Opel Astra II 1.7 DTI 75KM Isuzu - rano świeci się CHECK

02 Sie 2013, 21:57

Rano (po długim postoju) po jednokrotnym przekręceniu zapłonu i uruchomieniu silnika często świeci mi się symbol silnika. Muszę wyłączyć silnik, wyciągnąć kluczyk, odczekać kilka sekund ponownie powtórzyć wymienione wcześniej czynności i problem znika.
Jednak gdy przekręcę na zapłon bez uruchamiania silnika, wyłączę kluczyk bez wyciągania ze stacyjki, jeszcze raz przekręcę na zapłon i dopiero wtedy uruchomię silnik to nie mam tego problemu.
Może mi ktoś pomóc w tej sprawie?
Z góry dziękuję.
danhali
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 20 05 1998
Auto: Opel ASTRA II
Silnik: Isuzu 1.7 DTI 75KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Sie 2013, 22:17

danhali napisał(a):Może mi ktoś pomóc w tej sprawie?
Bez wiedzy jaki kod błędu powoduje zaświecenie owej kontrolki , jakakolwiek próba pomocy z naszej strony jest bezsensowna.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3269
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Sie 2013, 21:34

Jeszcze jeden objaw.
Po przekroczeniu prędkości 140 km/h zaświecił mi się CHECK. Zjechałem na pobocze wyłączyłem silnik, wyciągnąłem kluczyk ze stacyjki i następnie ponownie go włożyłem i uruchomiłem silnik. Check się nie świecił i spokojnie dojechałem do domu.

Naprawdę nie jest nikt w stanie powiedzieć co mu dolega bez podłączenia silnika pod komputer?
danhali
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 20 05 1998
Auto: Opel ASTRA II
Silnik: Isuzu 1.7 DTI 75KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Sie 2013, 23:24

danhali napisał(a):Naprawdę nie jest nikt w stanie powiedzieć co mu dolega bez podłączenia silnika pod komputer?

Niestety ja nie...Twój problem nie kwalifikuje się pod typowe niedomagania tego silnika, które są mi znane , więc bez podłączenia pod komputer to tylko magia. Może ktoś inny wyczaruje diagnozę po łączach neta i to trafną.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3269
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

13 Sie 2013, 08:41

To może być równie dobrze coś głupiego i prostego i jak i coś poważnego ale tak jak powiedział Boniek bez kodów błędów nasza pomoc to jak wróżenie z fusów :D .
Jedź na komputer i daj znać jakie błędy.
speedy62
Początkujący
 
Posty: 166
Prawo jazdy: 15 07 2003
Auto: Ford Mondeo

15 Sie 2013, 12:21

Nasze foprum niestety nie zatrudnia wróżek :no:
Jak się świeci kontrolka silnika, to najprostszym i najtańszym rozwiązanem jest podłączyć się pod komputer i odczytać błąd. Wówczas wiadomo, w co uderzyć. W przeciwnym razie można się domyślać i naprawiać metodą prób i błędów, a to już idzie w koszty czasem zupełnie niepotrzebne. Świecąca się kontrolka silnika może mieć błache znaczenie, a może mieć całkiem powazne znaczenie, które może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Zatem jak najszybciej jedż i odczytaj błąd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16501
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kocham sport motorowy - Pascal Brodnicki
    Dzięki rajdom wyciszyłem się i skupiłem na tym, co naprawdę jest ważne w życiu. Rywalizacja jest wspaniała i daje ludziom mnóstwo pozytywnych emocji. Chyba każdy z nas marzy o tym, by kiedyś stanąć na podium - mówi ...
    QG0 - okres obsługi (standardowy okres obsługi)
    Przegląd ten dokładnie to QG0 (bez systemu przedłużonego czasu między przeglądami). Co 15 000 km należy wykonać serwis olejowy. Po upływie roku należy wykonać przegląd roczny, przy czym przegląd roczny zawsze zawiera serwis ...

  • 17 Sie 2013, 13:21

    Odczytałem kod metodą gaz -hamulec i wychodzi coś takiego:
    7-1-1-2-5-10-3-8-10
    danhali
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 20 05 1998
    Auto: Opel ASTRA II
    Silnik: Isuzu 1.7 DTI 75KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    17 Sie 2013, 15:43

    danhali napisał(a):Odczytałem kod metodą gaz -hamulec i wychodzi coś takiego:
    7-1-1-2-5-10-3-8-10

    - błąd ciśnienia doładowania
    - błąd obwodu świec żarowych
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3269
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    17 Sie 2013, 15:50

    Rozumiem, że należy wymienić świece żar.
    Mógłbyś mi wytłumaczyć co jeszcze te błędy oznaczają?
    danhali
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 20 05 1998
    Auto: Opel ASTRA II
    Silnik: Isuzu 1.7 DTI 75KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    17 Sie 2013, 16:08

    bonifacy napisał(a):- błąd ciśnienia doładowania
    - błąd obwodu świec żarowych


    Szczerze to ja to wyssałem z palca i dopasowałem do tego co ty odczytałeś.
    danhali napisał(a):7-1-1-2-5-10-3-8-10


    Mógłbyś napisać co to za ciąg liczb ? Jak to czytałeś ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3269
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    17 Sie 2013, 16:26

    Po wciśnięciu gaz i hamulec przekręcam kluczyk w stacyjce i miga CHECK:
    7 razy -długa przerwa
    1 raz - krótka przerwa
    1 raz - krótka przerwa
    2 razy - krótka przerwa
    5 razy - długa przerwa
    10 razy - krótka przerwa
    3 razy - krótka przerwa
    8 razy - krótka przerwa
    10 razy
    Tak to wygląda
    danhali
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 20 05 1998
    Auto: Opel ASTRA II
    Silnik: Isuzu 1.7 DTI 75KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    17 Sie 2013, 17:09

    danhali napisał(a):7 razy -długa przerwa

    Nie wiem co to znaczy . Może być początek diagnostyki
    danhali napisał(a):1 raz - krótka przerwa
    1 raz - krótka przerwa
    2 razy - krótka przerwa
    5 razy - długa przerwa


    Oznacza błąd - P1125
    danhali napisał(a):10 razy - krótka przerwa
    3 razy - krótka przerwa
    8 razy - krótka przerwa
    10 razy


    Tutaj błąd P0380.
    Na google jest wieeeele tematów związanych z tymi błędami , więc nie ma sensu tutaj się powtarzać.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3269
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    17 Sie 2013, 17:12

    Dzięki za pomoc :ok:
    danhali
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 20 05 1998
    Auto: Opel ASTRA II
    Silnik: Isuzu 1.7 DTI 75KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    13 Lip 2014, 19:19

    Obydwie usterki wyeliminowane.
    1. Wymieniłem 1 świecę żarową.
    2. Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego.
    Samochód śmiga jak nowy:)
    danhali
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 20 05 1998
    Auto: Opel ASTRA II
    Silnik: Isuzu 1.7 DTI 75KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać