Opel Astra 1,4-95r.

Opel Astra 1,4-95r.

13 Sty 2009, 07:32

Witam.Mój problem polega na tym,że astra szarpie tylko na gazie i wtedy kiedy jest ciepły silnik.Kiedy auto pracuje na jałowym biegu jest ok ale kiedy jadę na niskich obrotach np.2500obr. to wyraznie szarpie jakby gaz dostawało z przerwami.Instalacja ma pół roku i 8 tys. przebiegu,świece nowe GM,kable nowe,nowy palec i kopułka aparatu zapłonowego,filtry nowe.Ostatnio spędziłem 2 dni w warsztacie gdzie zamontowano gaz,a tam czyszczono przepustnicę,krokowy itp. na końcu wymieniono reduktor od gazu ale poprawa była na 2 dni i problem się nasila...W warsztacie nie już mają koncepcji...Ciekawostką jest to,że kiedy przyspieszę zapłon na aparacie,to nie będzie szarpał za to silnik chodzi jak traktor więc to nie jest rozwiązanie.Może ktoś ma pomysł co jest z tym autem nie tak?
Może w Poznaniu jest jakiś fachman który to rozgryzie?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Opel Astra 1,4-95r.

16 Sty 2009, 19:11

Piszesz,że silnik szarpie na gazie tylko jak jest ciepły.A jak jest zimny też szarpie na gazie?
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14464
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Opel Astra 1,4-95r.

18 Sty 2009, 13:35

Dzięki za zinteresowanie...
Kiedy silnik nie jest w pełni dogrzany tzn. nie ma tych 90 stopni,to wszystko jest w porządku.
W warsztacie stwierdzili,że taki prosty samochód więc nie ma co tu nie działac,skoro większosc elementów także z instalacji gazowej została przejrzana...Poza tym wyrażnie wzrosło spalanie kiedy ta usterka ma miejsce,bo przy normalnym miejskim użytkowaniu i rozsądnej jezdzie "żony do pracy" ,oscyluje śmiało koło 15 l/100km gazu (ale jest mróz i po wymianie reduktora może jest niewyregulowany-benzyny nie sprawdzałem).Mam nieodparte wrażenie,że silnik przez ułamki sekund nie dostaje gazu i są to po sobie następujące szybkie cykle,a kiedy jadę z równomierną prędkościa np 60 km/h na 4 biegu to jest ok.Kiedy w tym momencie spróbowałbym przyspieszyc,to będzie przyspieszał ale z szarpaniem aż do chwili kiedy znów nie ustalę stałej i równomiernej prędkości.
Problem dotyczy ogólnie momentu kiedy auto ma się "zbierac"ale nie z pedałem gazu w podłodze tylko normalnie przyspieszając.
Dzięki za jakąkolwiek sugestię.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Opel Astra 1,4-95r.

18 Sty 2009, 22:37

Może to być źle dobrany reduktor,albo któryś elektrozawór wariuje.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14464
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Opel Astra 1,4-95r.

19 Sty 2009, 11:03

Reduktor jest taki sam jak poprzedni,który przez pół roku spisywał się bardzo dobrze (cała instalacja to AUTRONIC-Tomassetto).Może rzeczywiscie trzeba zobaczyc elektrozawór.
Dzięki.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Opel Astra 1,4-95r.

20 Sty 2009, 11:57

Może przyczyną jest dolot powietrza. Wiem z własnego doświadczenia (mam vectrę A), że instalki gazowe są bardzo wrażliwe na wszelki zakłócenia w dolocie powietrza. Spróbuj może z tym poeksperymentować. Paradoksalnie wymiana filtru powietrza na "świeży" może spowodować inne parametry w obrębie jazdy na gazie. Lub popatrz czy wszystkie wężyki dolotu powietrza są szczelne itp.
Przy dodawaniu gazu ci szarpie więc przyczyną może być dolot (np. za dużo powietrza wpada do mieszanki powietrzno-paliwowej).

Z takich rzeczy na początek - przejrzyj wąż łączący filtr powietrza w wtryskiem (czy nie jest dziurawy itp.), zobacz czy wężyki podciśnieniowe są wpięte gdzie trzeba.

Miałem kiedyś podobny problem - i akurat u mnie zaczął dobrze samochód hulać gdy w ogóle wypiąłem jeden z wężyków podciśnienia... I nie zwiększyło mi się spalanie. Do dziś nie wiem dlaczego to akurat zadziałało. Ale samochodzik hula że miło.
Baranek
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 19 Sty 2009, 15:16
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo V40 Cross Country uterenowiony hatchback Volvo V40 Cross Country uterenowiony hatchback
    Podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, na stoisku Volvo oprócz Volvo V40 R-Design, zostanie zaprezentowane całkowicie nowe Volvo V40 Cross Country. Ten crossover wyróżnia się podniesionym o 40 mm zawieszeniem ...
    Nowa generacja Lexusa IS pierwsze oficjalne zdjęcia Nowa generacja Lexusa IS pierwsze oficjalne zdjęcia
    Światowa premiera całkowicie nowego Lexusa IS będzie miała miejsce 15 stycznia 2013 roku na Salonie Motoryzacyjnym w Detroit. Na rynku europejskim nowy model dostępny będzie między innymi w wersji IS 250 oraz w wersji IS ...

  • Opel Astra 1,4-95r.

    20 Sty 2009, 14:27

    A propo powietrza - popatrz,w którą stronę jest skierowany wlot powietrza - normalnie jest tak,że powietrze do filtra jest wpychane,czyli wlot jest skierowany do przodu samochodu.Natomiast przy instalacjach LPG wlot musi być skierowany do tyłu albo w bok,żeby silnik to powietrze zasysał.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14464
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Opel Astra 1,4-95r.

    20 Sty 2009, 15:15

    Mówiąc szczerze - nie spotkałem się z tym żeby "przekręcano" wlot powietrza. Ja mam normalnie z przodu - i w poprzednim zagazowanym aucie - też miałem z przodu.
    Baranek
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Rejestracja: 19 Sty 2009, 15:16

    Re: Opel Astra 1,4-95r.

    20 Sty 2009, 18:57

    Fajnie Panowie! Szczere dzięki za odzew.
    Mój wlot powietrza czyli taka guma która jest przed plastikową budą z filtrem jest zdjęta całkowicie,bo gdy była założona tak jak się należy,to auto gasło na luzie przed krzyżówką.Do auta zajrzę dopiero w sobotę w ciągu dnia jak będzie jasno,gdyż w tygodniu pracuję do wieczora.W międzyczasie za każdy następny trop gorące dzięki...
    Pozdrawiam cię kolego z Tychów i chciałbym nadmienic,że mam dużą sympatię dla Twoich krajanów z ul.G.Zapolskiej których poznałem latem nad morzem.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5455
    Zdjęcia: 18
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy od: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
    Silnik: 114 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Opel Astra 1,4-95r.

    20 Sty 2009, 19:05

    Tak nawiasem takie forum,to świetne zródło informacji.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5455
    Zdjęcia: 18
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy od: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
    Silnik: 114 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Opel Astra 1,4-95r.

    20 Sty 2009, 19:41

    Ale to guma przed filtrem powietrza czy między filtrem powietrza a wtryskiem?
    Rozumiem, że przed tak? Bo gdyby była zdjęta ta guma pomiędzy filtrem a wtryskiem to nie wiem czy autko w ogóle by działało...

    Ta guma pomiędzy filtrem a wtryskiem jest kluczowa - przynajmniej w moim silniku c16NZ. I od jej stanu zależy czy silnik dobrze pracuje.
    Baranek
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Rejestracja: 19 Sty 2009, 15:16

    Re: Opel Astra 1,4-95r.

    21 Sty 2009, 08:34

    Sądzę że nie o tą gumę chodzi.Moja zdjęta guma o przekroju ok.8 cm łączy obudowę filtra w przedniej częsci z fabrycznym wlotem w przedniej częsci tzn.przy belce,przy chłodnicy.Poza tym przed tą usterką,gazownicy ją podgięli nie zakładając na wlot powietrza,żeby pęd pojazdu nie "napychał" powietrza bezpośrednio do filtra.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5455
    Zdjęcia: 18
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy od: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
    Silnik: 114 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Opel Astra 1,4-95r.

    21 Sty 2009, 12:54

    To zobacz czy nie trzeba znów tego węża tam z powrotem włożyć. Może wtedy wszystko się wyprostuje.
    Baranek
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Rejestracja: 19 Sty 2009, 15:16

    Re: Opel Astra 1,4-95r.

    22 Sty 2009, 09:02

    no nie wyprostowało się ...a szkoda.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5455
    Zdjęcia: 18
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy od: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
    Silnik: 114 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Opel Astra 1,4-95r.

    22 Sty 2009, 10:11

    Ja - pomijając wizyty u gazowników (gdzie często po regulacji u nich silnik nie chodził tak jak powinien!!) - sam reguluję sobie instalację. Jak to zrobić - znajdziesz np. tu:

    http://daniels.lumena.com/suzuki/LPG_doc.htm.

    Jeśli chcesz oczywiście sam się bawić. W ten sposób regulowałem sobie gaz poprzednio w moim Oplu Kadecie - gdzie był gaźnik. I teraz w Vectrze z monowtryskiem - też wg tego schematu podanego reguluję.

    Czasem zdarza się bowiem, że instalka zaczyna inaczej pracować - no mam już dość stary samochód. Wtedy podregulowuję sobie sam.

    Pod tym linkiem na początku masz sporo teorii - warto to przeczytać by ogólnie mieć pojęcie ale nie to jest najważniejsze. Najważniejsza dla ustawiacza amatora jest część praktyczna zaczynająca się od

    JAK USTAWIĆ SILNIK NA GAZIE

    Ustawiałem wiele razy wg tego co jest w tym artykule i zawsze wychodziło mi ok. Trzeba też założyć pewien margines (tj. prób i błędów). Tj. ustawić a potem zobaczyć czy autko dobrze przyśpiesza itd. No i potem po pewnym czasie zobaczyć ile pali.

    Może to samodzielne ustawianie pomoże - skoro gazownicy wszystko przejrzeli. Choć może oczywiście być inna przyczyna tego złego zachowania się twojego samochodu na gazie.

    I jeszcze jedno - nie wiem jakiej generacji masz instalkę u siebie. Czy to jest 1,4 i silnik czy jakiś inny? Bo w tym artykule generalnie jest mowa o instalce 1 generacji. Ja teraz mam dodatkowo silniczek krokowy na gazie - ale oprócz silniczka są pokrętła przy reduktorze i też coś poregulować można.

    pozdro
    Baranek
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Rejestracja: 19 Sty 2009, 15:16
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Autosacrum 2009