Peugeot 605 czy Rover 620

25 Kwi 2017, 16:34

Witam. Zastanawiam się nad kupnem jednego z powyższych modeli. W Peugeocie myślałem nad silnikiem 2.1 td jako głos rozsądku, jednakże serce podpowiada 3.0 V6 167KM w gazie, w Roverze myślałem nad 2.0 benzyną z gazem, jest to silnik hondy. Chciałbym poznać waszą opinię na ten temat :D
matios23
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 06 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam

25 Kwi 2017, 16:36

stary diesel nigdy nie będzie głosem rozsądku
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Kwi 2017, 16:42

Kup to auto, które trafi się w lepszym stanie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14212
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Kwi 2017, 16:46

605 nie znam niestety.
Rover 600 to na prawdę kawał wygodnego samochodu za śmieszne pieniądze.
Uważaj na rdze bo dużo egzemplarzy z racji wieku jest mocno ponadgryzana i zwyczajnie nie warto ich ratować.
Stary diesel jest jak najbardziej zdroworozsądkowy. W roverze polecam właśnie diesla 2.0 SDI. Prawie niezniszczalna idiotoodporna jednostka bez współczesnych udziwnień.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

25 Kwi 2017, 18:08

Dzięki za odpowiedzi :) , szkoda, że nikt nie miał styczności z 605. Szczerze powiem, że z wyglądu bardziej mi się podoba :ok:
matios23
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 06 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam

25 Kwi 2017, 18:11

kirin88 napisał(a):Rover 600 to na prawdę kawał wygodnego samochodu za śmieszne pieniądze.
605 jest segment wyzej i jezeli chodzi o wygode to puegeot jest mocno mocno wyzej niz rover. Akurat tak sie sklada ze bylem posiadaczem tych dwoch aut.
kirin88 napisał(a):Uważaj na rdze bo dużo egzemplarzy z racji wieku jest mocno ponadgryzana i zwyczajnie nie warto ich ratować.
tak jak kolega mowi rover lubi rdze lub odwrotnie. Najbardziej cierpia reperaturki tyl ktore nie sa dostepne ale pasuja mniej wiecej od accorda lecz nie sa tanie, za to 605 masz w ocynku wiec nie bierze go tak.
kirin88 napisał(a):W roverze polecam właśnie diesla 2.0 SDI. Prawie niezniszczalna idiotoodporna jednostka bez współczesnych udziwnień.
akurat mialem tą jednostke w 600 i nie mam dobrych wspomnien. Straszny klekot (silnik nissana) caly czas mialem problemy z checkiem zaswiecal sie i auto tracilo moc. Nikt nie mogl tego zwalczyc, no i poza tym strasznie slabe. Kolejne minusy jakie zauwazylem to drogie zawieszenie bo mamy wahacze z gory i z dolu no i lozysko z przodu wymienialem okazalo sie niestety ze jest z piasta wiec tez tanie nie bylo. 605 jest malo i ciezko cos znalezc wartego uwagi. Jak dla mnie 605 i 600 bez dwoch zdan 605 wygrywa tu pod kazdym wzgledem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16777
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Aygo 2018 facelifting
    Toyota Aygo to japoński bestseller, opracowany z myślą o europejskim rynku w studiu projektowym Toyoty ED2 we Francji. Druga generacja tego modelu zadebiutowała w 2014 roku, a w 2018 roku auto przeszło gruntowny facelifting. ...

25 Kwi 2017, 19:24

Kao napisał(a):akurat mialem tą jednostke w 600 i nie mam dobrych wspomnien.

Miałem w sumie 4 razy SDI w roverach 400 i 45 i złego słowa nie powiem. Wręcz uważam roverowego SDI za jednego z najlepszych klasycznych diesli.
Musiałeś mieć pecha albo trafiłeś na zajechanego trupa.
Nie jest to silnik nissana tylko produkcji rovera. Strasznie słabe ? Co prawda w lżejszym 400/45 ale na dynamikę nie narzekałem. Wręcz przeciwnie.
A Objawy, które opisujesz czyli brak mocy i świecący się check przerabiałem gdy w 45 padła przepływka, na szczęście nowa kosztuje poniżej 200zł.
Co do klekotania zgadzam się, w końcu to klasyczny diesel.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

25 Kwi 2017, 19:30

Bez przesady, ten 2.0 SDi nie jedzie tragicznie, rzekłbym poziom 1.6 VAG. Rover 600 waży prawie 1300 kg a do setki przyspiesza w 11 sekund.

I wbrew pozorom ma turbo ;) To nie SDI, tylko SDi :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Kwi 2017, 19:42

galakty napisał(a): To nie SDI, tylko SDi

Słuszna uwaga :mrgreen: często ludzie idąc analogia vaga myślą, że roverove SDI nie ma turbo ;)
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

25 Kwi 2017, 19:46

kirin88 napisał(a):Musiałeś mieć pecha albo trafiłeś na zajechanego trupa.
Nie jest to silnik nissana tylko produkcji rovera.
Ja tylko napisałem o swoich doświadczeniach z tym autem. Masz rację nie jest to silnik nissana a rover na podzespołach Hondy (wiedziałem że coś z Japonii) sory za zamieszanie.
kirin88 napisał(a):A Objawy, które opisujesz czyli brak mocy i świecący się check przerabiałem gdy w 45 padła przepływka, na szczęście nowa kosztuje poniżej 200zł.
wymieniłem dwie sztukę raz używka raz nowa i zero efektu. Ale tak czy inaczej w porównaniu ogólnym do 605 to rover wychodzi cieniutko.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16777
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Kwi 2017, 19:51

Kao napisał(a):. Straszny klekot (silnik nissana)


Bzdura, ten silnik nie ma nic wspólnego z Japonią. To angielska konstrukcja.
Z racji aliasu z Hondą trafił również do Hondy Accord i Civica.

Jak każdy diesel po jakimś przebiegu może zacząć sprawiać problemy. Swego czasu były problemy z naprawą pomp, bo mało kto je ogarniał w PL (ale to już stare dzieje).

No i nie porównujmy benzyniaka z turbodieslem, zupełnie inny przebieg momentu obrotowego. W 2.0 SDi jest 210Nm.

Ogólnie znalezienie zadbanego 20-letniego diesla będzie problemem. Dużo właścicieli takich aut będzie jeździć takim autem i lać najtańszą ropę, nic nie naprawiając (bez wymiany oleju). A jak silnik padnie to oddadzą auto na części/złom i wezmą następnego do dojechania.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Kwi 2017, 19:55

Ossy napisał(a):No i nie porównujmy benzyniaka z turbodieslem, zupełnie inny przebieg momentu obrotowego. W 2.0 SDi jest 210Nm.


Porównałem do największego populusa, bo stwierdził że ten SDi to muł okropny, jak widać albo mułem nie jest, albo najlepszy silnik z kraju pięknych kobiet jest mułem :P
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Kwi 2017, 20:29

galakty napisał(a):bo stwierdził że ten SDi to muł okropny
śmiem stwierdzac na swoim przykładzie bo sorry ale widzę że Ty tylko sugerujesz się tabelkami i tym co wyczytasz na wikipedii czy w innych źródłach.
Ossy napisał(a):Kao napisał(a):
. Straszny klekot (silnik nissana)


Bzdura, ten silnik nie ma nic wspólnego z Japonią.
przyznałem rację że się pomyliłem, tak wiec powiedzmy to głośno Jest to silnik Rovera na podzespołach Hondy. :ok: co do kultury pracy no to nie da się ukryć że to klekot.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16777
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Kwi 2017, 20:31

Kao napisał(a):śmiem stwierdzac na swoim przykładzie bo sorry ale widzę że Ty tylko sugerujesz się tabelkami i tym co wyczytasz na wikipedii czy w innych źródłach.


Sorry ale piszesz, że ciągle tracił moc, palił się check engine, ciągle jakiś problem - więc miałeś padakę a nie silnik, jak możesz oceniać czy jest mułem w takim przypadku? ;)

Tak, według tabelki i przebiegu momentu nie wychodzi, że jest to muł. Wartość oraz przebieg momentu + waga wystarcza. Lepsze to, niż ocenianie na podstawie zużytej jednostki.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Kwi 2017, 20:41

Może i padaka ale wiek i przebieg robią swoje i te swoje 11 sekund z tabelki nie jesteś w stanie uzyskać nawet jakby silnik chodził jak zegarek. To tak dla porównania Passat B4 90KM mi lekko uciekał więc szału nie było. No chyba że dla was to jest duża moc to poprosi wszystko jest ok tylko mamy inne odczucia.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16777
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4