Passat B8, który silnik 2.0?

10 Kwi 2025, 18:18

Cześć,
Zastanawiam się nad kupnem używanego Passata B8 z silnikiem 2.0, (min 200 km, zastanawiam się zarówno nad benzyną jak i dieslem) i chciałbym dowiedzieć się, które silniki okazują się najbardziej niezawodne. Ciekawie wygląda opcja 2.0 TDI o mocy 240 KM – ale mam pewne obawy, czy podwójne turbo nie będzie wiązać się z ogromnymi kosztami utrzymania i częstszymi, drogimi awariami.

Będę też wdzięczny za wszelkie opinie i doświadczenia z passatami b8 2.0 (szczególnie w wersji Highline), co się psuło, ile kosztowały naprawy. Z góry dziękuję za pomoc.
Inq
Nowicjusz
 
Posty: 3

10 Kwi 2025, 20:22

Inq napisał(a):Zastanawiam się nad kupnem używanego Passata B8 z silnikiem 2.0, (min 200 km, zastanawiam się zarówno nad benzyną jak i dieslem) i chciałbym dowiedzieć się, które silniki okazują się najbardziej niezawodne.

W tym aucie? zdecydowanie diesel

Inq napisał(a):Ciekawie wygląda opcja 2.0 TDI o mocy 240 KM – ale mam pewne obawy, czy podwójne turbo nie będzie wiązać się z ogromnymi kosztami utrzymania i częstszymi, drogimi awariami.
Tak zdecydowanie, ale bierzesz wersję 2,0/190 robisz chip na 220 koni i 480 Nm, moment będzie podobny, mocy nieco mniej ale osiągi zbliżone
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

11 Kwi 2025, 14:02

Chipowanie nie skróci znacznie żywotności silnika?

Przy okazji, trochę mniej w temacie – słyszałem, że BMW seria 5 525d jest dobre, ale koszty utrzymania mogą być spore. Masz (lub ma ktoś) jakieś opinie na temat niezawodności i kosztów serwisu w tym modelu? Czyli tak jak czytałem byłyby znacząco wyższe od Passata?
Inq
Nowicjusz
 
Posty: 3

12 Kwi 2025, 10:41

Inq napisał(a):Przy okazji, trochę mniej w temacie – słyszałem, że BMW seria 5 525d jest dobre, ale koszty utrzymania mogą być spore. Masz (lub ma ktoś) jakieś opinie na temat niezawodności i kosztów serwisu w tym modelu?

Zgadnij czemu jest dużo kosztów ? :mrgreen:
Bo się psuje ?
Bo się nie psuje ?

I drobną rada przy tego typu autach jak szukasz czyli nowoczesny dieselek już po gwarancji musisz trochę zmienić podejście psychiczne do pojęcia kosztów i serwisu zarówno kwot jak i zakresu prac serwisowych.
Taka sugestia po tym z czym się spotykam na codzień :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11158
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Kwi 2025, 00:53

Zależy na co jestes nastawiony, im więcej koni tym wieksze spalanie ale lepsze osiągi, podwojne turbo to dramat w kazdym aucie wiec omijał bym, a passat to passat, dobre trwałe auto dostep części na rynku ogromny więc i koszt serwisowania w normie, dobre osiagi i spalanie :)
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 37

13 Kwi 2025, 09:00

Kris3646 napisał(a):podwojne turbo to dramat w kazdym aucie wiec omijał bym,

Po co omijać skoro potem piszesz :
Kris3646 napisał(a):passat to passat, dobre trwałe auto dostep części na rynku ogromny więc i koszt serwisowania w normie, dobre osiagi i spalanie


Do tego co to znaczy koszty w normie skoro ktoś nie pyta o jazdę, wyciszenie, wyposażenie tylko męczy koszty?.

Jest to diesel który jest już naszpikowany technologią dobrą jak była nowa. Nie musi się psuć wystarczy że trzeba będzie go wyserwisować.
Dlatego trzeba zapytać czy autor jest gotowy na trzymanie tego auta w ryzach.

Jak coś zawsze można sprawdzić ile kosztuje np. zaworek EGR z chłodniczką, zbiornik Adblue z przewodem i pompką, wtryskiwacze itd. Połącz to sobie z 150cioma czujnikami i robi się wesoło.

I nie to że jest groźnie tylko drogo o co autor pyta.

Piszę o tym bo sporo amatorów passata ma z tyłu głowy B5 1,9tdi :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11158
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak wybrać opony zimowe?
    Często się śmiejemy, że zima potrafi i w styczniu zaskoczyć drogowców, ale po pierwszych opadach śniegu często okazuje się, że najbardziej to są zaskoczeni kierowcy, którzy jeszcze nie zmienili opon na zimowe. ...

13 Kwi 2025, 15:37

Czytaj ze zrozumieniem człowieku, odradzam podwójne turbo w kazdym aucie bo sa problemowe a passata polecam bo to dobre auto a ma tylko jeden silnik z podwojnym turbo, wiec twoja inteligencja powinna ci podpowiedziec ze odradzam passata z podwójnym turbo a nie z innymi silnikami..
Dodatkowo jezeli autor pyta o koszty bmw czyli znowu inteligencja powina ci podpowiedziec ze sie z nimi liczy a swoja droga jak oyta o opinie to ja wyrazam swoją i jezeli mi się podobaly zagłówki w pasacie to napisze nawet ze ma super zagłówki... Bo to wszystko wchodzi w opinie.. I przestań ciagle na tym forum człowieku wyliczać ludziom bolączki diesla... Tak każdy użytkownik który kupuje diesla na wejściu wymienia egr, wtryskiwacze, dwumase, turbine, dpf musi lać pełen zbiornik adblue, wymieniać uszczelke pod głowicą itd... Pokaz mi takiego pechowca bo ja takiego nie znam.... Nie mają znaczenia w tych czasach juz koszty diesel/benzyna bo w obydwu przypadkach sa porównywalne, patrzy sie na przeznaczenie do eksploatacji.. Chyba ze znowu zaczniesz wciskac nudne tojoty z wyjącymi wolnossacymi silnikami benzynowymi dla emerytów wtedy jeżeli komus zalezy na kosztach ma to jakiś sens..
A co do tego ze jest drogo... Nie nie jest drogo bo VW ma największą baze czesci w Polsce dodatkowo najprostszy serwis i naprawy i kazdy mechanik wymienia grrupe vag jako najłatwiejszą w naprawach a co za tym idzie koszty są w NORMIE
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 37

13 Kwi 2025, 17:31

Kris3646 napisał(a):Czytaj ze zrozumieniem człowieku

Nie unoś się bo nerwy urodzie szkodzą.
Kris3646 napisał(a):passata polecam bo to dobre auto a ma tylko jeden silnik z podwojnym turbo, wiec twoja inteligencja powinna ci podpowiedziec ze odradzam passata z podwójnym turbo a nie z innymi silnikami..

Po co jesteś nie miły ? Nie nawiązuje do Twojej inteligencji bo czytając te ogólniki nie mam za bardzo do czego nawiązywać.
Kris3646 napisał(a):Dodatkowo jezeli autor pyta o koszty bmw czyli znowu inteligencja powina ci podpowiedziec ze sie z nimi liczy a swoja droga jak oyta o opinie to ja wyrazam swoją i jezeli mi się podobaly zagłówki w pasacie to napisze nawet ze ma super zagłówki... Bo to wszystko wchodzi w opinie..

Nie odnoś się do czyjeś inteligencji w chamski sposób bo tak jak napisałem wcześniej średnio Ci z tym po drodze.
Kris3646 napisał(a):Tak każdy użytkownik który kupuje diesla na wejściu wymienia egr, wtryskiwacze, dwumase, turbine, dpf musi lać pełen zbiornik adblue, wymieniać uszczelke pod głowicą itd...

Dokładnie tak jest, jazda do upadłego a potem do żyda. Czemu ? Bo zazwyczaj wyliczenia się kończą na kosztach naprawy/serwisu.
Kris3646 napisał(a):podobaly zagłówki w pasacie to napisze nawet ze ma super zagłówki...

Pisz konkretnie a nie ogólniki. Napisz że podobają Ci się zagłówki a nie że nowoczesny diesel ma tani serwis którego nie będzie ktoś potrzebował bo akurat jemu się nie przyda.
Kris3646 napisał(a):Pokaz mi takiego pechowca bo ja takiego nie znam....

Akurat masz pecha bo pracuje w miejscu gdzie ogarniam papierowo zamówienia dla "pechowców" więc wiem co ile kosztuje i gratach i w robocie.
Kris3646 napisał(a):Chyba ze znowu zaczniesz wciskac nudne tojoty z wyjącymi wolnossacymi silnikami benzynowymi dla emerytów wtedy jeżeli komus zalezy na kosztach ma to jakiś sens..

Jest drobna różnica ja staram się opisać rzetelnie wady i zalety każdej opcji którą polecam włącznie z tym że na pw podsyłałem konkretne namiary na ludzi od napraw/części itd. a Ty używasz skrajnych ogólników bazujących na tym że ktoś ma wierzyć iż jemu akurat te pozycje serwisowe się nie zdarzą.

I tak np.jak polemizowałem z kimś o zakupie auta przy którym passat jest jak laguna2 w najgorszym wypuście to wad oraz możliwych usterek wymieniłem X10 niż taki różowy miś od ogólników i Januszowatych haseł.


Dlatego ponownie pytanie:


Czy autor jest świadomy kosztów serwisu takiej Moto opcji ? Jak tak to nie ma problemu. Kwestia tylko wyboru sztuki takiej gdzie ktoś jednak coś wymieniał.

Reasumując Kris3646 nie podniecaj się tak mocno bo serwis przy każdym aucie jest ważny a w szczególności przy tym które jest podwyższonego ryzyka.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11158
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Kwi 2025, 21:35

Dzięki za każdą z odpowiedzi, każda informacja jest dla mnie bardzo cenna.

szybki napisał(a):Czy autor jest świadomy kosztów serwisu takiej Moto opcji ?

Tak, spodziewałem się, że używany samochód będzie wymagał dodatkowych kosztów. Bardziej chciałem poznać jakieś specyficzne problemy w tym modelu, i bazując na wiedzy doświadczonych użytkowników wyestymować prawdopodobne koszty utrzymania na określony czas (np. rok) / określoną ilość przebiegu (np. 50k km).

Ewentualnie pytanko o jakieś dobre alternatywy do passata - skupiałem się na tym modelu, bo przeczytałem w wielu różnych źródłach, że jest relatywnie niezawodny i nie najdroższy w utrzymaniu. Rozważałem jeszcze skodę superb/octavię.
Inq
Nowicjusz
 
Posty: 3

13 Kwi 2025, 23:08

Jeszcze jest Peugeot 508 jesli chodzi o diesla to silniki HDI sa najlepsze na rynku, a dpf czyli fap jest praktycznie bezobslugowy, nawet jesli chodzi o częstsze uzytkowanie w mieście
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 37

14 Kwi 2025, 02:14

Inq napisał(a):Chipowanie nie skróci znacznie żywotności silnika?

Przy okazji, trochę mniej w temacie – słyszałem, że BMW seria 5 525d jest dobre, ale koszty utrzymania mogą być spore. Masz (lub ma ktoś) jakieś opinie na temat niezawodności i kosztów serwisu w tym modelu? Czyli tak jak czytałem byłyby znacząco wyższe od Passata?


Ten silnik zniesie dużo więcej niż zwykły chip/program, kwestia charakterystyki bo układ napędowy może się posypać, ale to przy idiotycznym programie.
Co do reszty Passat z 2,0 tdi a BMW wspomniane to przepaść, pozostań przy Passacie
masz tam dobry motor na common railu, przejeżdza masę km, z resztą w ogłoszeniach są auta które mają po 400 tys nalatane.
mamy w ekipie vagów gościa z Golfem VI po chipie na prawie 200 koni przejechał 120 tys i nic nie klękło sama eksploatacja, akumulatory, hamulce, opony. (2,0 TDI CR)
Ogólnie koszty takie same jak w większości turbo-benzyn i współczesnych dieslach marka nie ma ŻADNEGO znaczenia.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

14 Kwi 2025, 08:10

Inq napisał(a):Tak, spodziewałem się, że używany samochód będzie wymagał dodatkowych kosztów.

Pojęcie samochód jest zbyt szerokie bo może być gorzej a może być lepiej.
Inq napisał(a):Bardziej chciałem poznać jakieś specyficzne problemy w tym modelu, i bazując na wiedzy doświadczonych użytkowników wyestymować prawdopodobne koszty utrzymania na określony czas (np. rok) / określoną ilość przebiegu (np. 50k km).

Tak jak przy markach które znam benzynowych/hybrydowych mogę Ci wymienić na palcach jednej ręki awarię które wystąpią tak tu o tyle jest problem że tych usterek jest na tyle dużo że już nawet nie prowadzę dokładnych rozkminek co komu się popsuło bo tak nie ma sensu. Co z tego że auto Ci się nie psuje jak wystarczy wymiana wtryskiwaczy i zbiornika Adblue i jesteś w plecy 7k.pln. Czy to jest psucie ? Oczywiście że nie. Jest to zwykła eksploatacja co nie zmienia faktu że trzeba $$$. I tak można wymieniać i wymieniać bo są jeszcze dpfy, egry, wszystko okraszone czujnikami i zespolone w całość. A na dokładkę masz jeszcze zwykły serwis.
Jak tu rozpisuje komuś np. Lexus gs450h to nie piszę że coś się nie popsuje tylko piszę że amortyzator kosztuje 1300zł. i trzeba mieć to z tyłu głowy.
Piszę że bateria kosztuje 6k.pln.a nie to że się u kolegi nie popsuła.
Jak opisuje toyotę valvematic to napiszę Ci że uważaj na moduł valvematic za 3k i 30min.wymiany a nie że się komuś nie popsuł.
Wtedy wiesz czego możesz się spodziewać w razie grubszego serwisu.

Podsumowując jeżeli wiesz czym grozi stary nowoczesny diesel, jeżeli potrzebujesz diesla to passat tdi nie jest złą opcją bo są już o wiele nowocześniejsze wytwory ekologii często zespolone z v6kami TDI i wtedy jest jeszcze grubiej :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11158
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Kwi 2025, 11:47

szybki napisał(a):Jak opisuje toyotę valvematic to napiszę Ci że uważaj na moduł valvematic za 3k i 30min.wymiany a nie że się komuś nie popsuł.

Temat jest mi znany, skoro 5 lat temu w ASO moduł kosztował 4800 +800 wymiana to jak może teraz to kosztować 3k?
3k x2 i wtedy faktycznie może tak być.
Mariuszekk
Nowicjusz
 
Posty: 28

14 Kwi 2025, 11:51

Mariuszekk napisał(a):jak może teraz to kosztować 3k?

Sporo tego ludzie/firmy sprowadzają i handlują.
Pierwszy z brzegu:
https://allegro.pl/oferta/toyota-lexus- ... dcQAvD_BwE
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11158
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Kwi 2025, 12:08

Ok tylko gdzie to ktoś wymieni i za ile? Jedziesz na serwis, płacisz i dostajesz gwarancję na naprawę, tutaj tylko na moduł, jak coś nie gra trzeba demontować i odsyłać co kto lubi.
Mariuszekk
Nowicjusz
 
Posty: 28