Opel Astra J - opinia o samochodzie i silniku

01 Mar 2021, 12:05

Witam sznowne grono. Raz uzyskałem już od Was pomoc przy pierwszym aucie :ok: teraz szukam jej młodszej siostry :wink: mianowicie mam kilka ogłoszeń aut ale do każdego mam kilka godzin jazdy więc może coś zobaczycie po samych ogłoszeniach. Szukam auta jak w tytule hatchback 1.6 Benz ewentualnie plus gaz. A oto one:

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astr ... DENse.html

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astr ... DELbh.html

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astr ... Dt9PJ.html

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astr ... DEISa.html
ziomffek715
Nowicjusz
 
Posty: 48
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8V 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Mar 2021, 12:11

Przejedź się najpierw losowym egzemplarzem, astra jest ciężka jak na kompakta i te 115km to po prostu bieda osiągi. Zerknij na 1.4t, gazik założysz bez problemu
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6296
Przebieg/rok: >50tys. km
Ostrzeżenia: 1

01 Mar 2021, 12:23

Dzięki. Myślałem o tym ale boję się turbiny i skrzyni M32, nie wiem jak ktoś o to dbał itd. Miałem Audi A3 8P 1.6 więc wiem z czym to się wiąże.
ziomffek715
Nowicjusz
 
Posty: 48
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8V 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Mar 2021, 12:24

Ja myślę że 1.4T to taki optymalny wybór w przypadku tego auta do tego masz tam skrzynię sześciobiegową która lepiej się tu sprawdzi.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 2640
Zdjęcia: 11

01 Mar 2021, 12:34

Regeneracja turbo to 1000 złotych co 200-250 tysięcy kilometrów więc bez jaj. Skrzynia też jest mocno demonizowana ale nawet jeśli się sypnie to nie kosztuje połowy auta przecież. Nie chciałbym się męczyć ze słabym silnikiem (który niewiele mniej spali jeśli w ogóle) w imię pozornych oszczędności na awariach, które mogą a nie muszą wystąpić + są praktycznie jednorazowe w życiu auta i nie kosztują fortuny.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6296
Przebieg/rok: >50tys. km
Ostrzeżenia: 1

01 Mar 2021, 13:12

Są jednorazowe albo i nie są. Jak skrzynia jest dupiata to i po naprawie może się zaraz popsuć ponownie.
Na forum fanów opla Astra J 1.4T jest szalenie nie polecana - polecam poczytanie wątków o mnogości usterek jakie w tym aucie występują.
To auto jest opisywane jako bardzo problematyczne i raczej przeznaczone dla ludzi którzy sami sobie potrafią wiele zrobić.
Do tego IMHO dynamiczne nie jest.
Ale oczywiście może też się trafić taki egzemplarz który nie będzie się psuł długi czas.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 97
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Korzystanie ze smarfona podczas przechodzenia przez jezdnię
    Jednym z zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego jest korzystanie ze smarfona podczas przechodzenia przez jezdnię. Już w czerwcu wejdą jednak w życie przepisy, które tego zakazują. Choć to kierujący pojazdami powodują ...
    Automotive Brand Contest - nagrody dla Renault
    Renault otrzymało 5 nagród w trakcie ceremonii otwarcia Salonu Samochodowego we Frankfurcie w ramach tegorocznej edycji konkursu AUTOMOTIVE BRAND CONTEST. Wyróżnione zostały stylizacje nadwozia modeli Clio, ...

  • 01 Mar 2021, 13:19

    Cynerion napisał(a):To auto jest opisywane jako bardzo problematyczne i raczej przeznaczone dla ludzi którzy sami sobie potrafią wiele zrobić.


    Ale to jest teraz chyba najpopularniejsze auto na drodze, szkoda, że ludzie takie rupiecie kupują :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6296
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Ostrzeżenia: 1

    01 Mar 2021, 13:32

    To może jednak się rozejrzę się w ogłoszeniach 1.4T. Lepiej rozglądać się za 120 KM czy 140 KM? A może jednak ktoś się wypowie o tych ogłoszeniach,czesto piszecie ze błotnik nie pasuje maska albo zderzak.cos w tym kierunku?
    ziomffek715
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Auto: Opel Astra G
    Silnik: 1.6 8V 75KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    01 Mar 2021, 14:44

    Zdecydowanie 140, te silniki na tle konkurencji jadą słabo i też sama Astra dosyć ciężka jak na kompakt, 120 będzie słabo jechał, 140 da już jakieś osiągi.
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 539
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    01 Mar 2021, 15:12

    Wiecie może ile może kosztować wymiana rozrządu w 1.4T 120 KM? Pan mówi że raczej 200 tys. nie wytrzymuje
    ziomffek715
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Auto: Opel Astra G
    Silnik: 1.6 8V 75KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    01 Mar 2021, 19:08

    Jeździłem hatchbackiem 1,4 T 140 KM z fabrycznym lpg . To było nowe auto. Nie jestem debilem na drodze i jeżdżę raczej przepisowo ale...te 140KM to przy tym ciężkim aucie to było absolutne minimum. Generalnie na pewno bym takiej Astry nie kupił. Jest ciasna w środku i ma kiepskie przednie fotele, jest ciężka i padają skrzynie. Wyżej cenię Megane III z 1,4 Tce lub starszym 1,6 benzyna. oba te silniki super chodzą na gazie.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5651
    Zdjęcia: 30
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,Octavia 2,0
    Silnik: 116 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    01 Mar 2021, 19:19

    Cynerion napisał(a):Na forum fanów opla Astra J 1.4T jest szalenie nie polecana

    Bo Ci fani którzy nie polecają jeżdżą Astrą G i ich żal d...ściska że nie mogą kupić Astry J lub wyżej...więc sieją propagandę..a internet to czyta i powiela. Astry 1.4T w ostatnich latach sprzedałem kilkadziesiąt sztuk ...w żadnym nie było zgłaszane problemy ze skrzynią. :lol:
    andrewb25
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2013
    Miejscowość: małopolskie
    Ostrzeżenia: 1

    01 Mar 2021, 22:40

    Skrzynia to nie jefyny problem zgłaszany w tym aucie. No ale może tak jest jak mówisz. Ja bym w każdym razie tego auta nie kupił. Maławe brzydkie mułowate i głośne. Do 3 tyś obr nie odczułem działania turbo - przyspieszał jak 1.4 wolnossący. Dalej odechciewało mi się go kręcić bo przy tych obrotach był już spory hałas w kabinie. Może był to zdupiony egzemplarz a może on ma taką specyfikę że turbo sie budzi pow 3k obr tylko wtedy po ch** to turbo jak i tak trzeba kręcić.
    Cynerion
    Początkujący
     
    Posty: 97

    02 Mar 2021, 07:32

    Invi turbo 200-250 to wytrzymuje fabryczne, regenerowane nigdy tyle nie wytrzyma, nie wiem czy 100 wytrzyma à gdzie jeszcze do 200.
    1.4T fajny silnik i warto polecić, skrzynie m32 lepiej omijać dla własnego spokoju lub być przyszykowanym na ewentualny remont
    Andrew przecież Ty tymi autami nawet nie jeździsz to jakbyś chciał doswiadczac awarii?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12488
    Zdjęcia: 80
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    02 Mar 2021, 18:15

    Kao napisał(a):Andrew przecież Ty tymi autami nawet nie jeździsz to jakbyś chciał doswiadczac awarii?

    No niby racja, ale na dzień sprzedaży wszystko działało w porządu...ale wiadomo po roku, dwóch, trzech wszystko może się zepsuć. ..nowe się psuje a tu mowa o 10 letniej używce.

    Cynerion napisał(a):Maławe brzydkie mułowate i głośne. Do 3 tyś obr nie odczułem działania turbo - przyspieszał jak 1.4 wolnossący. Dalej odechciewało mi się go kręcić bo przy tych obrotach był już spory hałas w kabinie.

    Miniturbinka, pojemność mała , auto ciężkie...więc co się dziwić
    andrewb25
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2013
    Miejscowość: małopolskie
    Ostrzeżenia: 1