Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

Re: Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

01 Paź 2018, 00:28

To jest jakiś żart... Turbina znowu do wymiany PO RAZ CZWARTY... Co może powodować ciągłe uszkadzanie jej? Na komputerze wyskakuje błąd niskiego doładowania turbiny. Układ jest szczelny, a przepływomierz wymieniowy na nowy... Mam już dość tego auta...
Mati051
Nowicjusz
 
Posty: 35
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 04 Kwi 2018, 22:15
Prawo jazdy od: 27 11 2017
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot 307
Silnik: 1.6 HDI 109KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Re: Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

    01 Paź 2018, 01:29

    Witaj w świecie francuskich aut, dodatkowo masz silnik który cierpi na zbyt szybkie kończenie turbiny, ile zrobiłeś od ostatniej wymiany turbo?
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8534
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, A8, ML
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

    Re: Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

    01 Paź 2018, 08:13

    Nie przesadzajmy... 850km
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 04 Kwi 2018, 22:15
    Prawo jazdy od: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

    01 Paź 2018, 11:04

    Kao napisał(a):Witaj w świecie francuskich aut


    Witaj w świecie badziewnych ropniaków raczej. Mogę wymienić z głowy kilka aut kumpli (niemieckich) które też wiecznie mają problemy. Pierwszy z brzegu Seat Toledo, podczas wyprzedzania musiał wyłączać zapłon i na nowo odpalać żeby turbo miało doładowanie = Niemiecka inżynieria!!! Kao, odpuść już te teksty, w każdej marce dzieją się takie tematy, niezależnie od kraju.

    Autorze, jak 4 razy robiłeś turbo, to nic się w głowie nie zapaliło? Albo zepsuli Ci regenerację czy co tam robiłeś, albo coś innego ją wykańcza. W przypadku 1.6 HDi to raczej silnik i osprzęt wysiada, niż turbo (mały silnik, a turbo wielkie). Rozrząd oczywiście że może być przyczyną, ale to wróżenie z fusów, tam jest tyle elementów które mają na to wpływ, że nie da się postawić diagnozy. Musisz znaleźć kogoś kto ogarnia temat, zostawić mu auto na kilka dni i niech bada sprawę.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6847
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

    01 Paź 2018, 11:34

    galakty napisał(a):Pierwszy z brzegu Seat Toledo, podczas wyprzedzania musiał wyłączać zapłon i na nowo odpalać żeby turbo miało doładowanie =
    zawór ciśnienia doładowania, ulala droga rzecz bo aż 120 zł :naughty: boli Cię bo prawdę piszę a sam masz francuza? Nie porównuj swojego 20 letniego chrupka do współczesnych aut. Teraz wszystko to melanż i śmietnik, jedynie Japonia jako tako trzyma poziom jeżeli chodzi o silnik.

    Co to tego turbo trzeba ustalić kto sknocił robotę, turbo masz jeszcze na gwarancji wiec wysylaj
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8534
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, A8, ML
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

    Re: Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

    01 Paź 2018, 14:57

    Kao napisał(a):boli Cię bo prawdę piszę a sam masz francuza?


    Nic mnie nie boli bo nie obraź się, ale mam gdzieś co o czymś sądzisz. Boli mnie to ciągłe hejtowanie Francuzów w każdym poście, do znudzenia... Sam nie lubię VW, 1.6 MPI ale nie piszę w każdym temacie "Witamy w świecie VAGa, gdzie silniki chleją olej zamiast benzyny i nie jadą, było kupić japońca". Boli mnie także wrzucanie wszystkich francuzów do jednego wora, tak jakby nie było żadnego dobrego. Bądź obiektywny, napisz że 1.6 HDI w Peugeocie to szrot (sam nigdy tego silnika nie polecałem, ba, za każdym razem odradzam bo miałem z nimi styczność), ale nie pisz że to wina kraju pochodzenia :ok:
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6847
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tajemniczy LFA znowu na Nordschleife. Lexus szykuje nowe auto? Tajemniczy LFA znowu na Nordschleife. Lexus szykuje nowe auto?
    Lexus ponownie wykorzystuje częściowo zakamuflowany model LFA do testów na Północnej Pętli toru Nürburgring. Nad czym pracują Japończycy? Czy to kolejna zapowiedź modelu LC F, czy po prostu próby ...
    Nowa Kia Carens otrzymała 5 gwiazdek EuroNCAP Nowa Kia Carens otrzymała 5 gwiazdek EuroNCAP
    Nowa Kia Carens otrzymała 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP - wiodącej europejskiej organizacji oceniającej najważniejsze aspekty bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Kia Carens jest jednym z dwóch tylko modeli ...

  • Re: Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

    01 Paź 2018, 17:09

    Słuchaj od tego tu jestesmy aby wyrażać swoje opinie i poglądy, nie zastosuje się do Twoich próźb czy tam rozkazów.
    Ps. Ja się nie obrażam mow co chcesz rób co chcesz, jesteśmy z innych światów dlatego mamy odmienne zdania
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8534
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, A8, ML
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

    Re: Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

    01 Paź 2018, 20:12

    Okej. Rozmawiałem z gościem od regeneracji turbiny. Podejrzewa że olej nie dociera do turbiny, i polecił mi swojego człowieka. W ciągu kilku dni się dowiem czemu turbina tak leci...
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 04 Kwi 2018, 22:15
    Prawo jazdy od: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

    01 Paź 2018, 21:36

    daj znać
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8534
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, A8, ML
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

    Re: Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

    05 Paź 2018, 07:33

    Okej a więc. Pojechałem do gościa u którego turbina była regenerowana. Polecił mi swojego mechanika. Kolejnego dnia wybrałem się do niego porozmawialiśmy i wziął się do roboty. Znalazł niewielką nieszczelność w układzie powietrza, oraz wyją "puszkę" od filtra DPF. W puszcze było ok 2kg sadzy, więc sama by się raczej nie wydmuchała. Auto teraz kopci tylko przy bardzo szybkim ruszaniu, i dym nie jest już taki gęsty jak był.

    Dowiedziałem się że nie ma również katalizatora.
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 04 Kwi 2018, 22:15
    Prawo jazdy od: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

    05 Paź 2018, 07:57

    Czyli turbo jest ok? Winowajcą był DPF
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8534
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, A8, ML
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

    Re: Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

    05 Paź 2018, 11:20

    Mati051 napisał(a):W puszcze było ok 2kg sadzy, więc sama by się raczej nie wydmuchała
    Raczej nie, a to sporo objętościowo wychodzi.
    Mati051 napisał(a):Dowiedziałem się że nie ma również katalizatora
    Wisz co tak myślałem bo nie wiem dlaczego ale w tym silniku i w Fordach 1.6 TDCi bardzo często jak usuwają DPF to i katalizator bo chyba im tak jest łatwiej ;/
    Cichy77
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2553
    Zdjęcia: 11
    Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
    Auto: Nie mam

    Re: Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

    07 Paź 2018, 11:06

    Auto chwilę pochodziło dobrze, i prawnie nie kopciło. Znowu jest to samo...
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 04 Kwi 2018, 22:15
    Prawo jazdy od: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

    08 Paź 2018, 12:05

    Mati051 napisał(a):Auto chwilę pochodziło dobrze, i prawnie nie kopciło. Znowu jest to samo...
    Hm… dziwnie raz jest ok za chwilę już nie. Jeżeli nie masz katalizatora i DPF to na pewno jest potrzebna odpowiednia modyfikacja mapy, bez tego nie będzie dobrze.
    Cichy77
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2553
    Zdjęcia: 11
    Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
    Auto: Nie mam

    Re: Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

    12 Paź 2018, 10:39

    Radze też zmienić zakład w którym regenerowałeś turbo i w ogóle jeździsz z autem, przydałaby się opinia innego, dobrego fachowca bo widać tutaj niewiele mogą zdziałać...
    Salko
    Aktywny
     
    Posty: 278
    Rejestracja: 15 Paź 2015, 08:35
    Auto: Seat Leon
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Rok produkcji: 2001
     
    • Warto przeczytać