Pięć gwiazdek EuroNCAP dla Lexusa CT 200h

Pięć gwiazdek EuroNCAP dla Lexusa CT 200h

27 Maj 2011, 09:54

Nowy Lexus CT 200h uzyskuje najwyższą, pięciogwiazdkową ocenę w testach zderzeniowych Euro NCAP
    Najwyższa nota – pięć gwiazdek, z wynikiem 94% za ochronę dorosłych pasażerów
    Wyjątkowy poziom ochrony przed skutkami zderzenia tylnego, dzięki fotelom chroniącym przed urazami kręgów szyjnych
    Jedyny kompaktowy przedstawiciel klasy premium ze standardowo montowanymi poduszkami powietrznymi chroniącymi kolana kierowcy i pasażera
Lexus CT 200h uzyskał prestiżową, najwyższą – pięciogwiazdkową – notę w testach zderzeniowych Euro NCAP, z ogólnym wynikiem punktowym 83/100. Rezultat ten znacznie przekracza minimum wymagane dla pięciu gwiazdek i plasuje nowego Lexusa pośród najbezpieczniejszych modeli w segmencie samochodów kompaktowych klasy premium.

Rangę tego osiągnięcia dodatkowo zwiększa fakt, że od 2009 roku Euro NCAP wprowadziło nowe, bardziej rygorystyczne testy zderzeniowe. Znowelizowany program składa się z czterech pól oceny: ochrona przewożonych dorosłych, ochrona przewożonych dzieci, ochrona pieszych oraz zupełnie nowy element – wspomaganie bezpieczeństwa. Ponadto oceniane są funkcje prewencyjne, takie jak sygnalizacja braku zapięcia pasów bezpieczeństwa, elektroniczna stabilizacja toru jazdy, czy ogranicznik prędkości jazdy, co czyni uzyskanie pięciu gwiazdek z roku na rok zadaniem coraz trudniejszym.

Lexus CT 200h uzyskał 94% za ochronę przewożonych dorosłych, 84% za ochronę przewożonych dzieci, 55% za ochronę pieszych oraz 86% za wspomaganie bezpieczeństwa.

Komentując wynik w kategorii wspomagania bezpieczeństwa, Euro NCAP podkreśla maksymalną liczbę punktów uzyskanych przez CT 200h w teście zderzenia z boczną barierą, skuteczne działanie ochronne poduszek kolanowych przed przednimi fotelami oraz wysoki poziom ochrony przed urazami kręgów szyjnych. Dzięki zastosowaniu foteli z systemem WIL (Whiplash Injury Lessening) drugiej generacji, nowy kompakt klasy premium otrzymał doskonałą ocenę pod względem przeciwdziałania skutkom zderzeń tylnych.

Podczas zwykłej jazdy, wchodzące w skład systemu ochrony przed urazami kręgów szyjnych WIL zagłówki foteli pozostają możliwie blisko głowy jadącego. Natomiast w momencie zderzenia tułów osoby miękko zapada się w fotelu, co powoduje zmniejszenie odległości pomiędzy jego głową a zagłówkiem, a tym samym obniża ryzyko urazu kręgów szyjnych.

W testach weryfikujących poziom bezpieczeństwa przewożonych dzieci, CT 200h uzyskał dobry wynik w zakresie ochrony dzieci 18-miesięcznych i 3-letnich. Zaś w kategorii ochrony pieszych, zderzak wykazał minimalne zagrożenie dla nóg, za co otrzymał maksymalną liczbą punktów Euro NCAP.

Legitymując się bardzo sztywną i jednocześnie pochłaniającą energię zderzenia skorupą nadwozia oraz długą listą elementów bezpieczeństwa biernego i służących ochronie pieszych, CT 200h zapewnia w każdej sytuacji drogowej maksymalny możliwy poziom ochrony.

Nowy model kompaktowy Lexusa jest jedynym samochodem w swojej klasie standardowo wyposażonym w poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażera na przednim fotelu. Poduszki te rozwijają się spod deski rozdzielczej równocześnie z poduszkami czołowymi, chroniąc przed uderzeniem w kolumnę kierowniczą i dolną powierzchnię deski rozdzielczej. Ponadto, ograniczając przemieszczanie się bioder i tułowia przy silnym zderzeniu, przyczyniają się również do zmniejszenia ryzyka urazów głowy i klatki piersiowej.

Jako pierwszy na świecie kompakt klasy premium, CT 200h może być również wyposażony w opcjonalny układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-Crash Safety system – PCS). Układ ten zapobiegawczo przygotowuje do optymalnego zadziałania pasy bezpieczeństwa i wspomaga awaryjne hamowanie, pomagając zmniejszyć zakres uszkodzeń i obrażeń powypadkowych, a w razie nieuniknionej kolizji uruchamia hamulce w sposób automatyczny. Nie wymagający dopłaty układ adaptacyjnej kontroli prędkości jazdy (Adaptive Cruise Control – ACC) samoczynnie dostosowuje prędkość jazdy CT 200h do tempa poruszania się pojazdu z przodu.

Standardowo oferowany jest zmodernizowany elektronicznie sterowany układ hamulcowy z funkcją odzysku energii (ECB-R), układem ABS, wspomaganiem hamowania awaryjnego, regulacją siły napędowej (TRC) oraz stabilizacją toru jazdy (VSC).

źródło: toyota.pl
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4463
Zdjęcia: 10603
Rejestracja: 08 Mar 2006, 20:21
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 12 12 1996
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niesłyszący na drodze Niesłyszący na drodze
    Liczba osób mających problem ze słuchem szacowana jest na 10%-15% wszystkich mieszkańców globu. W Europie problem ten dotyka około 80 mln osób. W Polsce liczba ta szacowana jest na około 1 mln. Terminem ...
    VII Eliminacja Wojny Północ-Południe / relacja VII Eliminacja Wojny Północ-Południe / relacja
    W ubiegłą sobotę odbyła się największa do tej pory eliminacja cyklu Wojna Północ-Południe. Areną zmagań zawodników było katowickie Summer Cars Party, które przez 6 lat swojego istnienia urosło do rangi ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style
      S2020005