Passat B3 1.9D 50KW Padnięta uszczelka pod głowicą?

Re: Passat B3 1.9D 50KW Padnięta uszczelka pod głowicą?

15 Paź 2013, 18:21

a nom właśnie ze zalałem go castrolem high mileage 15w40 a wczesniej wlasciciel mowil ze byl 10w40 ale ze juz mozna spokojnie zmienic na mineralny ,wiec zmienilem , nie czuc spalonego oleju za autkiem wiec nei wiem co jest :):D
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Rejestracja: 12 Paź 2013, 13:19
Prawo jazdy od: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

Re: Passat B3 1.9D 50KW Padnięta uszczelka pod głowicą?

15 Paź 2013, 19:01

jaszek7777 napisał(a): Podejrzewam wyciek. Z racji wysokich temperatur silnika ciecz chłodząca może odparowywać


Często cieknie troszeczkę przy pompie wody. Wtedy kapie na gorący silnik i odparowywuje więc pod autem nie ma plamki.
Z badaniem ciśnienia trzeba odstawić auto do warsztatu,bo bada się na całkowicie zimnym silniku.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Passat B3 1.9D 50KW Padnięta uszczelka pod głowicą?

15 Paź 2013, 20:21

silnik jest troszke mokry pod glowica i pod klawiatura delikatnie ale mysle ze jesli by bardzo cieklo to byla by plama pod autkiem a tak nic nei ma sucho , jakby przepalal tyle oleju to mysle ze byla by za nim kupa niebieskiego dymu a tak nicnie ma :) nom ale do cholery cos sie musi z nim dizac skoro go ubywa tylko co uszczelniacze . pierscienie ?:)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Rejestracja: 12 Paź 2013, 13:19
Prawo jazdy od: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

Re: Passat B3 1.9D 50KW Padnięta uszczelka pod głowicą?

15 Paź 2013, 21:02

Kompresję na zimnym silniku?! Tak jest w instrukcji? Każdy podręcznik dotyczący sprawdzania kompresji silnika (sprawdzałem pod kątek swojego Mietka w201 (190D)) mówi, że kompresję sprawdza się WYŁĄCZNIE na rozgrzanym silniku (do temperatury roboczej).

Jeśli już przyjdzie Ci sprawdzać na zimnym, nie zostawiaj auta na noc. Poczekaj przed bramą aż ostygnie i wjedź na zimnym. Niech sprawdzą przy Tobie.
jaszek7777
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 13 Paź 2013, 07:32
Prawo jazdy od: 15 04 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes W201
Silnik: 2.5D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1987

Re: Passat B3 1.9D 50KW Padnięta uszczelka pod głowicą?

15 Paź 2013, 22:59

niby pisza ze w ten silnik idzie 4.5ltr oleju ja zalalem 4 i bylo ze jest juz max na stanie :)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Rejestracja: 12 Paź 2013, 13:19
Prawo jazdy od: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

Re: Passat B3 1.9D 50KW Padnięta uszczelka pod głowicą?

16 Paź 2013, 12:33

To szczęściarz jesteś. Mój łyka 7 litrów :-)
jaszek7777
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 13 Paź 2013, 07:32
Prawo jazdy od: 15 04 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes W201
Silnik: 2.5D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1987
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi A6 Hybrid Audi A6 Hybrid
    Hybrydowe Audi A6 to nowe oblicze limuzyny klasy business. Jego lekką karoserię osadzono na sportowym podwoziu. Wnętrze jest eleganckie i ergonomiczne, a kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji wiele systemów wspomagających ...
    Mitsubishi ASX, LANCER i COLT z instalacjami LPG Mitsubishi ASX, LANCER i COLT z instalacjami LPG
    W polskich salonach Mitsubishi Motors są już dostępne modele ASX, Lancer i Colt z instalacjami LPG z pełną gwarancją. W takie instalacje można wyposażyć zarówno nowe samochody, jak i używane modele marki Mitsubishi. ...

  • Re: Passat B3 1.9D 50KW Padnięta uszczelka pod głowicą?

    16 Paź 2013, 15:51

    7ltr od wymiany do wymiany ?:) nom ja nei wiem ile moj bedzie brał oby malo chcialbym zeby max1ltr od wymiany do wymiany :D i co janek chmura niebieskiego dymu jest za Tobą ?:)
    strongman94
    Początkujący
     
    Posty: 61
    Rejestracja: 12 Paź 2013, 13:19
    Prawo jazdy od: 09 11 1990
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: Passat B3 Sedan
    Silnik: 1.9D 50KW
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1992

    Re: Passat B3 1.9D 50KW Padnięta uszczelka pod głowicą?

    17 Paź 2013, 08:09

    Nieeee!! :)

    7 litrów wchodzi :-)

    Od wymiany do wymiany nic. 700 tyś. przebiegu i jak dzwon. Wszystko już odczuwa starość, a silnik nic a nic (odpukać).

    Niestety takich aut już nie produkują:/

    Jak będziesz kiedyś myślał nad innym autem (choć wg mnie swoim możesz jeszcze pośmigać) polecam Merca z serii w201 albo w124. Koniecznie w Dieslu (bez turbin i innych wynalazków). Jak znajdziesz taki, o którego ktoś w miarę dbał, to milion km osiągniesz. więc jak kupisz takiego co ma 500 tyś, i będziesz dbał, drugie tyle zrobisz. O ile korozja go nie zniszczy.
    jaszek7777
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 13 Paź 2013, 07:32
    Prawo jazdy od: 15 04 2013
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Mercedes W201
    Silnik: 2.5D
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1987

    Re: Passat B3 1.9D 50KW Padnięta uszczelka pod głowicą?

    17 Paź 2013, 18:37

    taak :) hmm wiecie co doszedłem do wniosku ze to nei pierscionki przepuszczaja tylko uszczelniacze bo gdyby pierscienei to dmuchało by dymem przy wyjętej miarce stanu oleju opraz nei zasysało by korka wlewu oleju , moim zdaniem to mogą być uszczelniacze na zaworach , jak myslicie?:)
    Passata b3 1.9D zwykły dieselek 305tys km zalałem go castrolem high mileage 15w40 i taki problem jest przy odpaleniu zakopci przez 2sekundy na niebisko z białym takim szarym cos podobnego , i tak po tych 2 s juz nie ma zadnego dymu dopiero gdy mu mocniej docisne to na taki czarnawy brazowy czarny ciemny cos takiego pusci dymek ale nei na niebiesko :) i ubywa oleju ok 3-4mm na 300km silnik troszke sie poci przy glowicy ale nei ma sladow oleju na ziemi po nim , a oleju ubywa i tak korek od wlewu oleju do silnika gdy dodam gazu to zasysa , z bagnetu olejowego nei leca spaliny, a oleju ubywa co moze byc przyczyną takiej reakcji silnika ?:)
    strongman94
    Początkujący
     
    Posty: 61
    Rejestracja: 12 Paź 2013, 13:19
    Prawo jazdy od: 09 11 1990
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: Passat B3 Sedan
    Silnik: 1.9D 50KW
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1992

    Re: Passat B3 1.9D 50KW Padnięta uszczelka pod głowicą?

    18 Paź 2013, 15:16

    nic sie nei wypowiadacie w takim razie juz nw co mam zrobic wymienie uszczelke i uszczelniacze pewnie
    strongman94
    Początkujący
     
    Posty: 61
    Rejestracja: 12 Paź 2013, 13:19
    Prawo jazdy od: 09 11 1990
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: Passat B3 Sedan
    Silnik: 1.9D 50KW
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1992

    Re: Passat B3 1.9D 50KW Padnięta uszczelka pod głowicą?

    24 Paź 2013, 12:28

    nalałem oleju na maximum rowno max , teraz troszke widze ze mi delikatnie wykapuje dołem , czy to zle ze nalalem oleju na miarce do max ?:) czy mam go wypuscic zeby bylo mniej co radzicie?:)
    strongman94
    Początkujący
     
    Posty: 61
    Rejestracja: 12 Paź 2013, 13:19
    Prawo jazdy od: 09 11 1990
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: Passat B3 Sedan
    Silnik: 1.9D 50KW
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1992

    Re: Passat B3 1.9D 50KW Padnięta uszczelka pod głowicą?

    24 Paź 2013, 19:22

    Jak masz za dużo,to może gdzieś wypchnąć. Dużo masz za dużo???
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5455
    Zdjęcia: 18
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy od: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
    Silnik: 114 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Passat B3 1.9D 50KW Padnięta uszczelka pod głowicą?

    27 Paź 2013, 19:34

    miałem na max tak do tego zagięcia ale wypusciłem tak na 3/4miarki teraz jest :) a i jeszcze takie pytanko drodzy Panowie , to niebieskie dymienie jest tylko po dluzszym postoju autka np po nocy lub sporej liczbie godzin wtedy podczas odpalania poleci taki niebieski dymek z siwym , a drugi raz jak juz odpale to nic nie leci albo czasami tylko siwy dymek i tyle to niebieskie dymienie trwa tylko 1-2sekundy i tyle i pozniej zaden dymek ,:) silnik to 1.9d zwykły diesel :)
    strongman94
    Początkujący
     
    Posty: 61
    Rejestracja: 12 Paź 2013, 13:19
    Prawo jazdy od: 09 11 1990
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: Passat B3 Sedan
    Silnik: 1.9D 50KW
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1992

    Re: Passat B3 1.9D 50KW Padnięta uszczelka pod głowicą?

    28 Paź 2013, 17:45

    Przecież to diesel.

    Każdy diesel musi po odpaleniu puścić bąka.

    Co do oleju, to możesz mieć równo z kreską "Max" na bagnecie. Przecież po to ta kreska jest. Nigdzie nie jest napisane że musi być w połowie, czy na 3/4. Tylko pamiętaj, że olej mierzy się na równej powierzchni i po całkowitym ostygnięciu silnika (olej musi wrócić do misy).

    Zmierz kompresję, zanim cokolwiek karzesz w nim wymieniać. To kosztuje kilkadziesiąt złotych.

    Zobacz w instrukcji (poszukaj w internecie) w jaki sposób producent każe ją mierzyć (na ciepłym czy zimnym). Ja jestem prawie pewien, że na ciepłym. Wymagaj od mechanika mierzenia zgodnie z zaleceniami producenta.
    jaszek7777
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 13 Paź 2013, 07:32
    Prawo jazdy od: 15 04 2013
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Mercedes W201
    Silnik: 2.5D
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1987

    Re: Passat B3 1.9D 50KW Padnięta uszczelka pod głowicą?

    08 Lis 2013, 21:39

    15w40 to zabojstwo dla tego silnika jak ktos mi kiedys powiedzial czy to nieprawda?:)
    strongman94
    Początkujący
     
    Posty: 61
    Rejestracja: 12 Paź 2013, 13:19
    Prawo jazdy od: 09 11 1990
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: Passat B3 Sedan
    Silnik: 1.9D 50KW
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1992
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      S2020005
      GTP Light
      Jaguar