Peugeot 3008DKR Maxi – dane techniczne

Peugeot 3008DKR Maxi – dane techniczne

29 Cze 2017, 14:51

Peugeot 3008DKR Maxi został zaprojektowany do jazdy na czas po drogach o nawierzchni miękkiej, wydmach oraz bezdrożach i jest przygotowany na najtrudniejsze warunki, spotykane na trasach rajdów terenowych całego świata. Jak sugeruje jego nazwa, pojazd ten ma przynieść poprawę osiągów względem swego poprzednika. Nowy samochód jest o 20 cm szerszy od modelu dotychczasowego. Zmiany w kinematyce zawieszenia i powiększenie rozstawu kół sprawiają, że łączna szerokość modelu 3008DKR Maxi wynosi 240 cm. Nowymi elementami w zawieszeniu przednim są górne i dolne wahacze, końcówki drążków kierowniczych i półosie napędowe. Celem, do jakiego dążyli inżynierowie Peugeot Sport, było zwiększenie stabilności i poprawa dynamiki samochodu.
dane techniczne">Peugeot 3008DKR Maxi – dane techniczne
Silnik
Typ - V6 bi turbo Diesel
Pojemność skokowa - 2993 cm3
Liczba zaworów - 24
Położenie - centralne w tylnej części
Liczba cylindrów - 6 w układzie V pod kątem 60°
Moc maks. - 340 KM
Moment obrotowy - 800 Nm
Średnica zwężki w układzie doładowania - 38 mm (39 mm w 2016 r.)
Maksymalna prędkość obrotowa - 5000 obr./min
Prędkość maks. - 200 km/h
Olej silnikowy - TOTAL QUARTZ 10W50

Układ przeniesienia napędu
Typ - napęd na jedną oś (koła tylne)
Skrzynia biegów - położona wzdłużnie, ręczna sekwencyjna, 6-biegowa
Olej przekładniowy - TOTAL 755 HPX 80W140

Podwozie i nadwozie
Konstrukcja podwozia - spawana z rur
Karoseria - z włókna węglowego

Zawieszenie / hamulce / układ kierowniczy
Zawieszenie - Przednie i tylne samonośne na parach wahaczy poprzecznych
Sprężyny - śrubowe (po 1 na każde koło)
Amortyzatory - regulowane (po 2 na każde koło)
Skok zawieszenia - 460 mm
Stabilizatory poprzeczne - przy osi przedniej i tylnej
Układ kierowniczy i hamulce - Układ kierowniczy ze wspomaganiem hydraulicznym, dwuobwodowy, hydrauliczny układ hamulcowy, zaciski hamulcowe jednoczęściowe, ze stopów lekkich, czterotłoczkowe. Tarcze hamulcowe przy kołach przednich i tylnych metalowe, wentylowane
Średnica tarcz przednich - 355 mm
Średnica tarcz tylnych - 355 mm
Felgi - ze stopu magnezu (17 x 8,5)
Opony - BFGoodrich All-Terrain T/AKDR2 37/12,5 x 17

Wymiary
Długość - 4312 mm
Szerokość - 2400 mm
Wysokość - 1799 mm
Nawis przedni - 623 mm
Nawis tylny - 689 mm
Rozstaw osi - 3000 mm
Pojemność - 400l
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2932
Zdjęcia: 11207
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy opłaca się kupować opony używane? Czy opłaca się kupować opony używane?
    Zakup opon z drugiej ręki to tylko pozorna oszczędność. Kupowanie używanych opon i jazda na nich to najgorszy sposób na szukanie oszczędności przez kierowców. Jazda na używkach to za duże ryzyko. Kupujący nic ...
    Ekologiczny samochód – to może się opłacić Ekologiczny samochód – to może się opłacić
    Chociaż zanieczyszczenie środowiska to problem, z którym borykamy się już od lat, obecnie coraz więcej ludzi, firm i władz publicznych stara się coś z tym zrobić. Świadomość ekologiczna rośnie, a to jeden z głównych ...

  •