Opel Astra 1.6 16V

Opel Astra 1.6 16V

10 Wrz 2009, 15:41

Witam serdecznie.

Zastanawiam się nad założeniem instalacji gazu sekwencyjnego.
Posiadam Opla Astrę 1.6 16v.

Waszym zdaniem warto przeznaczyć 2500 zł na wprowadzenie danego urządzenia do mojego samochodu?
W ciągu roku przejeżdżam drogę 10 tys. km.

Proszę o jak najszybszą odpowiedź. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez Darude 27 Kwi 2010, 17:36, edytowano w sumie 2 razy
Darude
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 08 Sie 2009, 18:00
Miejscowość: mam to wiedzieć? :]

10 Wrz 2009, 19:17

Proste równanie, nie wiem ile Ci auto pali ale powiedzmy że ok 8l/100km czyli 100km kosztuje Cię ok 34,40zl a tysiąc kosztuje Cie 344zł czyli rocznie wydajesz 3340zł na paliwo. Po założeniu gazu przypuszczalnie spalanie troszkę wzrośnie powiedzmy do 8,5-9l/100km wiec 100 km na gazie będzie Cie kosztować 16,56zł a 10,000km będzie kosztowało 1656zł, roczna oszczędność jazdy na gazie wyjdzie 1684zł oczywiście od tego trzeba też odjąć przeglądy instalacji LPG i częstszą wymianę świec i przewodów wysokiego napięcia. Instalacja całkowicie zwróci się po ok dwóch latach.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1831
Rejestracja: 11 Kwi 2008, 13:19
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Nissan Primera WP11-144
Silnik: QG18DE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Wrz 2009, 21:35

PrezesArtek ładnie napisałeś, ale czemu częstrza wymiana świec i przewodów?? zupełnie nie potrzebna. Przy dobrze wyregulowanej instalacji te elementy wymienia się po takim samym przebiegu jak przed zamontowaniem instalacji.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

10 Wrz 2009, 23:27

Migaz napisał(a):PrezesArtek ładnie napisałeś, ale czemu częstrza wymiana świec i przewodów?? zupełnie nie potrzebna. Przy dobrze wyregulowanej instalacji te elementy wymienia się po takim samym przebiegu jak przed zamontowaniem instalacji.
tak, pod warunkiem że używasz porządnych przewodów i świec a nie najtańszych jakie pasują :mrgreen:
@PrezesArtek bardzo fajnie tylko ten przebieg roczny jakiś niski :wink:
bardziej niż na benzynie odczuwalne jest zabrudzenie filtra powietrza, jakiekolwiek nieszczelności w dolocie (w zależności od generacji instalacji)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

11 Wrz 2009, 07:22

No to wtrącę 3 grosze... Jakiś czas temu kupiłem nowe kable wysokiego napięcia do Astry z Lpg. Kupiłem i wymieniłem tak profilaktycznie,bo niby ze starymi było wszystko ok. ale kiedyś sprowadziłem to auto i w Niemczech 3 lata temu już na nich jezdziło.Kupiłem nówki jakiejś polskiej firmy na J...
Po 2,5 miesiąca auto zaczęło lekko szarpać i więcej palić na gazie tak o 2l. Teraz wiem,że przyczyna leżała w tych nowych kablach,bo z piwnicy przyniosłem te stare niemieckie i problem zniknął całkowicie. Niestety wtedy tego nie wiedziałem i przyczyn szukałem wszędzie oprócz kabli,bo przecież były nowe. :cool:
Natomiast wymiana filtra powietrza na nowy (stary miał 1 rok) spowodowała nawet wyczucie różnicy w jezdzie przez moją żonę (normalnie to nie wie jak się maskę podnosi...),która stwierdziła,że auto wyraznie "jakby stało się lżejsze przy przyspieszaniu..." Od tego czasu wymieniam filtr od powietrza 2 razu w roku. Niech sobie "stara" jezdzi "lżejszym". :smile:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

12 Wrz 2009, 10:13

Migaz napisał(a):PrezesArtek ładnie napisałeś, ale czemu częstrza wymiana świec i przewodów?? zupełnie nie potrzebna. Przy dobrze wyregulowanej instalacji te elementy wymienia się po takim samym przebiegu jak przed zamontowaniem instalacji.


Niby tak ale biorąc pod uwagę naszych polskich mechaników magików to trzeba się z tym liczyć bo dobrego mechanika to ze świecą szukać.

pocieszny napisał(a):@PrezesArtek bardzo fajnie tylko ten przebieg roczny jakiś niski :wink:


Przekalkulowałem z takim przebiegiem jaki podał autor.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1831
Rejestracja: 11 Kwi 2008, 13:19
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Nissan Primera WP11-144
Silnik: QG18DE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przyczyny wpadnięcia w poślizg podsterowny i nadsterowny Przyczyny wpadnięcia w poślizg podsterowny i nadsterowny
    W okresie jesienno–zimowym zdecydowanie zwiększa się ryzyko wpadnięcia w poślizg. Leżące liście, kałuże, śnieg i lód – to czynniki sprawiające, że ślizgamy się po nawierzchni. Należy jednak pamiętać o tym, ...
    [D] A4 B7 2,0TFSI / 325i e90 / IS 250 mk2 / Legacy IV 3,0 / S60 I 2,4T [D] A4 B7 2,0TFSI / 325i e90 / IS 250 mk2 / Legacy IV 3,0 / S60 I 2,4T
    Podstawowe kryteria zestawienia: - sedan segmentu D - silnik benzynowy o mocy min. 200KM - automatyczna skrzynia biegów - modele z okolic 2006 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A4 B7 2,0 TFSI - 200KM - ...

  • 12 Wrz 2009, 23:40

    Z mechanikami jest tak jak z klientami. Jeden chce dobrze, dugi chce tanio :roll: Ja w poprzednim aucie za kabelki zapłaciłem 700 zł i przejechały ponad 200 tyś na gazie oczywiscie.
    Migaz
    Zaawansowany
     
    Posty: 911
    Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
    Miejscowość: warszawa
    Auto: Mercedes
    Silnik: m104
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1994

    13 Wrz 2009, 10:13

    A to też święta prawda jeśli chodzi o klientów, co do kabli to bardzo dużo jak na 4 cylindry no chyba że jakieś V8 pod maską :grin: Ale kalkulując to lepiej dać raz na ok 200 tyś 700zł niż przez te 200 tyś wymieniać 4 razy i płacić ok 200zł za komplet. Z ciekawości możesz podać jakiej marki są były kable?
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1831
    Rejestracja: 11 Kwi 2008, 13:19
    Miejscowość: Sosnowiec
    Auto: Nissan Primera WP11-144
    Silnik: QG18DE
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    13 Wrz 2009, 19:46

    To były gdube (starej generacji) kabelki beru do R6
    Migaz
    Zaawansowany
     
    Posty: 911
    Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
    Miejscowość: warszawa
    Auto: Mercedes
    Silnik: m104
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1994

    Re: Gaz sekwencyjny.

    20 Paź 2009, 19:43

    Witam Serdecznie.
    Mam BMW330ci i chciałbym założyć instalację gazową. Jakie firmy jest najlepsza i jakie to są koszty?
    Maciek1981
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 20 Paź 2009, 19:35
    Miejscowość: Zawiercie

    Re: Gaz sekwencyjny.

    20 Paź 2009, 21:04

    Musisz być przygotowany na koszty około 3500-5500 zł. Wszystko zależy co chcesz osiągnąć.
    Migaz
    Zaawansowany
     
    Posty: 911
    Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
    Miejscowość: warszawa
    Auto: Mercedes
    Silnik: m104
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1994

    Re: Gaz sekwencyjny.

    21 Paź 2009, 16:09

    Mowią że najlepsza marka instalacji to Prince.Potrzebuje niezawodnej i żeby był mały ubytek na mocy.Za tą powiedzieli mi 7,5tys. A może są jakieś inne dobre firmy?
    Maciek1981
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 20 Paź 2009, 19:35
    Miejscowość: Zawiercie

    Re: Gaz sekwencyjny.

    21 Paź 2009, 19:09

    Każda instalacja ma swoje wady. Prins ma dwie: 1. wysoka (za wysoka cena), 2. dość awaryjne reduktory.
    Proponuje Landirenzo omegas - klasa ta sama, a cena znacznie przyjemniejsza.
    Migaz
    Zaawansowany
     
    Posty: 911
    Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
    Miejscowość: warszawa
    Auto: Mercedes
    Silnik: m104
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1994

    Re: Gaz sekwencyjny.

    30 Paź 2009, 11:00

    Witam. Chcę założyć w Fokusie 1,6 16V 100KM Zetec SE,z przebiegiem 300 tys. km, sekwencyjną instalację gazową. Obdzwoniłem kilka firm w Warszawie i okolicy i teraz mam dylemat.Każda firma twierdzi co innego.Jedna mówi, że koniecznie muszę do instalacji np. Stag 300 Plus za około 1800 zł. dokupić za około 300-350 zł. dodatkowy układ dosmarowywania (chyba nazywa się to "lubryfikator"), o ile pamiętam trzpieni zaworów. W innej firmie twierdzą, że są to wyrzucone pieniądze, bo przez kolektor ssący zaworów się nie nasmaruje.Czy wchodzić w instalację z tzw. mapą, która ponoć koryguje sama drobne błędy w ustawieniach? Będę wdzięczny za jakąś praktyczną podpowiedź.
    liluniek
    Nowicjusz
     
    Posty: 47
    Rejestracja: 29 Paź 2009, 09:17
    Miejscowość: Warszawa

    Re: Gaz sekwencyjny.

    30 Paź 2009, 20:20

    Liluniek ci drudzy mają rację,zastanawiałbym się nad założeniem instalki LPG do tego silnika ale wiesz dlaczego?Jeśli instalatorzy zalecają lubryfikację zaworów(która tylko może co najwyżej przesunąć w czasie awarię kosztowną) to już powinno ci się zapalić czerwone światełko,do silników nadających się do zagazowania nikt lubryfikacji nie zaproponuje!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)
     
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50