Oświetlenie xenon bi-xenon. Parę pytań z teorii

Oświetlenie xenon bi-xenon. Parę pytań z teorii

06 Maj 2015, 21:32

Witam!
1.Jak rozpoznać po reflektorze czy jest on Xenonowy Czy Bi-Xenonowy?
2.Czy jest prawdą,że Bi-Xenon spełnia rolę świateł drogowych i mijania?
a Xenon tylko świateł mijania?
3.Czy zarówno w oświetleniu typu Xenon i Bi-Xenon promień światła powstaje na tej samej zasadzie łuku elektrycznego?
4.Czy może ktoś coś więcej powiedzieć w temacie działania reflektorów w technologii AFS i ADB?

Jeśli ktoś orientuje się w zadanych przezemnie pytaniach proszę o wypowiedzi :) Pozdrawiam wszystkich :) będę wdzięczny za każdą normalną wypowiedz. :)
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 18 Maj 2015, 08:31, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Drukowane litery
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 374
Zdjęcia: 53
Rejestracja: 20 Lip 2013, 20:23
Prawo jazdy od: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

Re: OŚWIETLENIE XENON BI-XENON PARĘ PYTAŃ Z TEORII

08 Maj 2015, 09:41

mobileIS napisał(a):1.Jak rozpoznać po reflektorze czy jest on Xenonowy Czy Bi-Xenonowy?

Po jego oznaczeniu - DC mijania, DR drogowe, DC/R biksenon
mobileIS napisał(a):2.Czy jest prawdą,że Bi-Xenon spełnia rolę świateł drogowych i mijania?
a Xenon tylko świateł mijania?

Zgadza się
mobileIS napisał(a):3.Czy zarówno w oświetleniu typu Xenon i Bi-Xenon promień światła powstaje na tej samej zasadzie łuku elektrycznego?

Inaczej - ksenon nie jest żarówką, tylko lampą wyładowczą, która świeci na podstawie łuku elektrycznego. Nie ma lamp wyładowczych biksenonowych. Są tylko ksenonowe. A reflektor ksenonowy różni się od biksenonowego elektrycznie sterowaną przesłoną. Chyba, że są dwie lampy wyładowcze ksenonowe i jedna pełni rolę świateł drogowych, a druga mijania. Wówczas przesłona w drogowych nie jest sterowana elektrycznie, tylko jest na stałe umiejscowiona w reflektorze tak, jak w biksenonie sterowana elektrycznie.
mobileIS napisał(a):4.Czy może ktoś coś więcej powiedzieć w temacie działania reflektorów w technologii AFS i ADB?

Hmmm, a co tu dużo gadać? Funkcja AFS jest to funkcja reflektorów ksenonowych lub LED, a działa tak, że dzięki zmiennej geometrii wiązki światła dopasowuje strumień padania światła do prędkości jazdy i warunków pogodowych. W funkcji AFS są 4 funkcje - miejska, pozamiejska, autostradowa i do jazdy w deszczu. Dodatkowo AFS działa tak, że świała świecą w tym kierunku, gdzie jedzie samochód ( równiez skręcają ), a nie swiecą prosto. Prawy reflektor obraca się do 5 stopni, a lewy do 15 stopni. AFS zaczyna działać jak dobrze pamiętam od prędkości 10 km/h, przestaje działać jak prędkość spadnie poniżej 5 km/h, a obracanie reflektora zaczyna się od kąta skręcenia ierownicy większego jak chyba 12 stopni.
O systemie ADB w reflektorach chyba nie słyszałem.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14464
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: OŚWIETLENIE XENON BI-XENON PARĘ PYTAŃ Z TEORII

09 Maj 2015, 21:25

Dziękuję za przedstawienie całej sytuacji i odpowiedzi na zadane pytania.
Mam jeszcze pytanie,bo mam reflektor ale nie wiem czy jest Bi-Xenonowy czy też nie.Zrobiłem zdjęcie tabliczki informacyjnej i chciałbym się dowiedzieć czy z tej tabliczki dobrze odczytuje parametry homologacji.
Przedstawię jak ja to rozumiem,poprawisz mnie jeśli coś nie tak odczytuję.

Image

i tak:

1.Data produkcji (Dzień,miesiąc,rok)
2.Liczba ,która mówi nam o światłości maksymalnej reflektora (jeśli liczbę tą w tym przypadku pomnożymy przez 3 to wyjdzie nam wartość w tysiącach wyrażona w cd (kandelach)
ten przypadek :
3*25=75
75 000 cd (kandeli)
3.Kraj Niemcy (DE)
4.(strzałki określające kierunek jakzdy) - tego właśnie nie wiem czy prawo czy lewostronny.
5.HLO czy to chodzi o to,że jest halogenowy?
6.AK -nie mam bladego pojęcia :(
7.Oznaczenie D2S -rodzaj reflektora wyładowczego (w tym przypadku z odbłyśnikiem refleksyjnym)
8.Cała ta tabliczka czyli:
-P21W
-W5W
-PY21W
(nie mam pojęcia jakbyś mógł wyjaśnij mi to)
9.
Pierw skrót DCR -reflektor bi-xenonowy lampy sygnałowe zmiany kierunku jazdy oznaczane symbolami 1,1a,2a,3,4,5,6,6r,6l,D

teraz A - światło pozycyjne (kiedy znajdziemy takie oznaczenie wynika z tego ,że światło pozycyjne jest wbudowane w reflektor)

teraz RL lub DRL -swiatła do jazdy dziennej.

teraz 1a - lampy syganałowe zmiany kierunku jazdy oznacza się symbolami w tym przypadku mamy oznaczenie 1a.

nastepnie oznaczenie E1 -kraj homologujący w tym przypadku są to Niemcy.

Chciałbym wiedzieć czy dobrze to rozszyfrowuje według oznaczenia pod numerkiem 9 (DCR) jest to reflektor Bi-xenonowy prawda?

Czekam na odpowiedz.
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 374
Zdjęcia: 53
Rejestracja: 20 Lip 2013, 20:23
Prawo jazdy od: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

Re: OŚWIETLENIE XENON BI-XENON PARĘ PYTAŃ Z TEORII

10 Maj 2015, 16:15

mobileIS napisał(a):1.Data produkcji (Dzień,miesiąc,rok)

:ok:
mobileIS napisał(a):2.Liczba ,która mówi nam o światłości maksymalnej reflektora

:ok:
mobileIS napisał(a):3.Kraj Niemcy (DE)

:ok: Dodam, że jest to kraj, w którym reflektor wyprodukowano. Nie jest to kraj, który wydał homologację
mobileIS napisał(a):4.(strzałki określające kierunek jakzdy) - tego właśnie nie wiem czy prawo czy lewostronny.

strzałka w prawo oznacza reflektor lewostronny
mobileIS napisał(a):7.Oznaczenie D2S -rodzaj reflektora wyładowczego (w tym przypadku z odbłyśnikiem refleksyjnym)

D2S jest to oznaczenie żarówki ( w tym przypadku lampy wyładowczej ) do jakiej jest przystosowany reflektor - w tym przypadku jest to lampa wyładowacza D2S. D oznacza ksenon, a jakby był reflektor halogenowy, to byłoby oznaczenie np. H4. H to żarówka halogenowa. Są też lampy wyładowcze ksenonowe D2R. D2S to lampa wyładowcza do reflektorów soczewkowych, a D2R do zwykłych.
mobileIS napisał(a):8.Cała ta tabliczka czyli:
-P21W
-W5W
-PY21W
(nie mam pojęcia jakbyś mógł wyjaśnij mi to)

Nie wiem do końca, ale domyślam się po oznaczeniach, że reflektor, kóry masz ma w jednej obudowie światła drogowe, mijania, postojowe, kierunkowskazy i dzienne. P21W to żarówka 21W służąca w reflektorach przednich albo do świateł dzinnych albo do kierunkowskazów, ale jest to żarówka biała i szkło reflektora, gdzie jest kierunkowskaz musiałoby być pomarańczowe. Ale z kolei jest też na reflektorze oznaczenie PY21W, a to oznacza tą samą żarówkę co P21W, tyle tylko, że ta ma pomarańczową bańkę, czyli jest od kierunkowskazów. Dlatego P21W domyślam się, że jest od świateł dziennych. Dodatkowo na reflektorze jest oznaczenie RL, a to oznacza światła dzienne. W5W to żarówka 5 watowa od świateł postojowych.
mobileIS napisał(a):9.Pierw skrót DCR -reflektor bi-xenonowy

DCR to oznaczenie, że reflektor jest biksenonowy
mobileIS napisał(a):teraz A - światło pozycyjne (kiedy znajdziemy takie oznaczenie wynika z tego ,że światło pozycyjne jest wbudowane w reflektor)

:ok: ( oznaczenie żarówki W5W )
mobileIS napisał(a):teraz RL lub DRL -swiatła do jazdy dziennej.

Prawie :ok: :wink: Światła do jazdy dziennej mają TYLKO oznaczenie RL. DRL to kontrolka świateł do jazdy dziennej ( świała do jazdy dziennej nie mają kontrolki jako ikonki, tylko napis DRL )
mobileIS napisał(a):teraz 1a - lampy syganałowe zmiany kierunku jazdy oznacza się symbolami w tym przypadku mamy oznaczenie 1a.

:ok:
mobileIS napisał(a):nastepnie oznaczenie E1 -kraj homologujący w tym przypadku są to Niemcy.

:ok:
mobileIS napisał(a):5.HLO czy to chodzi o to,że jest halogenowy?

Napewno nie to. Jak reflektor ma oznaczenie DCR, to nie może być halogenowy. Nie mam pojęcia co to oznacza :(
mobileIS napisał(a):6.AK -nie mam bladego pojęcia

Ja również :(
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14464
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: OŚWIETLENIE XENON BI-XENON PARĘ PYTAŃ Z TEORII

11 Maj 2015, 19:51

Znalazłem w internecie coś na temat mojego pytania więc podzielę się tym.
8.Cała ta tabliczka czyli:
-P21W
-W5W
-PY21W

Lampy kierunkowe: P21W, PY21W, W5W, R5W

Lampy tylne P21W, P21/5W
Lampy boczne W5W, R5W

takie coś wykopałem ,ale czy jest to prawdą to nie mam bladego pojęcia.
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 374
Zdjęcia: 53
Rejestracja: 20 Lip 2013, 20:23
Prawo jazdy od: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

Re: OŚWIETLENIE XENON BI-XENON PARĘ PYTAŃ Z TEORII

11 Maj 2015, 20:38

a co do strzałek to tutaj są dwie strzałki w prawo to oznacza to że reflektor jest do ruchu lewostronnego tak jak mi tam napisałeś w punkcie 4?
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 374
Zdjęcia: 53
Rejestracja: 20 Lip 2013, 20:23
Prawo jazdy od: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe z salonu, ale po blacharce! Nowe z salonu, ale po blacharce!
    Chociaż oficjalnie nikt o tym nie mówi, są w Polsce salony, w których 8 na 10 świeżo dostarczonych z fabryki pojazdów z miejsca trafia do lakierni. Uszkodzenia w czasie transportu to chleb powszedni. ...
    BMW Concept Coupé Mille Miglia 2006 BMW Concept Coupé Mille Miglia 2006
    Design modelu BMW Concept Coupé Mille Miglia z 2006 roku to współczesna interpretacja stylu prezentowanego przez legendarne BMW 328 Mille Miglia Touring Coupé z 1940 roku, łącząca tradycję z nowoczesnością. ...

  • Re: OŚWIETLENIE XENON BI-XENON PARĘ PYTAŃ Z TEORII

    11 Maj 2015, 20:49

    wykopałem w necie informacje na ten temat strzałek ale nie wiem czy są poprawne,dlatego napiszę co wiem:

    Jeżeli strzałka ma podwójny grot to istnieje możliwość przestawienia rozkładu światła lub reflektor jest typu symetrycznego - to jest dla mnie jasna sprawa.

    nie wiem natomiast jak jest ze strzałką w prawo Bo Ty tu napisałeś że jest do ruchu lewostronnego ale w przypadku tego reflektora mamy właśnie strzałki w prawo a to by oznaczało że jest on Angielski a przecież homologacja jest E1 - czyli Niemcy więc już pogłupiałem albo się zakręciłem z tym rozkminianiem tych strzałek :( :( :( :(

    dlatego pomyślałem,że najlepiej będzie jak wrzuce ten reflektor do renualt megane 3 iii facelift z rocznika 2013- i pokaże Ci jak są w niej strzałki usytuowane.

    tutaj wrzucam zdjęcię jest to reflektor lewy przedni od kierowcy.

    Image


    i powiedz mi czy te strzałki mam odczytywać jeżeli mam reflektor w takiej pozycji jak na zdjeciu ?

    Proszę o wytłumaczenie.
    pozdrawiam.
    mobileIS
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 374
    Zdjęcia: 53
    Rejestracja: 20 Lip 2013, 20:23
    Prawo jazdy od: 18 05 2013
    Przebieg/rok: <1tys. km
    Auto: VW GOLF 3
    Silnik: 1.8 KAT 90 KM
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1994

    Re: OŚWIETLENIE XENON BI-XENON PARĘ PYTAŃ Z TEORII

    12 Maj 2015, 09:25

    Jeżeli chodzi o oznaczenia na kloszach reflektorów i oznaczenia żaówek, to wszystko znajdziesz w googlach :wink:
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14464
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: OŚWIETLENIE XENON BI-XENON PARĘ PYTAŃ Z TEORII

    12 Maj 2015, 21:55

    wiem co do żarówek już sprawa jest dla mnie jasna myślę :D ale nie odpowidziałeś na resztę moich jakże wnerwiających Cie pewnie pytań :) heh :)
    mobileIS
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 374
    Zdjęcia: 53
    Rejestracja: 20 Lip 2013, 20:23
    Prawo jazdy od: 18 05 2013
    Przebieg/rok: <1tys. km
    Auto: VW GOLF 3
    Silnik: 1.8 KAT 90 KM
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1994

    Re: OŚWIETLENIE XENON BI-XENON PARĘ PYTAŃ Z TEORII

    13 Maj 2015, 09:00

    mobileIS napisał(a):wiem co do żarówek już sprawa jest dla mnie jasna myślę :D

    mobileIS napisał(a):ale nie odpowidziałeś na resztę moich jakże wnerwiających Cie pewnie pytań :)

    Twoje pytania mnie absolutnie nie denerwują. Denerwuje mnie twoje lenistwo - zadajesz pytania, na które odpowiedzi znajdziesz bez żadnego najmniejszego wysiłku w google. Jeżeli chodzi o oznaczenia na reflektorach, w tym o strzałki, to również odpowiedz znajdziesz w necie. Nie trzeba długo i żmudnie szukać, a ja nie będę niepotrzebnie przepisywał....
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14464
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: OŚWIETLENIE XENON BI-XENON PARĘ PYTAŃ Z TEORII

    13 Maj 2015, 19:51

    no dobra,widziałem w necie info na temat tych strzałek tyle ,że na różnych stronach i forach różnie o tym piszą dlatego pytam :(

    A wytłumacz mi fakt : na allegro jest reflektor do skoda yeti opsiany jako xenon a oznaczenie ma DCR a my mówilismy że jest to bi-xenon więc pomyłka leży po stronie sprzedającego na allegro no nie?
    mobileIS
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 374
    Zdjęcia: 53
    Rejestracja: 20 Lip 2013, 20:23
    Prawo jazdy od: 18 05 2013
    Przebieg/rok: <1tys. km
    Auto: VW GOLF 3
    Silnik: 1.8 KAT 90 KM
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1994

    Re: OŚWIETLENIE XENON BI-XENON PARĘ PYTAŃ Z TEORII

    14 Maj 2015, 09:41

    mobileIS napisał(a):no dobra,widziałem w necie info na temat tych strzałek tyle ,że na różnych stronach i forach różnie o tym piszą dlatego pytam

    JA znalazłem tabele, w których pisze, że strzałka w prawo lub brak strzałki, to ruch prawostronny, strzałka w lewo to ruch lewostronny, a strzałka z dwoma grotami oznacza reflektor do ruchu prawostronnego lub lewostronnego lub reflektor symetryczny.
    W poście powyżej napisałem błędnie - chochlik :wink:
    mobileIS napisał(a):A wytłumacz mi fakt : na allegro jest reflektor do skoda yeti opsiany jako xenon a oznaczenie ma DCR a my mówilismy że jest to bi-xenon więc pomyłka leży po stronie sprzedającego na allegro no nie?

    Najwidoczniej sprzedający źle napisał. Wg wszelakich tabel oznaczenie DCR oznacza reflektor biksenonowy.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14464
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: OŚWIETLENIE XENON BI-XENON PARĘ PYTAŃ Z TEORII

    14 Maj 2015, 20:17

    dziękuję za odpowiedz,a czy to ma znaczenie czy patrzę na prawy lub lewy reflektor?

    a jak powinienem odczytywać te strzałki?? tak jakbym siedział w samochodzie czy odczytywać je tak jakbym stał przed samochodem?

    jak strzałki powinny iść w europejskim reflektorze lewym? a jak w prawym?
    a jakie są oznaczenia na reflektorze z wersji Angielskiej lewym lub prawym ? :)
    jestem wrednym nudziarzem :(
    mobileIS
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 374
    Zdjęcia: 53
    Rejestracja: 20 Lip 2013, 20:23
    Prawo jazdy od: 18 05 2013
    Przebieg/rok: <1tys. km
    Auto: VW GOLF 3
    Silnik: 1.8 KAT 90 KM
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1994

    Re: OŚWIETLENIE XENON BI-XENON PARĘ PYTAŃ Z TEORII

    16 Maj 2015, 13:52

    uzyskam odpowiedz?
    mobileIS
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 374
    Zdjęcia: 53
    Rejestracja: 20 Lip 2013, 20:23
    Prawo jazdy od: 18 05 2013
    Przebieg/rok: <1tys. km
    Auto: VW GOLF 3
    Silnik: 1.8 KAT 90 KM
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1994

    Re: Oświetlenie xenon bi-xenon. Parę pytań z teorii

    18 Maj 2015, 21:23

    nikt nie odpowie?
    mobileIS
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 374
    Zdjęcia: 53
    Rejestracja: 20 Lip 2013, 20:23
    Prawo jazdy od: 18 05 2013
    Przebieg/rok: <1tys. km
    Auto: VW GOLF 3
    Silnik: 1.8 KAT 90 KM
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1994
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata