Peugeot 407 2.0 hdi check i niepoprawna praca silnika

17 Kwi 2020, 09:28

Witam wszystkich.

Mam problem i będę wdzięczny za wskazówki jak sobie z nim poradzić.

Otóż...

Peugeocik przy normalnej i spokojnej jeździe zachowuje się ok. Problem pojawia się jak dodam trochę więcej gazu tzn. ponad połowę mniej więcej i obroty osiągną ok 2500 obr. Wtedy bardzo często wywala check i depollution system fault, traci moc i zaczyna pracować jak traktor i w dodatku dużo głośniej. Po przejechaniu paru km. bardzo spokojna jazdą powoli wszystko wraca do normy ( check dalej się świeci). Uniemożliwia to poprawną jazdę. Ostatnio zauważyłem, że dłużej trwał jego "powrót do normalności"

Jak odłączona była wtyczka od przepływomierza i go przycisnąłem to bardzo dymił na czarno, nie miał takiej mocy ( odczułem wrażenie jakby turbina się nie załączała), ale wyżej wymienionych objawów nie było. Tzn nie wywaliło checka i nie zaczął źle pracować. Po podpięciu wtyczki z powrotem problem wrócił. Wyjąłem przepływomierz, ale optycznie czysty, bez zabrudzeń, nalotów itp.

Dodam, że auto mam od pół roku i tak nim jeżdżę. Poprzedni właściciel twierdził, że 2 lata tak jeździ, bo mu to nie przeszkadzało.

Czy ma ktoś z Was pomysł, co to może być, bez wymieniania połowy samochodu?

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Peugeot 407 2.0 hdi 2005r
driver0905
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • 17 Kwi 2020, 13:31

    Problem może być związany z filtrem cząstek stałych czyli z DPF. Czy pamiętasz kiedy ostatnio Ci się wypalał? Trzeba by było sprawdzić w jakim on jest stanie podłączając odpowiedni interfejs.

    Przepływomierz może wyglądać na czysty ale sam czujnik może być brudny i warto go co jakiś czas wyczyścić używając odpowiedniego specyfiku w sprayu. Kolejna sprawa to zajrzyj do zaworu EGR i zobacz w jakim on jest stanie. przy okazji warto go wyczyścić.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5199
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    17 Kwi 2020, 13:46

    Powiem szczerze, że od kiedy go kupiłem to nie zauważyłem, żeby się wypalał. Nawet wątpię, że dpf tutaj jest. Znalazłem na innym forum przed chwilą bardzo podobny problem, który został rozwiązany.

    Link do tematu
    https://peugeotklub.pl/showthread.php?5 ... -moc/page3

    Czy mógł byś zerknąć i podpowiedzieć, czy warto ten zaworek wymieniać i gdzie on jest, bo ja nie mam pojęcia?
    driver0905
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    17 Kwi 2020, 14:58

    Może po prostu napisz co tam wyczytałeś bo strona którą podałeś wymaga logowania i rejestracji żeby coś zobaczyć ;/
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5199
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    17 Kwi 2020, 16:40

    Ogólnie objawy podobne do moich tzn. "oraz traci moc gdy przycisnę mocniej pedał gazu i ciezko wkreca sie na obroty powyzej 2000. Wyskakuje mi check i silnik zaczyna pracować jak traktor, po zgaszeniu i odpaleniu silnik nadal tak pracuje ale tylko przez chwile i potem ustaje, ale gdy przez jakiś czas będę spokojnie jeździł check sam gaśnie lub gdy podłącze diagboxa i wykasuje błedy to silnik od razu pracuje normalnie i ma moc do czasu ponownego wyłapania błędu. Coraz cześciej zdaza sie ze silnik zaczyna szarpać podczas proby utrzymania stałej prędkości tak jak by mu odcinało paliwo oraz na postoju obroty falują .Po podłączeniu diagboxa mam takie błędy"

    Dodam tu od siebie, że zauważyłem również, że właśnie jak utrzymuje stała prędkość, lub minimalnie przyspieszam to delikatnie szarpie. Szczególnie zauważalne jest to na 4 biegu, ale nie tylko.

    Kolega rozwiązał problem nastepujaco: "Dzis podnioslem maske i przyjzalem sie pompie i wypatrzylem jeszcze jeden zaworek oprocz tego co wymieniałem . Czytalem na necie i jest to jakis regulator pompy . Moze to byc przyczyna tego wszystkiego .?" to było problemem, poniżej załączam zdjęcie tego zaworka. Byłem 2 razy na komputerze, zrobiłem zdjęcia błędów mogę je zamieścić.
    driver0905
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    18 Kwi 2020, 11:23

    podaj tutaj błędy jakie są u Ciebie.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3242
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    3 miliony silników EA211
    19 czerwca 2020 w fabryce Mladá Boleslav został wyprodukowany trzymilionowy silnik EA211 dla samochodów ŠKODA i innych marek z Grupy Volkswagen. Pierwszy egzemplarz zjechał z linii produkcyjnej w 2012 ...
    Kable wysokiego napięcia NGK vs. MOPAR do Chrysler Grand Voyager 3.3
    Porównanie kabli wysokiego napięcia i problem z jednym z nich do silnika 3.3 montowanego głównie w samochodach Chrysler Grand Voyager. Jeden kabel WN od świec podczas zdejmowania ze świecy zszedł i na świecy ...

  • 18 Kwi 2020, 17:30

    Takie błędy mi wyskoczyły za pierwszym razem.
    driver0905
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    18 Kwi 2020, 17:32

    Później u innego diagnosty wyskoczyły te ( po ok 2 miesiącach)
    driver0905
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    18 Kwi 2020, 17:33

    Jak nie widać to przepisze :)
    driver0905
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    18 Kwi 2020, 19:24

    Trzeba usunąć problem przepływomierza . W programie diagnostycznym w parametrach bieżących porównać wartości zadane z wartościami rzeczywistymi przepływu powietrza i temperatury powietrza wlotowego ( owy czujnik jest w przepływomierzu ) . Przeanalizować ewentualnie w razie potrzeby wymienić przepływkę. To samo się tyczy czujnika temperatury za katalizatorem. Bez tego mocy nie znajdziesz a FAP nie będzie się wypalał o ile nie jest już zawalony sadzą chociaż nie ma błędu różnicy ciśnień. A jak tam u ciebie ze stanem płynu EOLYS ? Chyba że jednak nie masz FAP. Reasumując komputer w rękę i patrzeć w parametry bieżące , analizować , dopiero wtedy wymieniać.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3242
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Dzisiaj, 07:31

    Problem został rozwiązany.

    A więc skorzystałem z polecenia kilku osób i zaprowadziłem Peugeota do mechanika w Zgierzu, który zajmuje się głównie Citroenami i Peugeotami.

    Okazało się, że w sterowniku była wgrana mapa od zupełnie innego samochodu. Dziwili się, że on w ogóle odpala, bo tam podobno nic się nie zgadzało. Wygrali nową mapę oraz wymienili regulator ciśnienia paliwa. To było przyczyną wszystkich problemów. Teraz autko śmiga:)

    Dziękuję wszystkim za pomoc :)
    driver0905
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
     
    • Warto przeczytać