty żyjesz stereotypami z PRLu... Szukasz perełki z nalotem 140 kkm skręconym z 400 kkm po przekroczeniu granicy DE-PL. Codziennie jest po 5-10 tematów podobnych do Twojego, przejrzyj i poczytaj.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6687
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Opcja na trasy, z Lubuskiego pod Drezno, dylemat duży segment vs mały

15 Paź 2018, 20:23

Tak szukam perełki z nalotem 140...czyli auta segmentu B którymi nikt pół Europy rocznie nie przejeździł a nie BMW czy inne jakieś Audi w które nie ma czegoś takiego jak wkład tylko się łoży jak w małe dziecko a to wyprawka szkolna a to jedzenie a to kursy jezykowe itd..

No niestety nie wiem czy to jest PRL kumpel kupił E46 i włozył kilka pensji, inny kupił Golfa VI i włożył może z 400 zł na klocki + tarcze przód i 2 lata śmiga na luzie, tylko że te auta dzieli przepaść budżetowa
MrHyde
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 15 Paź 2018, 19:12
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Badanie techniczne pojazdu będzie dłuższe i bardziej restrykcyjne Badanie techniczne pojazdu będzie dłuższe i bardziej restrykcyjne
    Diagności mówią o rewolucji, kierowcy o utrudnieniach. Jak będzie naprawdę? Do sejmu trafiła nowelizacja ustawy w której wprowadzone zmiany zaostrzają przeprowadzane badania na stacjach kontroli pojazdów. ...
    Na obcej drodze w okresie Wakacyjnym Na obcej drodze w okresie Wakacyjnym
    Okres wakacji to czas wielkich wyjazdów. Często przygotowania do nich trwają cały rok, a czasami decyzja o kierunku wyprawy podejmowana jest spontanicznie i w ostatniej chwili. Przed każdą podróżą musimy jednak ...

  • Re: Opcja na trasy, z Lubuskiego pod Drezno, dylemat duży segment vs mały

    15 Paź 2018, 20:24

    Z tym że musisz wziąć też pod uwagę to że taka 10 letnia panda może sobie tylko pomarzyć aby dobić do takiego przebiegu jak ma 17 letni mondeo (to był tylko przykład)
    Weź sobie poszukaj
    Ibizę III
    Focusa mk2
    Leona
    Corollę
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 6463
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6

    Re: Opcja na trasy, z Lubuskiego pod Drezno, dylemat duży segment vs mały

    15 Paź 2018, 20:35

    MrHyde napisał(a):No niestety nie wiem czy to jest PRL kumpel kupił E46 i włozył kilka pensji


    Kupił chyba z najgorszym silnikiem jaki mógł kupić to się nie dziw. Pewnie jeszcze perełka z małym nalotem po 7 właścicielach.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6687
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Opcja na trasy, z Lubuskiego pod Drezno, dylemat duży segment vs mały

    15 Paź 2018, 20:45

    No tak może i najgorszym silnikiem tylko że drugi ziomek kupił Golfa VI 2,0 tdi które podobno też są beznadziejne bo dobre były 1,9 tdi od rodziny w PL którzy zmienili sobie auto na Passata bo Golf za mały i śmiga pieknie
    Więc jak to jest? Po prostu wiek/przebieg robią swoje i tyle
    a za 13,000 nie kupi sie młodego mało zjechanego auta, który bedzie segmentem wyższym, z fajnym mocniejszym silnikiem, no głową się muru nie przebije.
    Więc nadal sądzisz że żyje stereotypami z PRL-u???

    dlatego ja chce tego unikać wszelkiej maści auta które z zasady mają olbrzymie naloty.
    MrHyde
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 15 Paź 2018, 19:12

    Re: Opcja na trasy, z Lubuskiego pod Drezno, dylemat duży segment vs mały

    15 Paź 2018, 20:51

    Niczego nie rozumiesz, serio poczytaj forum, spędź kilka wieczorów, przejrzyj ostatnich 5-10 stron i się wiele dowiesz.

    Kupuje się stanem, nie rocznikiem, nie kasą, nie modelem. Ale też są pewne reguły typu 1.9 TDI 90/110 to pancerne silniki a BXE to już wyższe ryzyko.
    Akurat 2.0 TDI też są dobre i złe.

    I tak, nadal sądzę że żyjesz stereotypami i tylko to bardziej udowadniasz.

    I mając 13k robisz problemy jakbyś miał 3k na auto. Mondeo mk3 kupisz ale się uparłeś że za stare i się rozsypie. Ciekawi mnie tylko jak Panda Twoim zdaniem się nie rozsypie, skoro części ma wykonane na poziomie Fiata CC i 4x gorsze od tego Mondeo. Nigdy 300 kkm nie wykona, chyba że na 4 silniku gdzie dla Mondeo to będzie pół żywota.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6687
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Opcja na trasy, z Lubuskiego pod Drezno, dylemat duży segment vs mały

    15 Paź 2018, 22:36

    Jeśli wymogiem jest rocznik i auto młode to:
    Seat Ibiza III
    Mitsubishi Colt - tutaj bym pomyślał nad CZT 1,5 turbo - chociaż ciężko chyba w tej kasie

    Peugot 207 może 1,6 hdi?
    Renault Clio III 1,2 TCE
    Pionek
    Zaawansowany
     
    Posty: 964
    Rejestracja: 14 Gru 2016, 16:30
    Auto: Honda Accord
    Paliwo: Benzyna

    Re: Opcja na trasy, z Lubuskiego pod Drezno, dylemat duży segment vs mały

    15 Paź 2018, 22:47

    Uwierz, że auta segmentu B 15 lat temu nie były projektowane na takie przebiegi... Miałem Mercedesa w210 e290td, na liczniku było 400 tys.km, a w rzeczywistości pewnie 2x tyle i śmigałem 2x w miesiącu trasy warszawa-szczecin, żadnych awarii, auto schrupała rdza, gdybym zrobił blachy to dalej bym jeździł (teraz żałuje). Spalanie na autostradzie średnio 6,5-7l/100km.
    Chcesz jeździć Pandą po autostradzie, nikt Ci nie zabroni. Będziesz jeździł 90km/h razem z tirami, żeby mieć rozsądne spalanie, jak trafisz na silny podmuch wiatru to auto będzie ci nosić po całej jezdni...
    Bądź rozsądny i kup coś z segmentu C - takie Toledo II i Leon były produkowane do 2005 roku i miały jeszcze 1.9TDI 90/110KM czyli na pompie wtryskowej.
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5220
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
    Prawo jazdy od: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Opcja na trasy, z Lubuskiego pod Drezno, dylemat duży segment vs mały

    15 Paź 2018, 23:00

    Sam mam Pandę II z 2009 (silnik 1.1), najechane prawie 200k i nic (odpukać) nie wskazuje na to, żeby miała zaraz paść. Chociaż tak jak napisali koledzy, auto typowo miejskie. Fakt, da się jeździć tym po autostradzie, sam robiłem trasy po 300-400 km bez żadnych problemów, tyle że nie ma to nic wspólnego z komfortem czy ekonomią. Głośno, dudni, większy podmuch wiatru znosi Cię na drugi pas. Nie wspominając o tym, że żeby mieć rozsądne spalanie musiałbyś jechać 100km/h, bo przy 140 spalanie spokojnie przekracza dyszkę. Dłuższe dystanse przy wyższych prędkościach są po prostu męczące.
    Eilchner
    Nowicjusz
     
    Posty: 34
    Rejestracja: 23 Sie 2018, 14:25

    Re: Opcja na trasy, z Lubuskiego pod Drezno, dylemat duży segment vs mały

    16 Paź 2018, 10:43

    Ok to skoro kompakt co najmniej miałbym wybrać to co sądzicie o takim Oplu?
    https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astr ... 2342427527
    MrHyde
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 15 Paź 2018, 19:12

    Re: Opcja na trasy, z Lubuskiego pod Drezno, dylemat duży segment vs mały

    16 Paź 2018, 10:52

    Niekoniecznie te ogłoszenie (nawet nie wiadomo jaki silnik) ale może być.

    Astry to bym szukał z 1.8, a budżet na to masz.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6687
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999