Peugeot 406 2.0hdi pompa wody, termostat, obieg wody

Peugeot 406 2.0hdi pompa wody, termostat, obieg wody

27 Paź 2014, 17:26

Witam, mam dziwny problem ze swoim samochodem, natomiast napiszę krótką historię aby było wszystko zrozumiałe.
Jakiś czas temu chciałem użyć ogrzewania, gdyż wcześniej nie używałem bo nie było potrzebne, lecz niestety przy ustawieniu temp 30stopni leciało ciepło jak nie ciepło i tylko chwilę, pomyślałem że to nagrzewnica. Zaglądając do nagrzewnicy okazało się że dwie rurki są gorące czyli tak jak powinno być. Płyn jest cały czas na bieżąco sprawdzany. Po sprawdzeniu ze rurki są gorące postanowiłem przepłukać układ i tak zrobiłem lecz to nic nie dało, dodam tyle że temp, zawsze była 90stopni. Zauważyłem że jak samochód chodzi z zimnego na biegu jałowym chłodnica i inne przewody były zimne dopiero jak się przejadę zrobią się gorące. Pomyślałem że może termostat nie puszcza wody więc go wymieniłem lecz to nic nie dało tylko zaczęły się dziwne rzeczy. Samochód bardzo długo uzyskuje temp 90stopni po wymianie termostatu, lecz w trasie ta temperatura mi spadła do 0. Co się dzieje może ktoś powiedzieć?? A i jeszcze jedno odkręcając przewód który idzie z termostatu do chłodnic to w ogołe wody nie leciałą ani pod cisnieniem ani nic, jak się przejade to przewody i chlodnica sa gorącę. Pomyślałem o pompie wody że nie chodzi ale pytając się mechanika mówi ze gdyby pompa nie chodziła to samochód by się grzał. A mi temperatura spada jak jade w trasie i nie tylko oby był odcinek od 3 km taki by na jedym biegu jechac to już zacznie spadac a jak postoję to urośnie do 90 nie maksymalnie
Sebastian
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 27 Paź 2014, 17:05
Prawo jazdy od: 06 06 2012
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: peugeot 406 break 8e/f
Silnik: 2.0hdi 109km 80kw
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Peugeot 406 2.0hdi pompa wody, termostat, obieg wody

27 Paź 2014, 20:49

Sebastian napisał(a):napiszę krótką historię aby było wszystko zrozumiałe.
Niestety ale forma i styl tej opowieści jest mało zrozumiały. Trzeba się wczytać i po swojemu tłumaczyć.
Sebastian napisał(a):Zaglądając do nagrzewnicy okazało się że dwie rurki są gorące czyli tak jak powinno być.
Przy częściowo przypchanej nagrzewnicy będzie obieg , rurki obydwie będą gorące a ona i tak nie odda ciepła. Musi być w pełni drożna. Przypominam że konstrukcyjnie jest to zestaw kilku/kilkunastu rurek połączonych równolegle. Jeśli większa część z nich będzie zapchana to nie spełni swojego zadania.
Sebastian napisał(a):Pomyślałem że może termostat nie puszcza wody więc go wymieniłem lecz to nic nie dało
Termostat nie ma bezpośredniego wpływu na intensywność grzania wnętrza pojazdu. Nagrzewnica jest w tzw małym obiegu chłodzenia.Gdyby silnik nie mógł osiągnąć odpowiedniej temperatury , to tak wymiana termostatu może przynieść oczekiwany rezultat.
Sebastian napisał(a):Pomyślałem że może termostat nie puszcza wody więc go wymieniłem lecz to nic nie dało tylko zaczęły się dziwne rzeczy. Samochód bardzo długo uzyskuje temp 90stopni po wymianie termostatu, lecz w trasie ta temperatura mi spadła do 0.
Nie wykluczone że nowy termostat jest wadliwy. Niewykluczone że nie odpowietrzyłeś układu po wymianie. O ile dobrze pamiętam jest tam dodatkowy odpowietrznik w okolicy głowicy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2773
Rejestracja: 10 Sty 2007, 20:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pięciostopniowa skala autonomicznej jazdy Pięciostopniowa skala autonomicznej jazdy
    Coraz śmielej do seryjnych modeli samochodów przedostają się rozwiązania, zwalniające kierowców z części ich dotychczasowych obowiązków. Klasyfikacje stopni jazdy autonomicznej umożliwia pięciostopniowa ...
    Stacja "Circle K" w Polsce zastąpi nazwę "Statoil" Stacja "Circle K" w Polsce zastąpi nazwę "Statoil"
    Stacje Statoil w Polsce zmienią w najbliższych miesiącach nazwę na Circle K. Zmiana marki rozpocznie się na polskim rynku 11 maja br. i obejmie całą sieć Statoil, która liczy 350 stacji paliw. Obiekt pilotażowy w Opolu ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Dziewczyny
      Fiat Freemont Cross
      Honda CRX - wyścigi uliczne Olsztyn
      Ford Galaxie 500, wnętrze, siedzenia