Opel corsa - spada z obrotów i gaśnie

Opel corsa - spada z obrotów i gaśnie

10 Cze 2016, 23:57

Mam problem ze swoim samochodem opel corsa b 1.0 2000r.
Jestem kobietą, nie znam się, opiszę co się dzieję.
Samochód nie odpala za pierwszym razem. Za drugim odpali, ale spada z obrotów i gaśnie nawet na wciśniętym sprzęgle. Za trzecim odpala i nie gaśnie, ale silnik dziwnie chodzi, jakby się telepał. Gdy chcę ruszyć raz zgaśnie a raz nie ma po prostu siły. Nie byłam jeszczę u mechanika. Co to może być?
corsa0909
Obserwowany

Auto: Opel Corsa B
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Opel corsa - spada z obrotów i gaśnie

11 Cze 2016, 06:19

O ile dobrze pamiętam to ten silnik ma 3cylindry i 12 zaworów,główny problem tych silników podobnie jak innych Opla to układ recyrkulacji spalin,czyli zawór EGR,od jego sprawdzenia niecy mechanik zacznie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP

Miejscowość: Z prawdy :)

11 Cze 2016, 08:51

Mnie te objawy pasują do tego, że silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach. Ale EGR również jak najabrdziej - objawy też by pasowały. Ale wówczas powinna zaświecić się kontrolka silnika.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1184
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna

14 Cze 2016, 20:28

Kontrolka się nie pali. Zauważyłam, że czasami zakopci i często czuć smród spalin, więc to EGR chyba. Oprócz tego bardzo dużo oleju muszę dolewać ok 1 litr miesięcznie, to też przez ten zawór EGR?
corsa0909
Obserwowany

Auto: Opel Corsa B
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Liście na drogach, częstsze opady deszczu, krótsze dni, mgły Liście na drogach, częstsze opady deszczu, krótsze dni, mgły