Opel Astra J czy Opel Insignia

14 Kwi 2021, 19:47

Invi, aż tak źle jest? 1.4 w Astrze jednak turbo to chyba odczucia z jazdy są lepsze niż w 1.6mpi w golfie?
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 149
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Kwi 2021, 20:00

MotoAlbercik napisał(a):LPG - W Niemczech montowali nawet fabrycznie.

Bardziej ten LPG w Polsce montowali fabrycznie
MotoAlbercik napisał(a): żeliwny blok

wg. mnie Aluminiowy ...rozbierałem ten motor kilka razy, blok bardzo lekki, nie mówiąco głowicy który waży tyle co szklanka z kawą. :lol:
MotoAlbercik napisał(a):Minus, to dwumasa - trzeba ją niestety wymieniać co 120 - 150 tyś km

Wymieniać ją trzeba jak jest potrzeba...widziałem taką po 250 000km i działała normalnie bez konieczności wymiany, rozbierałem silnik który był zagotowany :lol:
MotoAlbercik napisał(a):I to jest najdroższa część w tym aucie chyba.


to zależy , bo są droższe , np sterownik silnika nowy w ASO 3600 brutto, (i to po rabatach) Nowa turbosprężarka też potrafi parę złotych kosztować, takie sprzęgło + koło dwumasowe jakoś ekstremalnie drogie nie jest...to i tak w końcu rzecz wymienna/eksploatacyjna
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2134
Miejscowość: małopolskie

14 Kwi 2021, 20:11

podwale619 napisał(a):czyli generalnie insignia sedan 1.4t pod LPG jest okej?

jak to auto się zbiera i jak ze spalaniem? nie ukrywam ze troche mały silnik jak na takie ciezkie auto


szału nie ma...powiem więcej 1.6T 180KM też szału nie ma , tam musi być jakieś 2.0T lub 2.8V6T to już będzie jakoś siętoczyć. niestety to bardzo ciężki kloc
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2134
Miejscowość: małopolskie

14 Kwi 2021, 22:35

rbkt666 napisał(a):Invi, aż tak źle jest? 1.4 w Astrze jednak turbo to chyba odczucia z jazdy są lepsze niż w 1.6mpi w golfie?

Tak, jest aż tak źle. Astra 1.4T nie jedzie.
Jest turbo jest niby te 140km. Ale to turbo zaczyna efektywnie działać chyba coś koło 3k obr - czyli auto rozpędza się jak wolnossący silnik a że astra ciężka to i dynamika jak z innego kompakta 1.6 100km.
Chcesz dynamiczną turbobene koniecznie pod lpg i w miare nowe to astre 1.6T ew lagunę 2.0T. Nie ma chyba nic co nie ma <10lat bedzie dynamiczne i pod lpg.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 162
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

15 Kwi 2021, 14:44

To jest zbyt ogólnikowe stwierdzenie. W mieście, podczas normalnej jazdy ( bez korków i częstego zatrzymywania się i rozpędzania ) średnie spalanie to około 8 l/100km. W trasie średnie spalanie to między 5 a 6 litrów, w zależności od stylu jazdy. Jak się będzie chciało, to 10 też zeżre :mrgreen:
Co do zbierania się...Silnik może ma 1,4 pojemności, ale ma turbo i 140KM. Oczywiście nie będzie to błyskawica i nie będzie 4 sek do setki spod świateł. Jakieś 8 do 10 sek trzeba liczyć, w zależności od stylu rozpędzania się. Zależy to też od tego jakie to będzie nadwozie i co wozimy w środku i ilu pasażerów jedzie...Kombi waży niespełna 1,4 t. Nie jest to więc jakiś wielki ciężar.
A wracając do LPG - silnik 1,4 ma luzy kasowane hydraulicznie, więc z instalacjami LPG nie ma najmniejszych problemów. Moim zdaniem, lepiej kupić auto w benzynie i założyć gaz - silnik będzie mniej wyeksploatowany.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17820
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Kwi 2021, 15:49

10 do setki to fabryka podaje
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak jeździć oszczędnie hybrydą?
    Jest stale rozwijana i zdaniem wielu stanowi złoty środek między bezemisyjną jazdą, a swobodą typową dla aut spalinowych. Technologia hybrydowa od lat jest czymś więcej niż tylko ciekawostką i pozwala oszczędzać kierowcom ...
    Lexus IS - samochód do driftu
    IS od Lexusa jest bezpośrednim konkurentem serii 3 i również interesującą bazą na auto do driftu. Szczególnie, kiedy weźmiemy pod uwagę pierwszą generację modelu w wersji IS 300. W tym wariancie kompaktowego ...

  • 15 Kwi 2021, 19:34

    9-10 litrów zeżre taka astra , 5-6 litrów to są bajki albo spalanie na papierze, nie oszukujmy się, mi paliła gdzieś około 9 litrów i wcale nie cisnąłem , niestety waga,waga i jeszcze raz waga.
    andrewb25
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2134
    Miejscowość: małopolskie

    15 Kwi 2021, 21:41

    No cóż - nie ma się co sprzeczać - wystarczy po forach poszukać. Nie jakieś testy, tylko popytać użytkowników tych samochodów. I myślę, że się raczej nie pomyliłem. Zresztą widzę jakie jest spalanie po moim Peugeocie 407SW. Mam silnik 2.0 140KM. Swoje waży, a na autostradzie, przy prędkości 100KM/h ustawionej na tempomacie spalanie chwilowe 5,5 l/100km. Oczywiście to spalanie chwilowe, ale utrzymuje się stale. Jazda po mieście, 60 km ( do i z pracy ) średnie spalanie 7 do 7,2 litra.
    No i chyba nie ma co robić wielkiej afery, bo waga 1,4 tony na kombi to nie jest coś wielkiego.
    Cynerion napisał(a):Chcesz dynamiczną turbobene koniecznie pod lpg i w miare nowe to astre 1.6T ew lagunę 2.0T.

    Tylko że to jest już inny silnik i z LPG nie ma tak łatwo. Luz zaworowy na szklankach, więc LPG na pewno z dotryskiem.
    Co do rozpędzania się ,wagi itd - to już zależy co kto potrzebuje. Auto o którym piszemy, jest to zwykłe, rodzinne auto do spokojnej jazdy, a nie do szaleństwa i pokazywania się kto jest lepszy na drodze przy ruszaniu spod świateł...Auto bardzo popularne tak samo jak silnik i na pewno chętnie kupowane. A jeśli chodzi o LPG to na pewno bardziej polecane niż te z silnikami 1,6 itd, gdzie są szklanki.
    andrewb25 napisał(a):Bardziej ten LPG w Polsce montowali fabrycznie
    Nie - fabrycznie montowali w Niemczech, a w Polsce dokładali w salonach, jak ktoś chciał " fabryczny"....
    andrewb25 napisał(a):wg. mnie Aluminiowy ...rozbierałem ten motor kilka razy, blok bardzo lekki, nie mówiąco głowicy który waży tyle co szklanka z kawą.
    Na pewno nie w silniku 1,4 T - tu jest blok żeliwny.
    andrewb25 napisał(a):Wymieniać ją trzeba jak jest potrzeba...widziałem taką po 250 000km i działała normalnie bez konieczności wymiany, rozbierałem silnik który był zagotowany
    Może i widziałeś. Może i trafiłeś na jakiś silnik naprawdę oszczędzany, albo jeździł ktoś, kto wie jak należy z dwumasą jeździć....Przy normalnym użytkowaniu tego auta, przez zwykłego Kowalskiego, niestety nie ma tak fajnie.
    andrewb25 napisał(a):to zależy , bo są droższe , np sterownik silnika nowy w ASO 3600 brutto, (i to po rabatach) Nowa turbosprężarka też potrafi parę złotych kosztować, takie sprzęgło + koło dwumasowe jakoś ekstremalnie drogie nie jest...to i tak w końcu rzecz wymienna/eksploatacyjna
    andrewb25 - a ile kosztuje w ASO nowa dwumasa? Jak piszemy o ASO, to piszemy o ASO. A jak o normalnych cenach, u mechaników, to o cenach u mechaników. Nie mieszaj cen i nie przeinaczaj faktów. Jak napiszesz, że w ASO pompa kosztuje 3600, a dwumasa u mechanika 2000, to jaki ma sens takie porównanie :?: Napisz konkretnie, że pompa w ASO kosztuje 3600, a dwumasa w ASO kosztuje 4500. I to już by miało sens...
    Cynerion napisał(a):Jest turbo jest niby te 140km. Ale to turbo zaczyna efektywnie działać chyba coś koło 3k obr - czyli auto rozpędza się jak wolnossący silnik a że astra ciężka to i dynamika jak z innego kompakta 1.6 100km. Chcesz dynamiczną turbobene koniecznie pod lpg i w miare nowe to astre 1.6T ew lagunę 2.0T. Nie ma chyba nic co nie ma <10lat bedzie dynamiczne i pod lpg.
    Chyba żartujesz teraz... Astra 1,4T - 140KM przy 4500obr/min, Astra 1,6 T 180KM przy 5500obr/min, Laguna III ( przykład podobnego rocznika co Astra J, bo nie napisałeś o którą Lagunę ci chodzi ) 2,0 140KM przy 6000 obr/min, a z silnikiem 2.0 T 170 KM w automacie przy 5000 obr/min, a 2.0 T GT 204 KM przy 5000 obr/min. Porównujesz auto ni to z beczki ni to od owieczki....I do tego LPG - szklanki, dotrysk...O czym ty piszesz?
    No i na koniec tej dyskusji - Astra J 1,4 T będzie słabsza niż ta z silnikiem 2,0 T. Logiczne....Ta ma 140 KM, a 1,6 ma 180 KM. Laguna z kolei 2,0 z najmocniejszym silnikiem ma 204 KM. Nie wspominam już o memencie obrotowym tych silników....Więc każde z tych aut będzie mocniejsze...Nie wspominam też o zużyciu paliwa, jeżeli dla kogoś to ma znaczenie...JA bym nie kupił auta o mocy 200KM, bo po co mi taka moc potrzebna? Żeby TIR-a wyprzedzić na autostradzie? Żeby szybciej wystartować spod świateł na skrzyżowaniu? Litości....
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17820
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    16 Kwi 2021, 13:41

    Jeśli chodzi o dynamikę Astry z 1.4T to tutaj są pomiary dla wersji kombi:
    https://www.auto-motor-i-sport.pl/testy ... mowy,861,3

    9,8 sekundy od 80 do 120 km/h to bardzo przeciętny wynik.
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7017
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    16 Kwi 2021, 14:50

    Czyli tyle samo co np. mazda 6 GH 2.0 147KM...nawet mazda ciut lepsza...ale przy tym dużo ekonomiczniejsza i pewniejsza mechanika niż w oplu gdzie zaraz coś klęknie
    andrewb25
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2134
    Miejscowość: małopolskie

    16 Kwi 2021, 14:54

    MotoAlbercik napisał(a):Może i widziałeś. Może i trafiłeś na jakiś silnik naprawdę oszczędzany, albo jeździł ktoś, kto wie jak należy z dwumasą jeździć....Przy normalnym użytkowaniu tego auta, przez zwykłego Kowalskiego, niestety nie ma tak fajnie.


    Daj mi dowolne auto na 2-3 dni to zrobię Ci tak że będziesz miał sprzęgło do wymiany, skrzynię lub silnik.... skończyć można wszystko i szybko w każdym aucie ... dojechać dwumas w benzynie po 120 000km przy normalnej eksploatacji to naprawdę jakiś pech musi być....aczkolwiek kupowałem auta 50-70 000km i np. skrzynia zarżnięta czy silnik skończony (obrócona panewka) przy 90 000km....
    andrewb25
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2134
    Miejscowość: małopolskie

    16 Kwi 2021, 18:08

    andrewb25 napisał(a):Daj mi dowolne auto na 2-3 dni to zrobię Ci tak że będziesz miał sprzęgło do wymiany, skrzynię lub silnik.... skończyć można wszystko i szybko w każdym aucie ...

    Ja mogę to zrobić w jeden dzień....Żaden problem.
    andrewb25 napisał(a):dojechać dwumas w benzynie po 120 000km przy normalnej eksploatacji to naprawdę jakiś pech musi być....

    Tu nie chodzi o pecha. Chodzi o to, że w tym aucie dwumas fabryczny jest za słaby. I jak ktoś z dwumasem nie umie jeździć, to szybko go wykończy w tym aucie niestety. To fabryczna i chyba jedyna słabostka tego auta. Najlepiej kupić silnik z przebiegiem około 150 tyś albo po wymianie dwumasy. Kolejna, po fabrycznej zazwyczaj jest już lepsza.
    Myślałem, że wiesz o tym wszystkim...
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17820
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    16 Kwi 2021, 20:50

    Podpinając się pod temat,bo interesuje mnie taka astra (kombi ) jak to jest z tą skrzynią m32 i czy naprawdę została ona poprawiona w 2012r?
    KingCar
    Nowicjusz
     
    Posty: 36

    17 Kwi 2021, 10:49

    MotoAlbercik napisał(a):Najlepiej kupić silnik z przebiegiem około 150 tyś albo po wymianie dwumasy.


    Najlepiej to kupić 2000-3000 Euro taniej na zachodzie z dwumasem do wymiany :lol: a np. autem w świetnym stanie w pozostałych kwestiach, w Pl wymienić za 2-3 tysiące i sprzedać z zyskiem :lol:

    Tylko że w PL jak chcesz od prywatnego kupić to on Ci będzie chciał sprzedać z dwumasem do wymiany i w rynkowej cenie ...bo przecież auto od prywatnego.
    Dlatego w PL ostatnie auto kupiłem 15 lat temu :lol:
    andrewb25
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2134
    Miejscowość: małopolskie

    17 Kwi 2021, 19:07

    Tak sobie myślę, że do benzyny, to można by śmiało zamontować sztywne koło. Montują w Dieslach i jeżdżą, to w benzynie tym bardziej powinno nie być problemów. Ale to tylko takie moje przemyślenie.
    KingCar napisał(a):Podpinając się pod temat,bo interesuje mnie taka astra (kombi ) jak to jest z tą skrzynią m32 i czy naprawdę została ona poprawiona w 2012r?

    Tak. W 2012 roku została zmodyfikowana - są większe łożyska i zalewana jest innym olejem. Skrzynię można sprawdzić po numerze VIN.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17820
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000