Opony całoroczne

18 Lip 2025, 20:44

Hej, muszę wymienić opony bo są już zużyte. Aktualne mają oznaczenie 215/45r18 89w. Nie znam się na tym kompletnie ale chciałbym raczej z tych lepszych/pewniejszych/sprawdzonych. Wolałbym także cichsze niż głośniejsze o ile ma to jakiekolwiek znaczenie.

Co polecicie?
mazdabuyer
Nowicjusz

19 Lip 2025, 06:17

Opony wielosezonowe też mają swoje preferencje klimatyczne, jedne są lepsze na śniegu inne na mokrym, a jeszcze inne na suchym. Nie podałeś jakie warunki zimowe są w twoim rejonie. Nie podałeś też budżetu na te opony.
No i jak tu coś doradzić :?:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lip 2025, 13:55

yeti65 napisał(a):Nie podałeś jakie warunki zimowe są w twoim rejonie. Nie podałeś też budżetu na te opony.

Warunki takie że śniegu nie ma, a nawet jak jest to 1 dzień. Co do budżetu to.. nie wiem.. 200-400 zł na oponę? Jak za mało mogę dać więcej. Generalnie chce kupić raz i mieć kilka lat spokoju.
mazdabuyer
Nowicjusz

19 Lip 2025, 19:26

To dosyć drogi rozmiar, poniżej 4 stówek, to jedynie chinole.
W miarę dobre i trwałe są Nexeny, ewentualnie trochę droższe Yokohamy.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

19 Lip 2025, 19:53

yeti65 napisał(a):W miarę dobre i trwałe są Nexeny, ewentualnie trochę droższe Yokohamy.

a jakieś dokładniejsze info? model?

Np. takie byłyby ok? Inna firma niż podałeś. Biorąc z rocznika 2024 oszczędzamy 20 zł na oponie, a pewnie niczym się nie różnią.
[link do Oponeo wygasł]

Raczej preferowałbym cichsze opony niż głośniejsze, ale nie wiem na co patrzeć.
mazdabuyer
Nowicjusz