Ostre zakręty, zakosy i serpentyny pod kontrolą

Ostre zakręty, zakosy i serpentyny pod kontrolą

23 Wrz 2016, 12:17

Sezon wycieczek na wędrówki górskie trwa. Wielu turystów pokonuje autem setki kilometrów, aby dojechać do celu. Droga często jest bardzo wymagająca, głównie ze względu na liczne ostre zakręty, zakosy i serpentyny, których bezpieczne pokonanie jest nie lada wyzwaniem dla kierowcy. Im ostrzejszy zakręt i wyższa prędkość, tym trudniej utrzymać właściwy tor jazdy. Utrzymanie swojego pasa ruchu i dostosowanie prędkości do zakrętu jest kluczowe, aby zachować bezpieczeństwo na drodze.
Image

Zwolnij i jedź swoim torem
Drogi wiodące przez górskie miejscowości są przeważnie wąskie i kręte, co sprawia, że kierowca musi jeszcze uważniej obserwować to co dzieje dookoła niego i zachować swój tor jazdy. Próba zaoszczędzenia kilku sekund na takiej trasie może być bardzo niebezpieczna, a szczególnie ryzykowne jest pokonywanie zakrętów z dużą prędkością, co skutkuje wyjeżdżaniem poza swój pas ruchu."Tak zwane ścinanie zakrętów jest przyczyną wielu wypadków. Nawet jeśli na drodze nie ma namalowanych linii, pamiętajmy aby zawsze trzymać się jak najbliżej prawej krawędzi jezdni" mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

Zbliżając się do zakrętu przede wszystkim powinniśmy zwolnić, aby koła nie straciły przyczepności. Warto pamiętać, że w okresie jesiennym temperatury w górach, zwłaszcza wieczorem, są bliskie zeru i w związku z tym należy zachować szczególną ostrożność, a także rozważyć przed wyjazdem w góry wymianę opon na zimowe.

Uważaj na innych kierowców
Jadąc szerokim łukiem jak najbliżej zewnętrznej krawędzi jezdni będziemy lepiej widoczni dla samochodu jadącego z naprzeciwka i zachowamy stosunkowo bezpieczną odległość.

źródło: Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2673
Zdjęcia: 9687
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak producenci kamuflują swoje prototypowe modele? Jak producenci kamuflują swoje prototypowe modele?
    Na kultowym Goodwood Festival of Speed po raz pierwszy w warunkach drogowych Toyota pokazała nową Suprę. Ale sportowego coupé nie mogliśmy podziwiać w całej okazałości, bowiem jego nadwozie zostało pokryte skutecznym ...
    Która firma króluje na rynku kabrioletów? Która firma króluje na rynku kabrioletów?
    Co wspólnego mają ze sobą Mercedes 170 S z 1937 roku, 540-konne Audi R8 Spyder czy ekstremalnie luksusowy i niebotycznie drogi Rolls-Royce Down oraz Mercedes-AMG GT? Każdy z tych samochodów został wyposażony ...

  •  
    • II edycja Tor Poznań Track Day 2012 : 5
      Moje certyfikaty związane z aplikacją folii samochodowej
      Mercedes C 63 AMG - Edition 507, tył
      Renault Megane I, dziewczyna, modelka