Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

26 Cze 2011, 21:04

Witam, tak jak w temacie. Czy bardziej sie oplaca auto sprowdzic z Niemiec czy kupic w Polsce ?
regorek1
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 26 Cze 2011, 20:37

Re: Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

26 Cze 2011, 21:47

jeżeli chodzi ci o cenę to sprowadzone ,jeżeli o dobre to już jest problem bo trzeba długo szukać ,oglądać itd..jak szukać w kraju to lepiej z PL salonu jak z Niemiec to różnie ale dobre auto będzie droższe niż to sprowadzone i wystawione na Allegro
Sprawdzanie aut przed zakupem (Inspekcje) cały kraj, "LT" i "D". Pomoc w zakupie auta w: Polsce, Litwie, Niemczech.
czeslaw555
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 645
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 11 Lip 2010, 16:20
Miejscowość: GKA- pomorskie
Prawo jazdy od: 08 08 1977
Przebieg/rok: 47tys. km
Auto: allure
Silnik: 2.0 HDi 163km.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

Re: Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

26 Cze 2011, 22:28

pieniadze to 15000, i w tym cena przerejestrowania. Z niemiec bedzie mial na pewno lepsze zawieszenie
regorek1
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 26 Cze 2011, 20:37

Re: Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

26 Cze 2011, 22:48

Jak z Polski to tylko z polskiego salonu.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 33230
Rejestracja: 13 Sty 2009, 16:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna

Re: Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

26 Cze 2011, 23:33

bardziej chodzi mi o uzywany;) z 2001 roku
regorek1
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 26 Cze 2011, 20:37

Re: Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

27 Cze 2011, 06:19

z tą kasą to raczej mało realny zakup w Niemczech ,bo koszty sprowadzenia i rejestracji auta zabiorą ci trochę kasy. Liczyłeś ile to wyjdzie ?
Sprawdzanie aut przed zakupem (Inspekcje) cały kraj, "LT" i "D". Pomoc w zakupie auta w: Polsce, Litwie, Niemczech.
czeslaw555
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 645
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 11 Lip 2010, 16:20
Miejscowość: GKA- pomorskie
Prawo jazdy od: 08 08 1977
Przebieg/rok: 47tys. km
Auto: allure
Silnik: 2.0 HDi 163km.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Fuso, czyli drzewo wschodzącego słońca Mitsubishi Fuso, czyli drzewo wschodzącego słońca
    Na zaproszenie Mercedes-Benz Polska gościliśmy w Japonii. Głównym celem wyjazdu tam, oprócz odwiedzenia wystawy samochodów Tokyo Motor Show, była prezentacja firmy Mitsubishi Fuso Bus and Truck Corporation ...
    Motor Show Poznań 2016 Motor Show Poznań 2016
    Najważniejsza impreza motoryzacyjna tego roku "Motor Show 2016" już wystartowała. Targi motoryzacyjne w Poznaniu potrwają do niedzieli 3 kwietnia. Tegoroczna edycja jest niezwykle ciekawa. Nie tylko za sprawą liderów ...

  • Re: Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

    27 Cze 2011, 06:28

    12000 kupno auta, reszta na oplaty rejestracyjne. No a jezeli w Polsce to na co mam zwracac uwage aby nie kupić kota w worku ? Przyanam ze słabo się znam na ukrytych usterkach. Jak poznac czy klepany czy ma cos ze skretem itp ?
    regorek1
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 26 Cze 2011, 20:37

    Re: Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

    27 Cze 2011, 06:35

    nie wiem czy wystarczy ci 3000zł ale może.....

    1 Nadwozie

    1.1 Dokładnie należy sprawdzić spasowanie poszczególnych części, zwłaszcza szczeliny miedzy błotnikami a pokrywą silnika oraz między tylnymi słupkami a pokrywą bagażnika; analogicznie zderzaki, przedni pas, drzwi boczne, reflektory i kierunkowskazy – wszelkie nierówności szczelin, nacieki lakieru, mogą świadczyć o naprawach blacharskich
    1.2 Drobne zarysowania, zwłaszcza na krawędziach zderzaków czy pod klamkami, świadczą raczej na korzyść auta – że właściciel nie „odpicował” go na sprzedaż
    1.3 Wszystkie drzwi powinny się lekko otwierać i zamykać
    1.4 Kod na szybach zawiera informację o dacie produkcji ( mała cyferka oznacza rok produkcji a umieszczone poniżej kropki oznaczają miesiąc ) – powinna być zgodna z tym, co w dowodzie oraz na wszystkich szybach, choć ew. wymiana szyby mogła być spowodowana np. włamaniem do auta (szyba może być starsza niż rocznik auta, ale nie młodsza np. auto z 2005r., szyba może być z 2004 r., ale już nie z 2006, bo była wymieniana)
    1.5 W komorze silnika trzeba dobrze obejrzeć przedni pas i końcówki podłużnic (lub wózka) – spawy, nacieki, śruby pomalowane w kolorze nadwozia (choć to nie dotyczy wszystkich aut), mogą świadczyć o naprawach blacharskich
    1.6 W bagażniku należy obejrzeć podłogę pod wykładziną – po uderzeniu w tył, podłogi nie da się wyprostować idealnie, zawsze zostaną jakieś klepane załamania
    1.7 Nadkola, progi, dolne części drzwi i klap mogą być ogniskami korozji – trzeba te miejsca dokładnie obejrzeć
    1.8 Hak jest przydatnym elementem wyposażenia, ale jego posiadanie może świadczyć o nadwyrężaniu podwozia i silnika ciężkimi przyczepami – trzeba dokładnie obejrzeć, czy był używany. To widać po głowicy.

    2 Podwozie

    2.1 Nie powinno być jakichkolwiek wycieków – jedynie w upalne dni, przy włączonej klimatyzacji może z auta kapać woda (skropliny z parownika)
    2.2 Tłumik nie powinien być skorodowany i przyczepiony do podwozia drutami
    2.3 Ślady korozji na elementach podwozia i układu wydechowego mogą świadczyć o długim postoju samochodu, co źle wróży na przyszłość
    2.4 Każdy narożnik auta po silnym dociśnięciu powinien się ugiąć i wrócić natychmiast do poprzedniej wysokości, bez dodatkowego bujnięcia
    2.5 Opony – ich zużycie, zwłaszcza niesymetryczne, świadczą o długotrwałej jeździe z uszkodzonym zawieszeniem (luzy, zużyte amortyzatory)
    2.6 Dobre, drogie opony mogą świadczyć o dużej dbałości właściciela o samochód

    3 Silnik

    3.1 Test silnika benzynowego

    3.1.1 Przy każdej temperaturze, zimny i rozgrzany, powinien zapalić po kilku obrotach wału, nie więcej niż po ok. 5 sek. kręcenia rozrusznikiem
    3.1.2 Silnik musi na obroty wkręcać się płynnie, bez szarpnięć
    3.1.3 Nie powinien kopcić na niebiesko ani na postoju, ani przy ostrym zwiększaniu obrotów, ani w czasie jazdy – niebieski dym świadczy o zużyciu bądź uszczelniaczy zaworowych, bądź co gorsza pierścieni tłoków i gładzi cylindrów

    3.2 Test silnika wysokoprężnego

    3.2.1 Przy każdej temperaturze, zimny i rozgrzany, powinien zapalać po pierwszym zagrzaniu świec (kontrolka na desce)
    3.2.2 Nie powinien kopcić na czarno ani na postoju, ani przy ostrym zwiększaniu obrotów, ani w czasie jazdy
    3.2.3 Praca turbiny (jeżeli silnik jest doładowany) powinna być prawie niesłyszalna – świsty i gwizdy świadczą o nieszczelności kolektora ssącego lub o zużyciu łożyskowania turbiny
    3.2.4 Dobrze jest umówić się w jakimś warsztacie na sprawdzenie kompresji
    3.3 Ogólny wygląd – czy są jakieś wycieki oleju
    3.4 Komora silnika – czysta może wskazywać na niedawne mycie, co może mieć na celu chęć ukrycia wycieków
    3.5 Komora silnika – wszelkie nieoryginalne kable, złączki, króćce z opaskami łączące rury układu chłodzenia, mogą świadczyć o kiepskim serwisowaniu i źle zwiastować na przyszłość
    3.6 Uwaga – w komorze silnika może być gdzieś naklejka (lub karteczka przyczepiona do jakiegoś kabla czy rurki opaską) informująca o ostatniej wymianie oleju – warto porównać wpisany tam przebieg z przebiegiem aktualnym…
    3.7 Poziomy: oleju, płynu chłodzącego, oleju hamulcowego, oleju układu wspomagania powinny być w normie
    3.8 Olej – powinien być czysty i klarowny (w dieslu może być czarny), bez zapachu paliwa, po roztarciu między palcami nie powinien się zerwać film olejowy (opuszki palców nie powinny się zetknąć „na sucho”
    3.9 Uruchamianie – czy zapala łatwo, czy z trudem po długim kręceniu, czy rozrusznik pracuje głośno, czy cicho
    3.10 Praca - cicho, czy głośno, czy słychać jakieś niepokojące dźwięki, szum łożyska, stuki
    3.11 Po rozgrzaniu do włączenia wentylatora w zbiorniku wyrównawczym nie mogą pojawiać się pęcherzyki powietrza – podczas dodawania gazu przewód do chłodnicy nie może twardnieć. Takie objawy świadczą o wypaleniu uszczelki pod głowicą lub o mikropęknięciach głowicy i/lub bloku silnika
    3.12 Przy pracującym silniku trzeba skręcić maksymalnie koła w prawo i w lewo – głośna praca pompy wspomagania przy skrajnych położeniach kół świadczy o jej zużyciu

    4 Wnętrze

    4.1 Wewnątrz auta należy sprawdzić stan koła kierownicy (zbyt nowe przy dużym przebiegu może świadczyć o kombinacji właściciela, podobnie jak stare i zniszczone koło i mieszek lewarka skrzyni biegów przy autach o podejrzanie niskim przebiegu)
    4.2 Jakość i stan tapicerki, zwłaszcza wykładziny w okolicach pedałów, jest trudnym do odmłodzenia świadkiem przebiegu auta
    4.3 Nie polecam kupowania auta po palaczu – smród jest w zasadzie niemożliwy do usunięcia – trzeba sprawdzić popielniczkę
    4.4 Po przekręceniu kluczyka należy sprawdzić kontrolki – czy gaśnie kontrolka airbagów, ABS, silnika (o ile występują). Np. brak kontrolki ABS w aucie, które ABS posiada, może świadczyć o niesprawnym ww. układzie i chęci zatajenia tego faktu przez właściciela poprzez odłączenie kontrolki
    4.5 Kontrola ładowania powinna się zapalić po przekręceniu kluczyka i zgasnąć po uruchomieniu silnika – inny stan może świadczyć o uszkodzeniu alternatora
    4.6 Wytarta, brudna i pozadzierana tapicerka bagażnika (lub/i podsufitka) mogą świadczyć o przeciążaniu auta
    4.7 Trzeba sprawdzić wszystkie przyciski, urządzenia, oświetlenie
    4.8 Klimatyzacja – sprawna, po włączeniu przyciskiem, powinna podnieść lekko obroty silnika. Można też spojrzeć na sprężarkę – przy włączonej klimatyzacji obraca się także zewnętrzna tarcza na jej kole pasowym.

    5 Dokumenty

    5.1 Dowód rejestracyjny:
    5.1.1 Zgodność numerów, zwłaszcza nr nadwozia
    5.1.2 Termin ubezpieczenia
    5.1.3 Termin badań
    5.1.4 Ew. współwłaściciele, zastawy bankowe
    5.2 Książka serwisowa
    5.3 Książka pojazdu (czerwona; dot. aut rejestrowanych po raz pierwszy w Polsce po 01.05.2000)
    5.4 Trzeba sprawdzić czy w polisie AC są adnotacje o wypłaconych odszkodowaniach
    5.5 Dokumenty celne oraz oryginalne dokumenty – dot. aut sprowadzonych
    5.6 Nr ORGA i jego zgodność z rokiem produkcji/pierwszej rejestracji
    5.7 Ew. faktury za naprawy, części – co i kiedy było zrobione, przy jakim przebiegu.

    6 Jazda próbna

    6.1 Przed rozpoczęciem jazdy można sprawdzić, czy auto na luzie i z wyłączonym hamulcem postojowym, toczy się lekko, czy z oporami – blokujące hamulce mogą wpływać na przyspieszone zużycie łożysk piast i przegubów napędowych
    6.2 Przy pracującym silniku, przy wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła nie powinno być różnicy w dźwiękach dochodzących z układu napędowego – jeżeli jest duża różnica, może być zużyty docisk sprzęgła lub/i łożyska
    6.3 Podczas ruszania nie powinno nic stukać – stuki zwiastują problem z półosiami (przegubami wewnętrznymi) lub ze skrzynią biegów (dyferencjałem)
    6.4 Głośne stuki podczas ruszania ze skręconymi kołami świadczą o zużyciu przegubów napędowych zewnętrznych
    6.5 Trzeba spróbować ruszyć z włączonym hamulcem postojowym – to prosty test jego sprawności
    6.6 Silnik powinien na każdym biegu osiągać obroty maksymalne – równomiernie i bez szarpnięć
    6.7 Podczas przyspieszania na wprost, po równej drodze, bez trzymania kierownicy, auto nie może zmieniać kierunku jazdy
    6.8 Podczas ostrego przyspieszania z niskich obrotów, wzrost obrotów bez wzrostu prędkości świadczy o ślizganiu się sprzęgła
    6.9 Stuki przedniego zawieszenia na krótkich nierównościach świadczą o wybiciu sworzni, łączników stabilizatora, tulei wahaczy lub poduszek kolumn zawieszenia
    6.10 „Pływanie” auta po drodze z koleinami świadczy o zużyciu tulei wahaczy
    6.11 Stuki tylnego zawieszenia to zwykle poduszki tylnej belki lub np. łożyskowanie wahaczy
    6.12 Szum narastający wraz ze wzrostem prędkości świadczy o zużyciu łożyska/łożysk piast lub podporowego półosi
    6.13 Krzywo stojące tylne koła to efekt uszkodzonego łożyskowania tylnych wahaczy wleczonych
    6.14 Głośny szum opon świadczy bądź o ich zużyciu (lub kiepskiej jakości), bądź o wyząbkowaniu spowodowanym długotrwałą jazdą na zużytych amortyzatorach
    6.15 Podczas gwałtownego hamowania na wprost, na równej drodze, należy puścić kierownicę – auto nie może zmienić kierunku jazdy


    WAŻNE:


    Na koniec chciałbym dodać, że nie wszystkie punkty muszą koniecznie dyskwalifikować auto. Równie dobrze wykryte usterki mogą nam pomóc w wynegocjowaniu niższej ceny, ale decyzja o "wadze" usterek i koszcie potencjalnej naprawy należy już oczywiście do Was - kupujących. Powodzenia w zakupie nowego autka.
    Zapożyczone informacje z : Klub Cytrynki
    Sprawdzanie aut przed zakupem (Inspekcje) cały kraj, "LT" i "D". Pomoc w zakupie auta w: Polsce, Litwie, Niemczech.
    czeslaw555
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 645
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 11 Lip 2010, 16:20
    Miejscowość: GKA- pomorskie
    Prawo jazdy od: 08 08 1977
    Przebieg/rok: 47tys. km
    Auto: allure
    Silnik: 2.0 HDi 163km.
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    Re: Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

    27 Cze 2011, 19:39

    dzieki wielkie ;)
    regorek1
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 26 Cze 2011, 20:37
     
    • AMAZING PARTS, SKODA Octavia rozebrana na części, 15
      Car audio, video 2007
      Ford Focus C-MAX
      Monster Truck Rock Star, 6