Peugeot 407 nierówna praca silnika

Peugeot 407 nierówna praca silnika

12 Sie 2016, 16:29

Witam posiadam samochód marki Peugeot 407 z silnikiem diesla o pojemności 1.6. od jakiegoś czasu po włączeniu silnika nierówno pracuje dźwięk jest jakoby pasek klinowy tarł i temu nie równo pracuje lecz nawet gdy jechalem nad morze jakies 220km po dojechaniu i pozostawieniu auta na chwilowe wystudzenie silnik na wolnych obrotach dalej pracuje nierówno i zaznaczam że dzieje się to tylko na wolnych obrotach. Podejrzewam napinacz paska klinowego dobrze mysle ??
Tysza25
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 12 Sie 2016, 16:17
Prawo jazdy od: 06 03 1997
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 407
Silnik: 1.6 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Peugeot 407 nierówna praca silnika

12 Sie 2016, 21:36

A co pasek klinowy ma do działania silnika ? Nie bardzo widzę związek ...
Anjin
Aktywny
 
Posty: 480
Rejestracja: 05 Kwi 2015, 18:37
Auto: Peugeot

Re: Peugeot 407 nierówna praca silnika

18 Sie 2016, 14:32

Tysza25 napisał(a):silnik na wolnych obrotach dalej pracuje nierówno i zaznaczam że dzieje się to tylko na wolnych obrotach. Podejrzewam napinacz paska klinowego dobrze mysle ??
Tu pasek nie ma nic do rzeczy tak jak napisał kolega wyżej.

A może sprężarka klimy załącza się i wyłącza i wtedy widać lekkie skoki obrotów? Czy sprawdzałeś na wyłączonej klimatyzacji...?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 5944
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Peugeot 407 nierówna praca silnika

19 Sie 2016, 09:04

Kacper napisał(a):A może sprężarka klimy załącza się i wyłącza i wtedy widać lekkie skoki obrotów?

Pytanie, czy te nierówne obroty są cały czas, czy tylko w momenice, jak się włącza sprężarka. Bo jak miałoby to pochodzić od sprężarki, to widoczny jest spadek obrotów, ale tylko na jakś sekundę, dwie i obroty powracają do normalnych. A jeżeli jest to ciągłe falowanie, to przyczyn może być sporo. Warto zacząć diagnostyki błędów a następnie parametrów czujników.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14459
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Objawy uszkodzenia turbosprężarki Objawy uszkodzenia turbosprężarki
    Obecnie niemal każdy samochód z silnikiem diesla jak i benzynowym wyposażony jest w turbosprężarkę. Ma ona na celu zwiększenie ilości powietrza doprowadzanego do cylindrów a co za tym idzie zwiększenie jego mocy. Niestety ...
    Alfa Romeo Stelvio - SUV-em klasy premium Alfa Romeo Stelvio - SUV-em klasy premium
    Pierwszy SUV w przeszło 100-letniej historii włoskiej marki. W Stelvio przestronność i wymiary samochodu sportowo-użytkowego idealnie harmonizują z cechami charakterystycznymi dla marki. Linia nadwozia odzwierciedla bezkompromisowe ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • 8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Autosacrum 2009
      S2020005
      GTP Light