PCC-3 i przejestrowanie - pytanie

PCC-3 i przejestrowanie - pytanie

26 Cze 2019, 23:24

Witam. Z racji tego, że jestem laik w temacie, prosiłbym Was, doświadczonych już w tematach kolegów/koleżanki, o wyjaśnienie mi pewnych rzeczy dotyczącej płatności PCC-3 i przerejestrowania samochodu. Otóż kupiłem ostatnio samochód, ale właścicielem (tak samo jak to jest na umowie) będzie mój tata. Ja chciałbym być współwłaścicielem (nie ma tego na umowie k-s). Samochód nie jest jeszcze przerejestrowany, ale mija termin opłacenia podatku PCC-3. I tutaj zaczynają się moje pytania.

Czy jeżeli na umowie k-s kupującym jest tylko mój tata, a ja przy przerejestrowaniu będę chciał być dodany jako współwłaściciel (o ile to możliwe, skoro nie ma mnie na umowie?) to czy wypełniać dodatkowo PCC-3A?

Czy będę mógł sam przerejestrować samochód i dodać siebie jako współwłaściciela po napisaniu przez tatę upoważnienia dla mojej osoby?

Dzięki z góry za odpowiedzi :ok:
pureshred
Obserwowany

Re: PCC-3 i przejestrowanie - pytanie

27 Cze 2019, 13:46

pureshred napisał(a):Otóż kupiłem ostatnio samochód, ale właścicielem (tak samo jak to jest na umowie) będzie mój tata. Ja chciałbym być współwłaścicielem (nie ma tego na umowie k-s).
Jeżeli macie taką możliwość to najlepiej zmienić to na umowie żebyś widniał jako współwłaściciel. W innym przypadku Tata będzie musiał sporządzić umowę darowizny np. połowy wartości samochodu abyś mógł zostać wpisany jako współwłaściciel bez tego nikt nie doda ciebie jako współwłaściciela.

Wtedy dopiero w US płacicie podatek i następnie rejestrujecie auto.
Cichy77
Stały forumowicz

Zdjęcia: 11
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Fiat 500 - samochód do miasta Fiat 500 - samochód do miasta
    Włoska propozycja ma w 2019 roku ponad 13-procentowy udział w rynku. Od stycznia do kwietnia 2019 roku zarejestrowano 756 samochodów. Fiat 500 to odpowiedź na potrzeby osób poszukujących aut, które wyróżniają ...