Peugeot 308 Racing Cup - wersja wyścigowa

Peugeot 308 Racing Cup - wersja wyścigowa

27 Sie 2015, 13:58

Inżynierowie PEUGEOT SPORT skupili swoją uwagę na modelu PEUGEOT 308. Dzięki ich wie-dzy powstał 308 GTi by PEUGEOT SPORT - najbardziej ekstremalny model w gamie. Konstruktorzy marki poszli jeszcze dalej i stworzyli wersję wyczynową. Od wersji seryjnej do wyścigowej był tylko jeden krok… Oto PEUGEOT 308 Racing Cup!

Imponujące i aerodynamiczne kształty PEUGEOT 308 Racing Cup pozwalają domyślać się skrytych pod maską wyczynowych technologii, opracowanych dla klientów spragnionych wysokich osiągów i mocnych doznań z jazdy. Wersja 308 Racing Cup wyposażona w silnik 1.6 THP, taki sam jak w 308 GTi by PEUGEOT SPORT, rozwija 308 koni, czyli o 38 koni więcej niż wersja drogowa!

Peugeot 308 Racing Cup - wersja wyścigowaRasowe kształty
Światła, linie nadwozia oraz doskonała aerodynamika pozwalają się domyślać, że mamy do czynienia z rasowym wyczynowym samochodem. Nowa wersja, opracowana na bazie PEUGEOT 308 - przejawiającego i tak już sportowy temperament - otrzymała specjalne nadwozie o muskularnych liniach.

By umożliwić montaż dużych kół poszerzono nadkola samochodu, co zapewniło PEUGEOT 308 Racing Cup atletyczne wymiary. Samochód ma 1910 mm szerokości, czyli o 106 mm więcej niż 308 GTi by PEUGEOT SPORT.
Spojler poprawiający docisk tylnej osi został zainspirowany konstrukcją samochodów wyścigowych klasy WTCC.

Wersja ta posiada również specjalnie zaprojektowane zderzaki oraz przedni spoiler, które oprócz doskonałych parametrów aerodynamicznych zapewniają jej imponujący wygląd.
Uzupełnieniem sportowej stylistyki są specjalne obręcze 18’’, dostępne z oponami niskoprofilowymi typu "slick" oraz deszczowymi (27/65).

Peugeot 308 Racing Cup - wersja wyścigowaTechnologie
Silnik 1,6 L THP pochodzi w prostej linii z modelu 308 GTi by PEUGEOT SPORT. W odpowiedzi na silną konkurencję w wyścigach specjaliści z Vélizy zwiększyli jego osiągi. Dzięki turbosprężarce z 208T16, PEUGEOT 308 Racing Cup już teraz rozwija moc powyżej 308 koni. W efekcie dalszych prac rozwojowych może osiągnąć jeszcze bardziej ekstremalne wartości.

PEUGEOT 308 Racing Cup posiada również elementy zawieszenia przejęte z wersji seryjnej, jak np. sworznie czy tylną belkę. W celu dostosowania go do warunków wyczynowych konstruktorzy wyposażyli go w sportowe części, m.in. hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami. Sześciobiegowa skrzynia biegów jest wyposażona w sterowanie sekwencyjne z łopatkami przy kierownicy.
Dużą uwagę poświęcono również obniżeniu masy samochodu: PEUGEOT 308 Racing Cup będzie ważył od 1000 do 1050 kg.

Peugeot 308 Racing Cup - wersja wyścigowaZ przeznaczeniem do międzynarodowych wyścigów
PEUGEOT 308 Racing Cup będzie dostępny dla klientów na całym świecie pod koniec 2016 roku. Model ten ma zastąpić RCZ Racing Cup w ramach pucharów, a także w wyścigach samochodów turystycznych: VLN (Niemcy), CER (Hiszpania), CITE (Włochy), BGDC (Belgia), a także w mistrzo-stwach wytrzymałościowych, takich jak serie 24H.

Dobry początek we Frankfurcie
PEUGEOT 308 Racing Cup zostanie przedstawiony na salonie samochodowym we Frankfurcie w dniach od 17 do 27 września. Swoje możliwości będzie prezentował nie tylko w świetle reflektorów na targowym stoisku, ale i na torze im. Paula Ricarda we Francji w dn. 24-25 października podczas pokazu z okazji finałów GT Tour.

Zobacz PEUGEOT 308 RACING CUP w akcji na filmie:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Dane techniczne Peugeot 308 Racing Cup
Silnik:
Typ 1.6 THP przejęty z 208 GTi by PEUGEOT SPORT / turbosprężarka przejęta z modelu 208 T16
Moc 308 KM
Pojemność skokowa - 1600 cm3
Maksymalna moc - 308 KM
Wydech: Ø70 mm
Zbiornik paliwa: standardowy
Układ bezpośredniego wtrysku benzyny

Skrzynia biegów
Sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy

Nadwozie
Wzmocniona konstrukcja ze spawaną klatką bezpieczeństwa (zgodnie z normami FIA)
Specjalne zderzaki przednie i tylne oraz nadkola
Szyby boczne i tylna z poliwęglanu

Masa minimalna 1000 kg, maksymalna - 1050 kg
Rozkład masy (przód/tył): 63% / 37%
Ustawienia: kąt pochylenia kół / zbieżność kół / wysokość nadwozia / kąt pochylenia spojlera / kompresja i odbicie amortyzatorów
Podnośnik: 3 siłowniki pneumatyczne

Wymiary
Długość: 4288 mm (bez spojlera, zgodnie z regulaminem WTCC)
Szerokość: 1910 mm
Rozstaw osi: 2620 mm
Zderzaki przednie i tylne + specjalne błotniki

Elementy aerodynamiczne
Przedni spoiler
Tylny spojler zgodny z regulaminem WTCC

Obręcze kół
Specjalne obręcze kół 10’’x18’’
Opony "slick" i deszczowe 27/65

źródło: Peugeot Sport
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2970
Zdjęcia: 11285
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus NX - najpopularniejszy SUV Lexusa w Polsce Lexus NX - najpopularniejszy SUV Lexusa w Polsce
    Zaprezentowany w 2014 roku model NX stanowi 40 proc. całkowitej sprzedaży japońskiej marki. Ma 4 640 mm długości i 1 645 mm wysokości. Pod maską może pracować jeden z dwóch napędów. Pierwszy to hybryda z 2,5-litrowym ...
    Ryzykowne przekraczanie granic Ryzykowne przekraczanie granic
    Kodeks drogowy mówi jednoznacznie o obowiązku jazdy wyznaczonym torem. Kierowcy jednak notorycznie łamią ten przepis i niebezpiecznie ścinają zakręty, wjeżdżając tym samym na sąsiedni pas ruchu. Zapominają, że im ostrzejszy ...

  •