Osiem milionów samochodów Audi z napędem na cztery koła quattro

Osiem milionów samochodów Audi z napędem na cztery koła quattro

19 Sty 2017, 19:47

Z taśmy produkcyjnej w nowej fabryce Audi w San José Chiapa, zjechało ośmiomilionowe Audi z napędem na cztery koła quattro. Technika ta zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa oraz ogromną radość z prowadzenia samochodu, również po śniegu czy po lodzie. Jubileuszowym, ośmiomilionowym Audi z napędem quattro, jest granatowo-czerwone Q5 2.0 TFSI quattro.
Image
Technika quattro zadebiutowała w roku 1980, a dziś jest dostępna w ponad 100 wersjach modelowych. W Audi Q7, Audi A4 allroad quattro, Audi A6 allroad quattro, Audi A8, Audi R8 oraz we wszystkich modelach typu S i RS, napęd na cztery koła quattro należy do wyposażenia seryjnego, a we wszystkich pozostałych seriach modelowych dostępny jest na życzenie. W roku 2015, 44 procent wszystkich klientów Audi na całym świecie wybrało model z napędem na cztery koła quattro. Na czele tej listy znajduje się Audi Q5, którego jak dotąd wyprodukowano w ilości prawie 262 000 egzemplarzy. Modele z napędem na cztery koła quattro szczególnie dobrze sprzedają się w USA, w Kanadzie, w Rosji i na rynkach bliskowschodnich. W Niemczech, sprzedaż modeli z napędem quattro osiągnęła poziom 122 048 egzemplarzy. W Polsce 62 procent wszystkich sprzedanych w 2016 roku samochodów Audi wyposażone było w napęd quattro.

Audi oferuje różne wersje napędu na cztery koła quattro, każda dopasowana do konkretnego modelu. W gamie samochodów kompaktowych z silnikiem montowanym poprzecznie, sterowane elektronicznie, hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe, montowane jest na tylnej osi. W sportowych modelach R8 z silnikiem montowanym centralnie, sprzęgło wielopłytkowe umieszczone jest na osi przedniej. W zależności od bieżącej sytuacji drogowej, te aktywne systemy dystrybuują moment obrotowy zmiennie na obie osi.

POLECAMY Napęd quattro ultra

Samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy stosowany w wielu modelach Audi z silnikiem montowanym wzdłużnie z przodu, to czysto mechaniczna przekładnia planetarna. W standardowym trybie jazdy rozdziela ona moment obrotowy na oś przednią i tylną w stosunku 40:60.

POLECAMY Historia sukcesu: Napęd na cztery koła quattro

Sportowy mechanizm różnicowy montowany na tylnej osi, dostępny jest dla niektórych wersji z najbardziej zaawansowanymi i największymi silnikami. Mechanizm ten aktywnie dystrybuuje moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami za pomocą dwóch zachodzących na siebie zespołów, z których każdy wyposażony został w elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe. W sytuacjach ekstremalnych, prawie cały moment obrotowy dociera do jednego koła – system wciska auto w zakręt, eliminując w ten sposób zjawisko podsterowności.

źródło: Audi Group
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2239
Zdjęcia: 8199
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LC luksusowe coupe otrzymało pakiet tuningowy TOM’S Racing Lexus LC luksusowe coupe otrzymało pakiet tuningowy TOM’S Racing
    Japońska firma tuningowa TOM’S Racing opracowała zestaw akcesoriów do tuningu luksusowego coupé Lexus LC. Jak można zauważyć na zdjęciach opublikowanych na oficjalnym profilu firmy, dodatki aerodynamiczne ...
    Porównywarka cen i okazje w sklepach motoryzacyjnych Porównywarka cen i okazje w sklepach motoryzacyjnych
    Specjalnie dla Was przygotowaliśmy porównywarkę pod nazwą "Okazje" na której znajdziecie produkty związane z motoryzacją w najlepszych cenach. Opony, felgi, kosmetyki samochodowe, nawigacje, rejestratory jazdy, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Tazzari Electric, przód
      MTL - Autosalon
      Men's Day 2009
      Audi 200 Quattro