Passat b5 115 biały dym, turbo czy głowica

passat b5 115 biały dym, turbo czy głowica

03 Maj 2013, 18:53

Witam,
posiadam passata b5 1999 rok. Ostatnio zaczal slabnac po przejechaniu 1,5km (tracil moc nagle, a po zgaszeniu znowu mozna bylo przejechac 1,5km) Na komputerze wykazalo zawor podcisnienia turbo. Wracajac do dmou passat stracil moc i strzelil nagle zrobilo sie pelno bialego dymu no i nie wkraca sie w ogole na obroty tylko przerywa i straszenie kopci. Z poczatku myslalem ze to glowica, ale rozbierajac go zobaczylem calkowicie zniszczony wiatraczek w turbinie. Dodam, ze nic nie ubylo plynu chlodniczego i po spuszczeniu nie bylo tam nic w nim oleju. A oleju ubylo zresza juz na bagnecie go nawet nie ma, olej tez byl czysty.

I tu pytanie czy po zaciagnieciu przez turbo oleju jest mozliwy bialy dym???? Spalanie oleju to chyba niebieski albo czarny a nie bialy??? prosze o pomoc. z gory dziekuje za cenne wskazowki
tomijunior
Początkujący
 
Posty: 90
Rejestracja: 03 Mar 2009, 23:04
Miejscowość: Toruń

Re: passat b5 115 biały dym, turbo czy głowica

07 Maj 2013, 22:39

tomijunior napisał(a):Witam,
posiadam passata b5 1999 rok. Ostatnio zaczal slabnac po przejechaniu 1,5km (tracil moc nagle, a po zgaszeniu znowu mozna bylo przejechac 1,5km) Na komputerze wykazalo zawor podcisnienia turbo. Wracajac do dmou passat stracil moc i strzelil nagle zrobilo sie pelno bialego dymu no i nie wkraca sie w ogole na obroty tylko przerywa i straszenie kopci. Z poczatku myslalem ze to glowica, ale rozbierajac go zobaczylem calkowicie zniszczony wiatraczek w turbinie. Dodam, ze nic nie ubylo plynu chlodniczego i po spuszczeniu nie bylo tam nic w nim oleju. A oleju ubylo zresza juz na bagnecie go nawet nie ma, olej tez byl czysty.

I tu pytanie czy po zaciagnieciu przez turbo oleju jest mozliwy bialy dym???? Spalanie oleju to chyba niebieski albo czarny a nie bialy??? prosze o pomoc. z gory dziekuje za cenne wskazowki


Pewnie że może. Może być głowica, uszczelniacze, pierścienie, turbo, uszczelka pod głowicą itp. Sprawdź typowe objawy uszczelki pod głowicą. Turbo to najczęściej niebieski dym ale tu nie ma ścisłej reguły. Ubywa płynu chłodniczego???
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 27 Mar 2013, 00:45
Prawo jazdy od: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

Re: passat b5 115 biały dym, turbo czy głowica

08 Maj 2013, 07:24

Płynu nie ubywa, zreszta teraz to nawet go juz nie odpalam bo chodzi jak ciagnik nie wkreca sie na obroty, turbo mi sie juz predzej zacinalo i gwizdalo, mam nadzieje ze to tyllko to.ALe slyszalem ze jak turbo zaciagnie olej to glowica tez potrafi peknac...
tomijunior
Początkujący
 
Posty: 90
Rejestracja: 03 Mar 2009, 23:04
Miejscowość: Toruń

Re: passat b5 115 biały dym, turbo czy głowica

08 Maj 2013, 11:31

tomijunior napisał(a):Płynu nie ubywa, zreszta teraz to nawet go juz nie odpalam bo chodzi jak ciagnik nie wkreca sie na obroty, turbo mi sie juz predzej zacinalo i gwizdalo, mam nadzieje ze to tyllko to.ALe slyszalem ze jak turbo zaciagnie olej to glowica tez potrafi peknac...


Co znaczy że chodzi jak ciągnik? Zawory tak słychać??? Jak turbo może się zaciąć? A pro po ostatniego zdania - raczej bzdura, aczkolwiek gdy jest mało oleju to się sporo rzeczy może stać. Jeśli pada turbo bardziej martwił bym się czy ciśnienie oleju jest ok. Lepiej sprawdź. Bo potem mogą się panewki posypać... A oleju ubywa???
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 27 Mar 2013, 00:45
Prawo jazdy od: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    COMFORT, ECO PRO oraz ECO PRO+: trzy tryby jazdy BMW i3 COMFORT, ECO PRO oraz ECO PRO+: trzy tryby jazdy BMW i3
    COMFORT, ECO PRO oraz ECO PRO+: trzy tryby jazdy umożliwiające idealny kompromis między radością z jazdy i wydajnością paliwową. Podobnie jak w konwencjonalnie napędzanym samochodzie, zasięg pojazdu z napędem elektrycznym ...
    Mobilność elektryczna w BMW Group ma już 40 lat Mobilność elektryczna w BMW Group ma już 40 lat
    Pod koniec 1975 eksperymentalny pojazd zbudowany w oparciu o BMW LS oraz wyposażony w nowe akumulatory oraz nowy silnik elektryczny zaczął przynosić pierwsze rezultaty. Następnie, w roku 1980, zapoczątkowany został projekt ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      passat b5 german style
      Autosacrum 2009
      S2020005