OPEL ASTRA 1,6 B/G 100km 93r.

08 Wrz 2010, 08:32

Witam.
Mam problem z astrą chodzi o to że strasznie kopci po zmianie uszczelki pod głowicą i plantowaniu głowicy, prawdopodobnie zapieczone pierscienie. jest jakies inne rozwiązanie na to aby nie wymieniac pierscieni ??

Astra F 1993r.
1.6 b/g
74 kW / 100 km

Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez kiko89, 09 Wrz 2010, 07:32, edytowano w sumie 1 raz
kiko89
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: z Auta

08 Wrz 2010, 21:21

Ale jeśli silnik kopci, a oleju nie ubywa zbytnio (max. 1 litr na 10 kkm) - to za kopcenie odpowiadają raczej zużyte uszczelniacze trzonków zaworów.

Jeśli kopci stale i oleju ubywa więcej - to zapewne pierścienie na tłokach.

Można je odmaczać. Wykręcasz świece, czekasz, aż silnik wystygnie, wlewasz do każdego gara po jakieś 50 ml terpentyny, poruszasz wałem korbowym o niewielki kąt, żeby terpentyna weszła w pierścienie, wkręcasz świece, żeby toto szybko nie wyparowało i zostawiasz na dzień - dwa, żeby się porządnie namoczyły.

Potem wykręcasz świece, zakręcasz rozrusznikiem silnik parę razy, żeby wypluło to, co się wymoczyło, wkręcasz świece, zakładasz przewody WN i robisz test, czy pomogło, czy nie.

Warto wtedy zmierzyć ciśnienie sprężania silnika przed tym zabiegiem i po.
Zazwyczaj, jak padają pierścienie, to nie tylko same zgarniające, ale też zapiekają się i uszczelniające, a od tego - spada ciśnienie sprężania w silniku.
Szczera dyplomacja jest tak prawdziwa jak sucha woda albo drewniana stal. J. Stalin.
oprawca_1978
Początkujący
 
Posty: 67
Miejscowość: Zegrze