Opel Zafira A

Opel Zafira A

29 Wrz 2008, 17:04

Mianowicie mam pytanie. W moim aucie strasznie ciężko wchodzi jedynka? Słyszałem że ta skrzynia jest nieprecyzyjna ale żeby aż tak. Czy to tylko w moim się coś takiego trafiło. Auto jest z 2000 r ze stycznia diesel 2.0 ten słabszy. Z góry dzięki
Black199
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 12 Wrz 2008, 14:08

Re: Opel Zafira A

29 Wrz 2008, 19:01

Wydaje mi się że to nie ze skrzynią biegów masz problem , tylko z mechanizmem lewarka zmiany biegów . Zdejmij osłone i zobacz czy aby tam nie ma nadmiernych luzów - wyciera się to cholerstwo .
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2893
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Opel Zafira A

29 Wrz 2008, 22:10

odpowietrz tez sprzeglo
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663
Rejestracja: 14 Wrz 2008, 22:22

Re: Opel Zafira A

30 Wrz 2008, 14:06

Ale myślę że gdyby to były powycierane mechanizmy to inne biegi też by ciężko wchodziły a to jest problem tylko z jedynką .
Black199
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 12 Wrz 2008, 14:08

Re: Opel Zafira A

30 Wrz 2008, 19:50

Zgadza się . Ja napisałem że - wydaje mi się iż problem jest w lewarku , a nie że jest . Sprawdzić nie zaszkodzi a być może rozwiąże problem . Bo wiesz , ja mam niejako pod swoją opieką taką właśnie zafire i tam też pierwszy bieg wchodzi bardzo ciężko . Wyrobiona jest plastikowa kula ( gniazdo również ) na dzwigni lewarka . Jak się dociśnie lewarek w dół i jednocześnie podciągnie do siebie , to jedynka wchodzi bez problemu . Zdejmij tą osłone i zobacz czy nie jest to samo . Jak będzie ok , to wtedy szukaj przyczyny w sprzęgle i jego sterowaniu .
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2893
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy airbag chroniący kolana kierowcy Pierwszy airbag chroniący kolana kierowcy
    Pierwszy airbag chroniący kolana kierowcy – Toyota Avensis (T250) –marzec 2003. Pierwsze poduszki powietrzne (airbagi) montowano jako opcję w samochodach koncernu GM już we wczesnych latach 70. System stał się ...
    Kultowe japońskie silniki Kultowe japońskie silniki
    Kultowe japońskie silniki nie bez powodów zdobyły na świecie rzesze fanów, którzy doceniają nie tylko ich niezawodność, ale również dużą podatność na modyfikacje. Oto kilka świetnych japońskich ...

  •