Opel Vectra 2,8 V6

11 Kwi 2020, 18:38

A czy to nie kwestia przełożeń skrzyni? poza tym konkretne V6 jeździ pojemnością i cylindrami, a turbo ma moment, który odpowiada za przyspieszenie.
Także konkretne V6 pojedzie ale nie Honda 4 cylindrowa która potrzebuje wysokich obrotów.
Ale wróćmy do tematu i szukajmy aut z turbiną, bo nie chce eksperymentować, że może będzie ok a może nie.
sawkakawka
Nowicjusz
 
Posty: 13
0

11 Kwi 2020, 19:50

sawkakawka napisał(a):A czy to nie kwestia przełożeń skrzyni? poza tym konkretne V6 jeździ pojemnością i cylindrami, a turbo ma moment, który odpowiada za przyspieszenie.

Wiesz co? Coś Ci powiem. Teraz będę się nosił właśnie z zakupem auta w przedziale 20-25tys.zł. i powiem Ci, że oprócz tego Accorda nie widzę nic lepszego w stosunku cena/rocznik.
Do tego Niemieckie samochody są przeważnie wychodzone i najprawdopodobniej kupisz dziadostwo :roll:
Taka Honda w zwykłej wersji 2.0 objeżdża większość pojazdów z turbo konstrukcji "Niemieckiej"
Jeżeli chodzi o rynek który wyżej wymieniłem nie widzę nic ciekawego, bo np. takie Audi które wyżej podałeś ma bardzo wadliwy i psujący się zawias. Przy najlepszym wypadku co roku dajesz 700zł na remont zawiasu. No chyba, że lubisz mechanike i grzebanie przy aucie...
Nie będę Ci na siłę proponował Hondy, bo to bez sensu skoro upierasz się przy Turbinie, ale wrzucam film jak jedzie przykładowe 2.4 w w.w. Hondzie:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
0

11 Kwi 2020, 20:35

mateo199214 napisał(a):Przy najlepszym wypadku co roku dajesz 700zł na remont zawiasu.
daj raz 2 tyś i masz spokój na kilka lat :!: z takim wlaśnie podejsciem jak Ty masz są opinie jaki to wadliwy zawias, jak się robi na plastikowych zamiennikach to i wadliwy :mrgreen:

mateo199214 napisał(a):Taka Honda w zwykłej wersji 2.0 objeżdża większość pojazdów z turbo konstrukcji "Niemieckiej"
za dużo wódeczki wczoraj było?

Accord akurat niczym nie ustępuje od premium jeżeli chodzi o koszta napraw i eksploatacji. Całkiem niedawno miałem takiego na podnośniku, padł kompresor od klimy, wiesz ile kosztował? prawie tyle co ten zawias do audi a doliczysz robociznę to wyjdzie 2k nie no taniocha a już nie wspomnę o blasze :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12768
Zdjęcia: 90
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7
0

11 Kwi 2020, 21:50

Kao napisał(a):padł kompresor od klimy, wiesz ile kosztował?


Ostatnio robilem kompresory i do accorda i do b6ki to nowe po regeneracji z tego co pamiętam byla różnica coś koło 200zł.
Co do porownania accord 2,4 vs audi 1,8t to dwa różne auta. Tak naprawdę trzeba się nimi przejechać bo tu zależy dużo od gustu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7699
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

11 Kwi 2020, 22:03

szybki napisał(a):Co do porownania accord 2,4 vs audi 1,8t
ale tu 2.0 jest mocniejsze a 2.4 to już pewnie diabeł. :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12768
Zdjęcia: 90
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7
0

11 Kwi 2020, 23:42

Nie rozumiem totalnie tego, Audi z 2003 będzie ruiną i sie będzie sypać, ale już w takim samym wieku Honda z solidnym przebiegiem to będzie nówka, serio?
Obawiam się jak to bywa w leciwych starych autach tu i tu może być konkretnie.

Domyślam się też że koszty napraw to nie Punto 1,2
No ale zapewnienia że Honda to ideał z salonu troszkę mnie nie przekonują.
No i nie musi być niemiecki samochód już o tym pisałem, szukam po prostu turbo benzynowca.
Jeździłem wieloma, jako pasażer ale i też kierowca, swojego nie miałem ale wg mnie to jest to co czego szukam, stąd ten pomysł.


Popytałem dziś na grupie facebookowej, co wybrać, to mi pisali że taka Honda będzie mieć te 190 koni przez wąski zakres obrotów i po zmianie biegu zacznie wszystko siadać, a przy przyspieszaniu liczy się skuteczność w szerszym zakresie obrotów.
i że większość turbo benzyn ma konkretny środek i przez to fajnie przyspiesza, a Honda tylko dobrą górę czy to prawda?
sawkakawka
Nowicjusz
 
Posty: 13
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Już 10 km/h mniej na liczniku może uratować życie
    Mniej zatłoczone ulice w czasie pandemii wielu kierowców traktuje jako zachętę do mocniejszego przyciśnięcia pedału gazu. Jednak szybsza jazda oznacza tragiczniejsze w skutkach wypadki drogowe. Nieznaczne przekroczenie ...
    Toyota Publica 1961 rok
    Po sukcesie modelu SA Toyota pracowała nad nowym małym autkiem miejskim na rodzimy rynek. W 1961 roku w sprzedaży pojawiła się Toyota Publica. Oferowana z nadwoziami sedan, kombi, cabrio, a nawet pick-up, szybko okazała się ...

  • 12 Kwi 2020, 10:07

    Ogólnie rzecz biorąc - tak. Ale to sam sobie musisz odpowiedzieć jak lubisz jeździć - w Hondzie najprzyjemniejsze będzie te kręcenie do wysokich obrotów, gdzie jeszcze dzięki VTECowi będzie łapać drugi oddech tam gdzie w innych autach dawno już musisz zmieniać bieg.
    Możesz poszukać jakiejś większej V6-V8, gdzie moment nie jest wysoki, ale jest rozwijany bardzo równomiernie.
    Jeśli chodzi o turbo to są dwie drogi - masz starsze konstrukcje z turbodziurą i inne, które mają ograniczoną turbodziurę (np. LPT od Saaba, Volvo, biturbo, twinscroll turbo etc.).

    W budżecie do 15 tysięcy jeśli chodzi o turbo benzyny to wielkiego wyboru nie masz - Volkswagen, Audi, Saab, Volvo.
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6978
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002
    0

    12 Kwi 2020, 11:20

    Kao napisał(a):daj raz 2 tyś i masz spokój na kilka lat

    To ciekawe, bo kolega w swojej A6 C5 wymieniał przy przebiegu 20-30 tys. rocznie 2x takie zawieszenie, więc wątpie żebyś znalazł takie idealne które posłuży dłużej.
    Kao napisał(a):za dużo wódeczki wczoraj było?

    Daruj sobie takie teksty, bo nie piłem w poście alkoholu.
    Widocznie źle zrozumiałeś, bo mi chodziło o przyśpieszenie, że jak na 2 litry 155km całkiem nieźle sobie radzi taka honda.
    Mówiąc zawieszenie, miałem na myśli taki jeden element w nim chyba chodzi o jakiś nerwalgiczny punkt, wahacz który właśnie tyle kosztuje razem z wymianą.
    Jeżeli chodzi o ceny poszczególnych części i serwisów nie będę się wypowiadał, ale moim zdaniem w hondzie (w większości przypadków) mniej rzeczy się zrypie niż w np. Audi w które cały czas praktycznie trzeba inwestować. Tam eksploatacja nie kończy się na wymianie oleju i filtrów, oj nie...
    sawkakawka napisał(a):Nie rozumiem totalnie tego, Audi z 2003 będzie ruiną i sie będzie sypać, ale już w takim samym wieku Honda z solidnym przebiegiem to będzie nówka, serio?
    To nie jest tak, bo to jest samochód używany i trzeba nastawić się na wszystko. Chodzi o to, że kupno "laleczki" jest bardziej możliwe w przypadku Japończyka, ponieważ samochody Zachodnie np. Audi, to marzenie każdego Polaka i większość z nich to ruiny bo i tak się sprzeda... lub pogoni dalej, komuś innemu...
    Ostatnio edytowany przez mateo199214 12 Kwi 2020, 11:32, edytowano w sumie 2 razy
    mateo199214
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 962
    Zdjęcia: 48
    Prawo jazdy: 31 07 2012
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
    Silnik: 2.0 ABK
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993
    0

    12 Kwi 2020, 11:29

    Kao napisał(a):za dużo wódeczki wczoraj było?


    Jesteś moderatorem, takie teksty są co najmniej nie na miejscu.

    Komplet lemfordera na przód do a4b5 kosztuje 1600+. Nikt nie wymieni tego razem z geometrią za 400 złotych więc 2k raczej nieosiągalne. A mówimy o kosztach w samochodzie za jedną wypłatę, sic!

    Ale jak zerknąłem na alledrogo to i za 398 jest komplet ze śrubami :mrgreen:
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6614
    Przebieg/rok: >50tys. km
    0

    12 Kwi 2020, 11:36

    mateo199214 napisał(a):To ciekawe, bo kolega w swojej A6 C5 wymieniał przy przebiegu 20-30 tys.
    słuchaj nie tłumacz mi takich rzeczy bo trochę tych zawieszeń zrobiłem i sam zjeździłem, kiedyś nawet założyłem najtaniej jak się dało, po 15 tys pojawiły się stuki już.

    mateo199214 napisał(a):ale moim zdaniem w hondzie (w większości przypadków) mniej rzeczy się zrypie niż w np. Audi
    no ale niby dlaczego? Według mnie to jest zależne od danego egzemplarza. Miałem trochę audic w życiu i na żadna nie mogłem psioczyć ze się sypie, przypadek?

    Kupisz zjezdzonego vaga to będzie się sypał kupisz zjezdzona honde to odczujesz równie mocno co premium (przekonałem się na civicu)
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12768
    Zdjęcia: 90
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7
    0

    12 Kwi 2020, 14:16

    A żeby tak nieco dać kres tym dyskusjom co sądzicie o Octavii?
    [link do Otomoto wygasł]

    Ten sam silnik co w tym audi, bo szukam turbo ale pewnie koszty niskie bo to zwykła Skoda? A do tego dość mały przebieg

    Nie wiem tylko jak na trasach się taki wóz spisuje.


    mateo199214 napisał(a): Chodzi o to, że kupno "laleczki" jest bardziej możliwe w przypadku Japończyka, ponieważ samochody Zachodnie np. Audi, to marzenie każdego Polaka i większość z nich to ruiny bo i tak się sprzeda... lub pogoni dalej, komuś innemu...
    No ale w profilu sam masz takie auto czyli co? też kiedyś byłeś takim marzącym Polakiem? :) Jakoś wątpię w to by ktokolwiek dał kasę na stół i wsiadał i jechał przy takich starych samochodach
    sawkakawka
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    0

    12 Kwi 2020, 14:22

    tylko jeszcze jest pytanie jakie są dokumenty potwierdzające ten przebieg.
    andrewb25
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2093
    Miejscowość: małopolskie
    0

    12 Kwi 2020, 14:26

    20k za poobijaną octavie jedynkę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6614
    Przebieg/rok: >50tys. km
    0

    12 Kwi 2020, 14:32

    sawkakawka napisał(a):Nie wiem tylko jak na trasach się taki wóz spisuje.


    Marnie, słabe wyciszenie. Jeśli chcesz komfort (dobre wyciszenie przy 120+, fotele etc.) to raczej od marek premium nie uciekniesz.
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6978
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002
    0

    12 Kwi 2020, 14:40

    Invi napisał(a):20k za poobijaną octavie jedynkę

    To zaproponuj nowe auto za 20 tys to kupie, bo na poprzedniej stronie opowiadałeś o jednej wypłacie a teraz że poobijane.
    A sam jakoś nic nie zaproponujesz.
    sawkakawka
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    0