Opel Astra J czy Opel Insignia

11 Kwi 2021, 16:42

Witam. Obecnie jeżdżę Volvo s60 w dieslu i przymierzam się do zakupu auta w gołej benzynie z 2010/2011 r. i waham się pomiędzy Astrą J 1.4T 140km sedan/kombi a Insignią 1.6T 180km/ 1.8 140 km. W przyszłości nie wykluczone, że będę chciał założyć LPG. Który z tych modeli będzie tańszy w eksploatacji i jak najmniej awaryjny? Miesięcznie robię 1300-1600 km, głownie po trasie 30 km w jedną stronę do pracy. Mój budżet to 30-35 tys zł.
Z góry dziękuję za wszelkie informacje :)
sebastiian8
Nowicjusz
 
Posty: 16
Zdjęcia: 0

11 Kwi 2021, 16:55

Chyba logiczne, że astra będąc "niższym" modelem (z niższego segmentu) będzie tańsza w eksploatacji (pomijając nawet, że insignia jako całość szału nie robi)
1.8/140 w aucie wielkości insigni wcale nie jedzie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Kwi 2021, 22:03

Jakie masz to S60? Jeździłeś taką Astrą chociaż?
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 148
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Kwi 2021, 05:53

S 60 2.4D 130 km z 2003r. A Astra nie jeździłem ale zależy mi na czymś nowszym i tańszym w eksploatacji
sebastiian8
Nowicjusz
 
Posty: 16
Zdjęcia: 0

12 Kwi 2021, 07:34

Ale czemu akurat Astra J ?
Nie lepiej kupić jakiś inny kompakt Astra to takie sobie auto...
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 115

12 Kwi 2021, 07:36

Aż ciekawy jestem tych "dobrych" na tle astry kompaktow :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kredyt samochodowy, pożyczka czy leasing? Jak sfinansować zakup auta
    Jeśli chcesz kupić auto, ale z jakichś względów nie zamierzasz w tym celu wydawać gotówki, możesz skorzystać z kilku dostępnych na rynku produktów finansowych. W poniższym artykule opisujemy i analizujemy ...
    Pierwszy airbag chroniący kolana kierowcy
    Pierwszy airbag chroniący kolana kierowcy – Toyota Avensis (T250) –marzec 2003. Pierwsze poduszki powietrzne (airbagi) montowano jako opcję w samochodach koncernu GM już we wczesnych latach 70. System stał się ...

  • 12 Kwi 2021, 16:42

    Spodobała mi się bryła auta ale wersji kombi/ sedan. Ogólnie z tego co się orientuje to Opel ma tanie części. ;) Chcę tez coś mniejszego, segment niżej niż Volvo i to w benzynie. Coś takiego co ma te 150 km
    sebastiian8
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Zdjęcia: 0

    13 Kwi 2021, 16:51

    insignia 1.8 140 nie nadaję sie do lpg z tego co słyszałem przez szklanki
    podwale619
    Nowicjusz
     
    Posty: 25

    13 Kwi 2021, 17:02

    Nadawać się nadaje, ale nie jest to bezobsługowe rozwiązanie jak hydraulika. Wymieniasz szklankę, jeździsz dalej (też mam to rozwiązanie u siebie).
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13792
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    13 Kwi 2021, 17:38

    co ile wymiana i jaki koszt?

    i jak z instalacją ogólnie? jazda na samym lpg czy mieszanka lpg + benzyna?
    podwale619
    Nowicjusz
     
    Posty: 25

    13 Kwi 2021, 18:29

    Co 30-40kkm kontrola i wymiana tylu szklanek ile potrzeba. Jedna kosztuje jakieś 70 złotych, do wymiany może być dwie albo 10. Generalnie jeśli będziesz to regularnie robił to kwestia kilku stówek.
    benzyna na rozruch i rozgrzanie, później lpg, to pośredni wtrysk
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6604
    Przebieg/rok: >50tys. km

    14 Kwi 2021, 12:40

    Panowie - konkrety...
    sebastiian8 napisał(a): Astrą J 1.4T 140km

    Jest to silnik Opla, Turbo Eco Tec. Silnik owiany jest dość dobrą opinią zarówno samych użytkowników aut z tym silnikiem jak i mechaników. Silniki te jeżdżą w Corsie, Astrze, Zafirze, Mokka oraz Insignii ( nad którą też się zastanawiasz, z tym, że silnik ten siedzi w Insignii A ), są też wkładane w Chewroletach Cruze i jeszcze jakimś, nie pamiętam już jakim. Do tego silnika można spokojnie wkładać LPG - W Niemczech montowali nawet fabrycznie. Rozrząd na łańcuszku, luzy zaworowe kasowane hydraulicznie, żeliwny blok, turbo bez zmiennej geometrii pośredni wtrysk paliwa. Minus, to dwumasa - trzeba ją niestety wymieniać co 120 - 150 tyś km. I to jest najdroższa część w tym aucie chyba. Była kiedyś prowadzona akcja serwisowa na wymianę sterownika silnika, ponieważ był z nim jakiś problem. Ale nie wiem niestety jakie to oznaczenia miało. Trzeba by sprawdzić przy zakupie, czy był wymieniany i ewentualnie czy był objęty akcją serwisową. Przy zakupie trzeba też sprawdzić dokładnie jak zachowuje się skrzynia biegów, ponieważ jest ona bardzo czuła na niewłaściwy i rzadko wymieniany olej, z powodu słabych łożysk. Aczkolwiek, po chyba 2012 roku skrzynie te się już poprawiły, bo coś tam ulepszyli i problem zniknął. Ale oleju i terminów wymian należy dalej pilnować. Normalny silnik, jakich wiele. Koszty części i napraw nie są wielkie, można śmiało stwierdzić, że normalne.
    sebastiian8 napisał(a): a Insignią 1.6T 180km/ 1.8 140 km.

    Tu zależy jaką Insignię chcesz. Silniki 1,6 były montowane w pierwszej i drugiej generacji, a 1,8 tylko w pierwszej. W drugiej generacji silnik 1,6 ma 200KM, a w pierwszej generacji od 115 do 170 KM. Silnik 1,8 w drugiej generacji ma 180KM. Pierwsza generacja to silniki Ecotec, Ecotec Turbo i Ecotec Turbo SIDI. druga to zwykłe Turbo. Tu z tymi silnikami też nie ma jakichś wielkich problemów.
    Silnik SIDI ma 170 KM, bezpośredni wtrysk, turbo ze zmiennymi fazami zintegrowane z kolektorem wydechowym, rozrząd na łańcuszku, luz zaworowy kasowany hydraulicznie. Opinie ogólnie dobre, tyle, że dużo paliwa żre.
    Zresztą silniki Opla jeżdżą w wielu samochodach i psują się tak jak i w wielu innych. Ale nie jest to jakiś złom, który zrujnuje domowy budżet i spowoduje łysienie :wink:
    Czy astra J czy Insignia? Silniki raczej nie mają znaczenia, jeżeli chodzi o ich jakość. Tu można wybierać auta pod kątem mocy jak i wyglądu - każdy ma inny gust, a o gustach się nie dyskutuje. Po prostu trzeba do tych samochodów wsiąść i sprawdzić czy będzie nam odpowiadało pod kątem wygody i komfortu. A każdy ma inne wymagania.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17586
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    14 Kwi 2021, 16:33

    Dzięki za ładne przedstawienie aut. ;) Jednak postawię na Astrę J 1.4T 140 km ;)
    sebastiian8
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Zdjęcia: 0

    14 Kwi 2021, 19:16

    czyli generalnie insignia sedan 1.4t pod LPG jest okej?

    jak to auto się zbiera i jak ze spalaniem? nie ukrywam ze troche mały silnik jak na takie ciezkie auto
    podwale619
    Nowicjusz
     
    Posty: 25

    14 Kwi 2021, 19:41

    Spali dychę a jechać będzie jak golf z 1.6/102 pod maską, cudów nie ma
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6604
    Przebieg/rok: >50tys. km